Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، از زمان اصلاح نرخ آرد برخی واحدهای نانوایی سنتی که آرد یارانه‌ای دریافت می‌کنند، اقدام به تعطیلی واحدهای خود کرده‌اند و یا اینکه یک روز در میان و یا یک نوبت در روز کار می‌کنند که همین امر موجب سردرگمی مردم برای تهیه این کالای مهم در سبد خانوار ایرانی شده است.

پیش از این نانوایی‌های سنتی در سه نوبت‌کاری صبح، ظهر و عصر فعالیت داشتند، اما اکنون به‌صورت یک نوبت در روز نهایت دو نوبت و یا یک روز در میان کار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت نان بربری سنتی ساده با آرد یارانه‌ای ۲۵۰۰ تومان، بربری کنجد ۳۵۰۰، سنگک معمولی ۳۰۰۰، سنگک بزرگ ۶۵۰۰ و سنگک کنجدی و بزرگ بیش از ۱۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

همچنین برخی واحدهای آزادپز نیز که در پی این اقدام دولت  نان بربری خود را تحت عنوان نان شیری و کنجدی و کره‌ای که تا پیش از این طرح ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ می‌فروختند قیمت آن را به هر عدد ۶ هزار تومان رساندند و به طور مجدد از روزهای اخیر نان شیری را با قیمت  ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان تغییر داده‌اند.

حال تکلیف نانوایی‌های سنگکی که مشخص است آنها که تا دیروز نان ۵ تا ۶ تومانی به دست مردم تحت عنوان نان کنجدی و شویدی می‌دادند امروز قیمت هر عدد نان سنگک معمولی را ۳ هزار تومان، سنگک بزرگ را ۶ هزار و ۵۰۰ تومان و سنگک ویژه کنجدی و غیره را بالای ۱۰ هزار تومان می‌فروشند.

حال به دلیل تفاوت زیاد نرخ نان دولتی و آزادپز و فانتزی صف‌ها در مقابل نانوایی‌های سنتی افزایش چشمگیری پیدا کرده است و نانوایی‌های آزادپز دیگر صفی ندارد و به‌راحتی مشتری می‌تواند نان را به قیمت دلخواه نانوا تهیه کند.

«سید جواد ساداتی نژاد» وزیر جهاد کشاورزی نیز به‌تازگی اعلام کرد: در طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها افزایش قیمت نان سنتی صحت ندارد و آرد با نرخ ثابت بین نانوایی‌های سنتی با قیمت قبل توزیع می‌شود.

به گفته وی، در این طرح یارانه‌ها حذف نمی‌شود و فقط تخصیص یارانه‌ها از روی کالا به مردم منتقل می‌شود و عدالت توزیع را برقرار می‌کند. در این طرح دریافت عادلانه‌ای را خواهند داشت و میزانی که برای دریافت جبرانی در نظر گرفته شده بعضاً از مقدار هزینه تحمیل شده در دهک‌های پایین‌تر بیشتر است.

مبلغی که به‌عنوان یارانه ماه اول به‌حساب مردم واریز شده بود، آزاد شد تا مردم بتوانند خرید خود را در کالاهای اساسی انجام دهند.

این مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی افزود: در حال حاضر کالاهای اساسی در کشور شرایط بسیار خوبی دارد و برای ذخایر راهبردی کشور از قبل از عید نوروز تمهیدات لازم انجام شده و مشکلی در تامین کالا در کشور نداریم همچنین واردات در این بخش به‌خوبی انجام شده و ذخایر گندم کشور نیز از شرایط ایده‌آل برخوردار است.

این در حالی است که طی این مدت دستگاه‌های نظارتی بر تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌ها در سطح بازار و شهرها تاکید کرده‌اند و از مردم خواسته شده تا هرگونه تخلف از واحدهای عرضه را به شماره‌تلفن‌های سازمان تعزیرات کشور ۱۲۴ و ۱۲۵ گزارش دهند.

