Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@15:28:49 GMT

عادلانه سازی یارانه‌ها قدرت خرید مردم را افزایش می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۱۴۶۴

عادلانه سازی یارانه‌ها قدرت خرید مردم را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرنگار مهر سید محمد دهنوی شامگاه شنبه در جلسه شورای اداری گلستان، اظهار کرد: یکی از چالش‌های جدی نظام اقتصادی در سال‌های گذشته خلق ارز ۴۲۰۰ تومانی بود که این ارز مبنا و پایه یک ساختار فساد انگیز در نظام اقتصادی کشور شد.

سرپرست معاونت اقتصادی استاندار گلستان افزود: در بودجه سال ۱۳۹۵ دولت ۴۸ هزار میلیارد تومان یارانه به کالاهای اساسی تخصیص داد که این رقم در سال ۱۴۰۰ این رقم به ۳۳۲ میلیارد تومان رسید که افزایش این رقم موجب ایجاد یک چالش جدی در کشور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهنوی تصریح کرد: دولت به هیچ عنوان قصد حذف یارانه از سبد یارانه‌ها ندارد و تنها به تغییر محل یارانه‌ها پرداخته است.

وی یادآور شد: زنجیره اقتصاد کالاهای اساسی کشور چهار بخش است که بخش اول آن به تامین و تولید، بخش دوم توزیع، سوم عرضه و بخش چهارم مصرف است که دولت این زنجیره را از بخش اول به بخش چهارم تغییر داده است.

وی افزود: مبنای این طرح عدالت محوری است و دولت با اجرای آن با یک شبکه باند و فساد به مبارزه پرداخته است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان با تأکید بر اینکه اجرای طرح عادلانه سازی یارانه‌ها قدرت خرید مردم را افزایش خواهد داد، گفت: طبق محاسبات انجام شده، پیش از این یک خانواده چهار نفره برای خرید چهار کالایی که ارز ترجیحی آن‌ها حذف شده حدود ۲۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کردند که پس از اجرای این طرح این رقم به حدود ۵۰۰ هزار تومان رسیده و با توجه به یارانه‌های که دریافت می‌کنند بخشی از این پول ذخیره خواهد شد.

وی افزود: تا کنون یک میلیون و ۹۲۲ هزار نفر از مردم گلستان یارانه دریافت کرده و در مجموع بیش از ۶۴۷ میلیارد تومان یارانه به این استان پرداخت شده است.

دهنوی ضمن بیان اینکه دولت با اجرای این طرح به نوعی به افزایش و توان خرید مردم کمک کرده، اظهار کرد: در استان گلستان ما هیچ معضلی در خصوص تهیه این کالاهای اساسی نداشته و مرغ، تخم مرغ، نهاده‌های دامی و لبنیات همانند گذشته به وفور در بازار یافت می‌شود.

وی یادآور شد: از مسئولان و تمام متولیان درخواست می‌کنم که همه توان خود را در خرید گندم از کشاورزان استان گذاشته تا در آینده با کمبود این محصول در گلستان روبرو نشویم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان در انتها در خصوص افزایش قیمت سایر کالاهای مورد نیاز مردم گفت: ما با تمام نیرو سعی در مدیریت اوضاع داریم و تلاش می‌کنیم تا قسمت کالاهایی که وابسته به این چهار قلم هستند حفظ شود و تا زمانی که ارقام جدیدی از سوی دولت عنوان نشده، قیمت‌ها هیچ تغییر نخواهند کرد.

کد خبر 5489989

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد دهنوی استانداری گلستان گرگان حذف ارز ترجیحی بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا احتکار هدفمندی یارانه ها کالاهای اساسی آمار کرونا خطبه های نماز جمعه مشهد تنظیم بازار خراسان رضوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز گروههای جهادی ایلام یارانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۱۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مناسبات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدصادق معتمدیان سه‌شنبه شب در جلسه شورای روابط خارجی آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای برنامه‌های حوزه دیپلماسی منطقه‌ای و فعال کردن روابط با کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همسایه در سال گذشته، افزود: امسال نیز این روند با جدیت ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به برگزاری ششمین نشست همکاری‌های اقتصادی استان‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در وان، یادآور شد: آمادگی میزبانی هفتمین اجلاس را در ارومیه داریم و در کنار دعوت از استان‌های مرزی ترکیه با آذربایجان‌غربی، پیگیر حضور استان‌های اقتصادی و بزرگ ترکیه در راستای تأثیرگذاری بیشتر نتایج در این اجلاس هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی به برخی از دستاوردهای توافقات انجام شده در اجلاس هفتم استان‌های مرزی ترکیه با آذربایجان غربی نیز اشاره کرده و افزود: بازگشایی مرز کوزه رش بعد از حدود سه دهه به عنوان چهارمین مرز مشترک بین ایران و ترکیه و همچنین ترانزیتی شدن مرز رازی از جمله دستاوردهای این اجلاس بود.

معتمدیان با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به ترکیه و امضای تفاهم نامه همکاری با رئیس جمهور ترکیه، اضافه کرد: با توجه به نقش محوری آذربایجان‌غربی در توسعه تجارت با کشور ترکیه، بسیاری از این مصوبات با محوریت این استان امضا شد.

وی با اشاره به برگزاری نشست استانداران هم مرز ایران و اقلیم کردستان عراق به میزبانی ارومیه، افزود: در راستای افزایش تعاملات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی با اقلیم کردستان عراق، آماده حضور در نشست بعدی در اقلیم کردستان هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی افزایش تعاملات با کشور ارمنستان را نیز جزو برنامه‌های استان در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای در سال جاری عنوان کرده و یادآور شد: با توجه به هم مرز بودن ارمنستان با کشورهای اروپایی، این کشور می‌تواند در حوزه‌های اقتصادی، علمی و دانشگاهی، درمان و سلامت و گردشگری، ارتباطات مناسبی با آذربایجان غربی برقرار کند و این مسئله مستلزم بررسی و مطالعه دقیق ظرفیت‌های همکاری مشترک است.

معتمدیان، افزایش تعاملات منطقه‌ای را از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: توسعه دیپلماسی منطقه‌ای و افزایش ارتباط و تعاملات در حوزه‌های مختلف با کشورهای همسایه، در برنامه‌ها و اولویت‌ها استان در سال جاری قرار دارد و در این در این زمینه فعال شدن بخش خصوصی در معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های اقتصادی استان می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

کد خبر 6080572

دیگر خبرها

  • پیش‌شرط‌های مردمی‌سازی اقتصاد ایران
  • رشد دیپلماسی منطقه‌ای سیاست دولت است
  • واریز سهمیه بنزین به هر کد ملی از این ماه | خبر مهم درباره یارانه بنزین به هر کد ملی
  • بازتعریف یارانه بنزین به فرد جهت بهینه کردن مصرف بنزین، کاهش هدررفت و مقابله با قاچاق
  • سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می شود؟
  • تلاش وزارت فرهنگ برای تحقق عدالت فرهنگی در نمایشگاه کتاب
  • سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟
  • افزایش مناسبات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است
  • علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟
  • گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار نیست