Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهمتن عبداللهی گفت: قیمت نان برای مصرف‌کنندگان نهایی در اجرای طرح هوشمندسازی یارانه‌ها در سال جاری افزایش پیدا نمی‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ تهمتن عبداللهی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان چهارمحال و بختیاری درباره ضرورت تغییر نحوه پرداخت یارانه کالاهای اساسی  و ساماندهی یارانه‌ها در طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها اظهار داشت: استفاده از ارز ترجیحی و پرداخت یارانه باعث ایجاد انحراف در توزیع یارانه و قاچاق در زنجیره تولید و مصرف می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه اجرای طرح هوشمند سازی یارانه‌ها به این معنا نیست که یارانه‌ای که به مردم پرداخت می گردد، حذف شود بلکه ساماندهی یارانه ها در حال انجام است بیان داشت: در فرآیند جدید تنها نوع پرداخت تغییر می‌کند و کارایی بیشتر دارد.
تهمتن همچنین در خصوص حذف ارز ترجیحی آرد و تأثیر آن بر قیمت نان عنوان کرد: مشخصاً قرار نیست نان گران شود و به جای آن یارانه پرداخت شود، بلکه دولت می‌خواهد بدون تغییر قیمت نان فقط یارانه آرد را به نانوایی ها پرداخت نماید.
وی بیان داشت:این کار نیز بر اساس تراکنش‌های نانوایی ها و تعداد نان فروخته شده انجام می شود، با این کار موضوعیت قاچاق از بین خواهد رفت، از سوی دیگر نیز مردم نان را گران نخریده اند.
تهمتن افزود: دولت بر اساس قانون بودجه سال 1401 کل کشور موظف است که با فراهم آوردن زیرساختهای فنی و بانکی که به وزارت امور اقتصادی و دارایی محول گردیده است، فرایند اصلاح یارانه ها را برای کلیه کالاهای مشمول با اولویت یارانه نان سنتی اجرایی کند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: برای تضمین امنیت غذایی مردم لازم بود تا این کار در حوزه نان انجام شود.ضمناً  اجرای آزمایشی این طرح دراستان زنجان آغاز گردیده است که در صورت نهایی شدن ،در آینده این طرح در کل کشور اجرا می شود.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: یارانه ها قیمت نان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۵۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین نرخ ارزهای مبادله ای/ قیمت دلار ثابت ماند

به گزارش خبرگزاری مهر، هر اسکناس دلار امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان داد و ستد شد. همچنین قیمت حواله دلار آمریکا نیز با نرخ ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان نسبت به روز گذشته بدون تغییر ماند.

قیمت هر اسکناس یورو با کاهش ۶۶ تومانی به ۴۶ هزار و ۳۰۵ تومان و حواله آن با کاهش ۶۲ تومانی نسبت به دیروز، ۴۳ هزار و ۲۰۲ تومان قیمت خورد.

اسکناس درهم امارات نیز در روز جاری ۱۱ هزار و ۸۶۳ تومان و حواله درهم ۱۱ هزار و ۶۸ تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته ثابت ماند.

کد خبر 6081358

دیگر خبرها

  • قیمت دلار مبادله ای چند؟
  • ثبات اسکناس دلار و افزایش اندک یورو در مرکز مبادله
  • شمار دریافت کنندگان حق پرستاری خانواده محور در البرز افزایش یافت
  • ثبات اسکناس دلار و افزایش اندک یورو
  • آخرین نرخ ارزهای مبادله ای/ قیمت دلار ثابت ماند
  • واریز سهمیه بنزین به هر کد ملی از این ماه | خبر مهم درباره یارانه بنزین به هر کد ملی
  • سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می شود؟
  • کسری ۲۳۰ هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه‌ها
  • سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟
  • وزن یارانه‌ها در بودجه ۱۴۰۳