کد خبر 676601 برچسب‌ها يارانه معيشتي قیمت - تنظیم بازار گرانی نان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: يارانه معيشتي قیمت تنظیم بازار گرانی نان هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۴۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک های ناتراز اصلاح شوند تورم کاهش می یابد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که ناترازی بانک ها یکی از عوامل افزایش تورم است گفت: اگر بانک‌های ناتراز اصلاح شوند چه از ادغام و چه منحل شدن، مسلماً رشد نقدینگی و در نهایت تورم کاهش پیدا خواهد کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد  ظرفیت‌های اقتصادی کشور برای مهار تورم و مهار رشد نقدینگی اظهار کرد: اقدامات مربوط به مهار تورم باید با توجه به عوامل موجد تورم انجام شود.

وی یکی از عوامل تورم را رشد بی رویه نقدینگی عنوان کرد و افزود: بانک مرکزی اعلام کرده که رشد نقدینگی را به 24 درصد کاهش داده که اقدام خوب و مثبتی است اما عامل دیگری به نام کسری بودجه هم وجود دارد که به عنوان منشأ رشد نقدینگی شناخته می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین از ناترازی بانکها به عنوان یک عامل دیگر افزایش تورم یاد کرد و گفت: در حال حاضر چند بانک ناتراز در دستور بررسی بانک مرکزی قرار دارند که بنده معتقدم اگر بانک‌های ناتراز اصلاح شوند چه از ادغام و چه منحل شدن، مسلماً رشد نقدینگی و در نهایت تورم کاهش پیدا خواهد کرد.

 مصباحی مقدم انتظارات تورمی را مهم ترین عامل کنونی افزایش تورم دانست و خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون یک عامل دیگر به عنوان انتظارات تورمی هم بروز کرده که البته قبلاً هم وجود داشت و به همان انتظارات مردم برمی گردد. در حقیقت، وقتی مردم انتظار دارند که تورم در فروردین ماه هر سال مجدداً افزایش پیدا کند بنابراین همان ذهنیت باعث می‌شود به استقبال افزایش قیمت‌ها حرکت کنند و خود استقبال از افزایش قیمت‌ها منجر به افزایش قیمت‌ها خواهد شد.

این استاد دانشگاه معتقد است مهم ترین مسئله در مهار انتظارات تورمی، اعتماد مردم به دولت است بطوریکه اگر مردم به وعده‌های دولت اعتماد کنند که محقق شدنی است انتظارات تورمی کاهش پیدا می‌کند.

وی انتظارات تورمی را ناشی از فعالیت کانال‌های تلگرامیِ مربوط به نرخ ارز دانست و گفت: کانال‌های تلگرامی کانال‌هایی است که بیگانگان روی آن سوار هستند و البته برخی از این کانال‌ها نیز در داخل کشور فعالیت می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: در حال حاضر اراده بانک مرکزی این است که اقدام به تثبیت قیمت ارز کند و به همین دلیل قیمت ارز در طول یک سال اخیر ثبات نسبتاً خوبی طی کرد.

 مصباحی مقدم تأکید کرد: عامل کنونی افزایش تورم، انتظارات تورمی است و انتظارات تورمی هم معلول نرخ ارز بازار آزاد (بازار تأمین کالاهای قاچاق) است که در اختیار دولت نیست و دولت نمی‌تواند آن را کنترل کند.

وی افزود: اگر همه مبادلات ارزی داخل کشور از طریق بانکها و صرافی‌ها انجام می‌شد ما دیگر عامل انتظارات تورمیِ ناشی از قیمت ارز را نداشتیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خدمات «فصد و حجامت» بیمه شد
  • بانک های ناتراز اصلاح شوند تورم کاهش می یابد
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • فیلم| یک قدم تا اعلام جرم؛ تایید تخلفات عجیب رئیس اتحادیه نانوایان مشهد توسط معاون دادستان
  • نظر علی مطهری درباره بهشت زوری
  • دولت‌ها مسئولیت سعادت افراد جامعه را بر عهده دارند
  • مطهری: دولت‌ها مسئولیت سعادت افراد جامعه را بر عهده دارند
  • باید با زبان زور با دنیای مستکبر رفتار کرد/ باور به پوشالی ‎بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده ‎است
  • علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد
  • قیمت پنیر فله سنتی و صنعتی