Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@08:17:12 GMT

آخرین وضعیت رضا رویگری در منزل

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۳۴۶۶

دو نفر از مدیران صندوق اعتباری هنر به نمایندگی از مدیرعامل صندوق روز شنبه ۲۴ اردیبهشت با حضور در منزل رضا رویگری، پیگیر وضعیت این هنرمند پس از ترخیص از آسایشگاه کهریزک شدند. ناطقان: نیکنام حسینی پور، مشاور مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در این دیدار با ابراز خرسندی از بهبود نسبی وضعیت روحی و جسمی این هنرمند پیشکسوت گفت: باتوجه به تأکید وزیر محترم فرهنگ وارشاد اسلامی برای پی گیری وضعیت این هنرمند وکمک های صندوق اعتباری هنرو همراهی سازمان صدا و سیما و تمامی دوستداران و دغدغه مندان هنرمندان کشور آقای رویگری در شرایط مطلوبی قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسینی پور در ادامه افزود: حفظ کرامت هنرمندان، مهمترین سیاست تمامی نهادهای دست اندرکار فرهنگ و هنر کشور است. صندوق اعتباری هنر نیز در کنار دیگر نهادهای مسئول ودوستداران هنرمندان تلاش می کند تا مشکلات این هنرمند مرتفع شود و بار دیگر شاهد حضور وی در عرصه های فرهنگ و هنر باشیم.
کریمی معاون اعضاء صندوق نیز با اشاره به دیدار مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با رویگری در آسایشگاه سالمندان کهریزک گفت: مدیرعامل صندوق اعتباری هنر به عنوان نماینده ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیر وضعیت این هنرمند شدند و بیان کردند با توجه به استقرار آقای رویگری در منزل و نیاز به خدمات پزشکی، پرستاری ومراقبت های لازم، آمادگی همه جانبه صندوق اعتباری هنر برای کمک در هزینه‌های درمانی و پرستاری این هنرمند پیشکسوت را اعلام کردند.
وی در ادامه افزود:  وظیفه ما در صندوق اعتباری هنر حمایت از تمامی اصحاب فرهنگ و هنر کشور است. در چند ساله اخیر نیز از سوی صندوق پیگیر مشکلات آقای رضا رویگری بودیم و در حد توان و مقدورات از ایشان حمایت کردیم واین کمکها همچنان هم ادامه خواهد داشت . پس از این نیز در کنار این هنرمند هستیم تا مشکلات جسمی و روحی ایشان به مرور بهبود یابد.
«مختارنامه»، «بوتیک»، «سال‌های مشروطه»،«معصومیت از دست رفته» ، «معراجی ها»، «دارا و ندار»، «به کجا چنین شتابان» و «محله برو و بیا» از جمله سریال ها و فیلم هایی سینمایی رویگری است که در چندسال اخیر بدلیل بیماری کمتر شاهد حضور وی در آثار سینمایی و تلویزیونی هستیم. منبع: ایسنا برچسب ها: رضارویگری ، وضعیت ، آسایشگاه کهریزک

منبع: ناطقان

کلیدواژه: رضارویگری وضعیت آسایشگاه کهریزک صندوق اعتباری هنر مدیرعامل صندوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۳۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت پیشکسوت صنعت چلنگری 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: استاد عباس نجفی، گنجینه زنده بشری و هنرمند برجسته و پیشکسوت صنایع دستی در رشته آهنگری سنتی درگذشت.   حسین ایزدی افزود: این هنرمند به‌عنوان آخرین گنجینه زنده بشری برای حفظ، احیا و ثبت‌ملی هنر و فن چلنگری مازندران در فهرست آثار ناملموس کشور بسیار تلاش کرد.   او با اشاره به تسلط این هنرمند پیشکسوت به تکنیک خاص در جلنگری، گفت: آهنگری سنتی با استفاده از جوش گِل رس به هم و ساخت ابزار و ادوات کشاورزی یکی از شاخص‌های هنری این هنرمند در ساخت محصولات بوده است.   مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران آهنگری را یکی از کهن‌ترین روش‌های فرم دهی فلزات برشمرد و افزود: چلنگری، نوعی آهنگری سنتی است که در آن اشیاء سبک وزن مانند میخ طویله، میخ سرکج، داس، انبر، سیخ، سه پایه، منقل، نعل اسب و جوالدوز ساخته می‌شد   مرحوم عباس نجفی در سال ۱۴۰۰ به عنوان گنجینه زنده بشری در رشته جلنگری، آهنگری سنتی به شماره ثبت ۱۳۴ در فهرست ناملموس ملی ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • هنرمند ایرانی جایزه طراحی زاکا در توکیو را به خود اختصاص داد
  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است
  • برآورده کردن آرزوی دانش آموز توسط معلم هنرمند و مهربان
  • برگزاری جشن تولد برای خالو قنبر راستگو هنرمند محبوب هرمزگانی
  • اعلام جزییاتی از بیمه تامین اجتماعی اصحاب فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۳
  • بهره‌مندی اصحاب فرهنگ و هنر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی
  • درگذشت پیشکسوت صنعت چلنگری 
  • درگذشت هنرمند پیشکسوت صنایع دستی مازندران
  • برگزاری یادواره ۸ شهید هنرمند شهرستان بوانات
  • کشف ۹۰ خاور زباله از منزل یک میلیاردر در بجنورد + تصاویر | وضعیت خانه را ببینید