Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز گذشته دامپزشک مشاور سازمان نجات حیوانات در گفت‌وگویی مدعی شده بود که تیم مراقبت از توله‌های یوزپلنگ و جراح "ایران" یوزپلنگ ماده قبل از این یوزپلنگ را از نزدیک ندیده بودند و این اولین برخورد و تماس آن‌ها با یوزپلنگ بوده است. وی همچنین گفته بود که علت نپذیرفتن توله‌ها توسط مادر این است که توله یوزهای ایران در زمان سزارین بدون دستکش لمس شده‌اند و گرفتن بوی انسان باعث شده مادر فرزندانش را نپذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پاسخ به این اظهارات, دکتر بهرنگ اکرامی, دامپزشک و جراح یوزپلنگ‌های پارک ملی توران در صفحه اینستاگرام خود تصاویری را از لحظه به دنیا آمدن یوزها منتشر کرد که نشان می‌دهد برخلاف این ادعا یوزپلنگ‌ها از همان ابتدا با دستکش لمس شده‌اند.

وی ضمن انتشار این تصاویر در صفحه خود نوشت:

اینکه "سزارین بدون دستکش و لمس توله‌ها علت نپذیرفتن آن‌ها توسط مادر است"؛ توهمات و شایعه‌پراکنی یک همکار دامپزشک است. انتقاداتی از جمله این که تا به حال یوزپلنگ ندیده‌ایم و در شیردهی اشتباه کرده‌ایم در حالی مطرح می‌شود که "ایران" سالم است و ۲ هفته دیگر نیز بخیه‌های آن برداشته می‌شود. توله‌ها نیز چشم باز کرده, وزن گرفته و سرحال‌اند. کادر یوز ندیده بچه‌های همین کشورند و با افتخار وقت خود را برای این توله‌ها می‌گذارند.

جای بسی تأسف است که مسائلی از جمله عدم درستی درمان پس از سزارین در یوزپلنگ‌های ایران, سزارین زودرس و ناقص بودن توله‌ها در اثر آن, توسط یک ایرانی در رسانه‌های خارجی مطرح شده و این شخص بدون آگاهی کامل و عدم حضور در زمان عملیات به راحتی با حیثیت و دستاوردهای علمی کشور خود بازی می‌کند. این شخص که به قول خود چندین سال با بهترین متخصصان دنیا کار کرده, موفقیتی به جز ایجاد ناکارآمدی دو یوزپلنگ نر و ماده نداشته است و در حال حاضر در حال تخریب حیثیت ملی خود بدون در دست داشتن مستندات علمی است.

دامپزشک یوزها همچنین از تهیه یک مستند توسط سازمان محیط زیست که مراحل تولد یوزها را مرحله به مرحله و به شکل فنی و علمی برای عموم مردم نمایش می‌دهد, خبر داد.

بیشتر بخوانید: «ایران» توله‌هایش را نپذیرفته و شیر نمی‌دهد

۴۷۴۷

کد خبر 1631334

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: یوزپلنگ محیط زیست یوزپلنگ ها توله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۴۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه بازکردن قفل بدون کلید با چوب کبریت (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نحوه باز کردن قفل بدون کلید با سنجاق قفلی (فیلم) روشی جالب و شگفت انگیز برای باز کردن قفل با چوب کبریت (فیلم) سه روش خلاقانه و جدید برای باز کردن قفل بی کلید (فیلم)

دیگر خبرها

  • پنج علت ریزش مو در زنان
  • نحوه بازکردن قفل بدون کلید با چوب کبریت (فیلم)
  • لحظه پیوستن روباه مادر به توله‌اش در ولنجک تهران (فیلم)
  • عطرافشانی گلزار شهدای گرگان به مناسبت روز ارتش
  • نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن؛ بارسایی ها مرتکب اشتباهات زیادی شدند! / زیرنویس فارسی
  • توضیح سلاجقه درباره ایمن‌سازی قلمرو یوزپلنگ آسیایی
  • روند ایمن‌سازی قلمرو یوزپلنگ آسیایی لاک‌پشتی نیست
  • کیمیش: فینال تمام آلمانی بسیار رویایی خواهد بود؛ باشگاه مقابل انتقادات از من حمایت نکرد
  • ارائه تسهیلات به خانواده‌ها در راستای رفع موانع فرزندآوری
  • (ویدئو) لحظه پیوستن روباه مادر به توله‌اش در ولنجک تهران