Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در گامی جدید اقدام به امضای چند تفاهم نامه برای همکاری در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی کردند، راهکاری که یک ظرفیت غنی برای کمک به تحکیم ارتباطات مردمی میان دو کشور همسایه اسلامی قلمداد می‌شود.

به گزارش روز شنبه ایران اکونومیست، در راستای گسترش همکاری‌های دانشگاهی بین ایران و پاکستان دکتر «عبداله متعمدی» رئیس دانشگاه علامه طباطبایی به دعوت کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با نام اختصاری کامستک (COMSTECH) به پاکستان سفر کرد و در طول چند تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه‌های دو کشور امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این نشست‌های مسوولان ارشد دانشگاهی و آموزشی پاکستان، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی و همچنین خانم دکتر «حمانه کریمی کیا» مسوول دیپلماسی عمومی و وابسته رسانه‌ای سفارت ایران در پاکستان حضور یافتند. 

در همین راستا طی بازدید دکتر متعمدی از آکادمی علوم پاکستان در شهر اسلام‌آباد یک یادداشت تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه قائداعظم از سوی روسای دو دانشگاه امضا شد. 

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص ظرفیت‌های این دانشگاه به عنوان بزرگترین دانشگاه تخصصی علوم انسانی و اجتماعی در ایران و غرب آسیا توظیحاتی به طرف پاکستانی ارائه داد. 

 «محمدعلی شاه» رئیس دانشگاه قائداعظم پاکستان نیز ضمن برشمردن پتانسیل‌های این دانشگاه و چندین دانشکده آن ابراز تمایل خود برای توسعه همکاری‌ها با دانشگاه‌های ایران از جمله علامه طباطبایی اعلام و پیشنهاد اجرای برنامه تبادل استاد و دانشجو بین ۲ دانشگاه در آینده نزدیک را مطرح کرد. 

 

 

امضای تفاهم نامه همکاری با دانشگاه نیروی دریایی پاکستان
رئیس دانشگاه علامه طبابایی پس از بازدید از آکادمی علوم پاکستان با حضور در دانشگاه بحریه وابسته به نیروی دریایی پاکستان با «شوکت کلیم» رئیس این دانشگاه دیدار کرد. 

دکتر معتمدی گفت: دانشگاه علامه طباطبایی با ۱۳۵۰۰ دانشجو، ۵۵۰ عضو هیات علمی، ۱۱ دانشکده و چندین پژوهشکده ظرفیت فراوانی برای گسترش همکاری‌های بین المللی دارد و هم اکنون نیز با ۷۰ مراکز عالی آموزشی و دانشگاهی در کشورهای مختلف دنیا در ارتباط و همکاری‌های علمی دارد. 

شوکت سلیم نیز ضمن معرفی دانشگاه بحریه پاکستان اظهار داشت: این دانشگاه با ۱۹ هزار دانشجو و ۱۵۰۰ مدرس ظرفیت‌های فراوانی برای انجام همکاری‌های بین المللی دارد و با چندین کشور همکاری علمی آموزشی و پژوهشی را انجام می‌دهد. 

همچنین در نشستی با اساتید و روسای دانشکده‌های دانشگاه بحریه زمینه‌های همکاری‌های علمی، فرهنگی، پژوهشی و فن آوری بین المللی بین دانشگاه‌های ایران و پاکستان مورد بررسی قرار گرفت و طرفین بر انجام پروژه‌های مشترک تحقیقاتی، برنامه‌های تبادل استاد و دانشجو و برگزاری رویدادها و سمینارهای مشترک توافق کردند. 

در پایان دانشگاه علامه طباطبایی با ۲ دانشگاه بزرگ پاکستان قائداعظم و بحریه یادداشت‌های جداگانه تفاهم همکاری در خصوص همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فن آوری امضا کردند. 

طرفین توافق کردند در خصوص پژوهش‌های مشترک و انجام همکاری‌های علومی و تحقیقاتی در زمینه علوم انسانی اسلامی با یکدیگر همکاری و ابراز امیدواری کردند با گسترش همکاری‌های دانشگاهی و علمی و فرهنگی به افزایش ارتباطات مردمی بین ۲ همسایه اسلامی ایران و پاکستان کمک شود. 

روز پنجشنبه گذشته نیز در اسلام‌آباد دانشگاه علامه طباطبایی جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه بین المللی رفاه در پاکستان با هدف توسعه ارتباطات علمی و تبادل تجربیات فی مابین یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: دانشگاه علامه طباطبایی ، پاکستان ، اسلام آباد

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دانشگاه علامه طباطبایی پاکستان اسلام آباد دانشگاه علامه طباطبایی رئیس دانشگاه علامه ایران و پاکستان تفاهم نامه بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۰۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت‌وگوی وزیران نفت ایران و پاکستان

وزیران نفت ایران و پاکستان در جریان سفر رئیس‌جمهوری به اسلام‌آباد دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش شانا، جواد اوجی، وزیر نفت که امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت)  به همراه سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری به اسلام‌آباد سفر کرده است با مصدق مسعود ملک، وزیر نفت پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار بر تحکیم روابط دو کشور به‌ویژه در بخش انرژی و نفت و گاز تاکید کردند.

توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه انرژی و صدور خدمات فنی و مهندسی از مهمترین محورهای مذاکرات وزیران نفت ایران و پاکستان بود.

رئیس‌جمهوری امروز در نشست مطبوعاتی مشترک با شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرد: ممکن است برخی تعمیق همکاری‌ها و روابط دو کشور را نپسندند، اما آنچه برای ما اهمیت دارد تداوم همکاری‌های دو کشور با هدف تأمین منافع دو ملت است. از این رو در نشست‌ هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان تصمیم گرفتیم برای ارتقای سطح همکاری‌های تجاری و اقتصادی در گام نخست مبادلات تجاری را ۱۰ میلیارد دلار افزایش دهیم.

در ادامه برنامه‌های سفر رسمی رئیسی و هیئت همراه به اسلام‌آباد، مقام‌های ایران و پاکستان امروز پس از برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه در حضور رئیسی و شهباز شریف، هشت سند همکاری در بخش‌های مختلف تجارت، علم و فناوری، کشاورزی، بهداشت، فرهنگ و مسائل حقوقی و قضایی امضا کردند.

براساس این گزارش، تهران و اسلام‌آباد در دولت سیزدهم برای تقویت و توسعه روابط راهبردی تلاش کردند و این سفر نیز همسو با این اهداف انجام می‌شود؛ زیرا دو کشور افزون بر اشتراکات فرهنگی و تمدنی، بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارند؛ تبادلات تجاری ایران و پاکستان اکنون سالانه بیش از ۲ میلیارد دلار است.

دیگر خبرها

  • تاکید بر تعاملات بین المللی ایران در حوزه علمی فناوری با دانشگاه‌های جهان
  • دیدار و گفت‌وگوی وزیران نفت ایران و پاکستان
  • سفر رئیس‌جمهور به پاکستان موانع توسعه روابط را از بین می‌برد
  • هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری برای حجم مبادلات اقتصادی ایران و پاکستان
  • رتبه پانزدهم علمی جهان نتیجه رشد علمی کشور است
  • جهش تولید با حضور در بازارهای جهانی
  • تعاملات اقتصادی با پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • ارتقای تعاملات اقتصادی به سطح ده میلیارد دلار با پاکستان
  • نرم افزار لرستان سفر مترجم چند زبانه در سفر
  • تمدید مهلت ثبت‌نام بدون آزمون دکتری دانشگاه علامه طباطبایی