Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، جلسه مجازی دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد با روسای مراکز رشد و مدیران استارت آپ  های حاضر در رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. در این جلسه معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت:  زحمات زیادی برای برگزاری رویداد عصر امید در راستای گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی کشیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بزرگترین هدفی که این رویداد دنبال می کند بازسازی و شناساندن دوباره برند دانشگاه ازاد در حوزه فناوری، نوآوری و آموزش عالی است.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته به دانشگاه آزاد اسلامی به چشم لیگ دسته دوم نگاه می شد، خاطرنشان کرد: امروز در دورانی هستیم که نقش این دانشگاه برای پرورش نیروی محقق و کارآفرین بسیار پررنگ است و نگاه مردم به دانشگاه آزاد دیگر نگاه سابق نیست و دراین راستا لازم است برند دانشگاه بازسازی شود.

دهقانی فیروزآبادی تجهیزات آزمایشگاهی، کارگاهی و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد را از نظر کمی و کیفی در غرب آسیا بی نظیر دانست و گفت: قرار است هرسال یکبار، دانشگاه آزاد ظرفیت و توان خود را به صورت کشوری در حوزه های مختلف به منصه ظهور برساند.

وی با بیان اینکه در ایام برگزاری این رویداد وزرا، نمایندگان مجلس و نهادهای حاکمیتی حضور خواهند داشت و بازدید لازم را بعمل خواهند آورد خاطرنشان کرد: این رویداد به مثابه رزمایش اقتدار دانشگاه آزاد اسلامی است تا ظرفیت های خود را به نمایش بگذارد. اگر این رخداد به خوبی برگزار شود یقینا رویکرد مراکز پژوهشی، مسئولین دولتی و نهادهای تصمیم ساز و تصمیم گیر با دانشگاه آزاد متفاوت خواهد شد.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد گفت: با مشارکت بیش از 20 صندوق فناوری، 1078 میلیارد تومان توافق نامه فرصت سرمایه گذاری به امضا رسیده و زیرساخت های بسیار گسترده و شتابدهنده های متعددی در این رویداد حضور خواهند داشت. از طرفی صندوق نوآوری و شکوفایی نیز اقدامات متعددی انجام داده و ظرفیت برای سرمایه گذاری و مشارکت حداکثری فراهم خواهد بود.
دهقانی فیروزآبادی در ادامه سخنان خود با تاکید براینکه شتابدهنده ها بر روی ایده و استارت آپی سرمایه گذاری می کنند که در نهایت به کسب درآمد منتج شود تصریح کرد: با این شرایط متاسفانه برخی استارت اپ ها بدون در نظر گرفتن نیازهای مردم و جامعه تعریف می شوند اما این مهم را باید یادآور شد که اکثر ایده ها و استارت آپ های فعال در دانشگاه آزاد به دلیل گستردگی قومی، محلی و اقلیمی بر پایه نیازهای واقعی جامعه ایجاد شده است. اینکه استارت آپ براساس نیازهای واقعی جامعه تعریف شده، سبب می شود تا سرمایه گذاری بر روی آن نیز جذاب شود. نکته حائز اهمیت اینکه تمام شتابدهنده های کشور در این رویداد حضور خواهند داشت.

وی ضمن توصیه به استارت آپ ها خطاب به آن ها تصریح کرد: استارت آپ ها حتما شناسنامه های کاملی برای حضور در رویداد عصر امید داشته باشند. اگر محصول اولیه ای دارید حتما ارائه دهید و شکل ارائه و معرفی تان نیز باید جذاب باشد. حتما طرح کسب و کار رسمی با خود به همراه داشته باشید. برنامه میدون نیز حاضر است سرویس ارزان قیمت طرح کسب و کار به استارت آپ ها ارائه دهد. امروز 90 درصد کار، تبلیغ و برندسازی است و هیچ چیز همچون تبلیغ سینه به سینه و شبکه ای جواب نمی دهد. بازار زمانی بدست می آید که خوب تبلیغ کنید.
وی با بیان اینکه قرار است تا پایان سال 100 قسمت از برنامه میدون ضبط شود و استارت آپ ها و شرکت های برتر دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این برنامه حاضر خواهند بود گفت: توان متوسطی که در کارآفرینان دانشگاه آزاد وجود دارد از توان کارآفرینان دانشگاه های دولتی قطعا بیشتر است. دانشگاه هیچ راهی جز تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین ندارد و در چنین شرایطی مدیریت فضای دانشگاه را همین استارت آپ ها دست خواهند گرفت. گام دوم نمایشگاه نیست، بلکه رویدادی ملی است زیرا در دوره پسا رویداد، ماجراهای بسیاربزرگی در انتظار دانشگاه آزاد است. استارت آپ ها باید از واحدهای مختلف دانشگاه آزاد و سراهای نوآوری مطالبه گری کنند و براساس سخنان دکتر طهرانچی ملاک ارزیابی مدیران دانشگاه آزاد اسلامی در 8 تا 11 خردادماه و در رویداد ملی گام دوم ارزیابی می شود.
وی پایداری و مقاومت استارت آپ ها در دوران پسا رویداد را مهم توصیف کرد و گفت: اگر پای یک ایده بی ارزش 3 تا 5 سال بایستی حتما جواب خواهید گرفت، چه رسد به ایده ای که از بین ده هاو صدها ایده خود را در گام دوم ارائه می کند.
دهقانی فیروزآبادی تاکید کرد: 20 تا 30 درصد استارت آپ هایی که امسال می آیند باید سال دیگر در قالب شرکت در رویداد حاضر شوند. تیم ها را تقویت کنید، پای کار بایستید، انعطاف داشته باشید، برای از دست رفتن ایده هراس نداشته باشید، آن را عرضه کنید و به فروش برسانید. روسای مراکز رشد نیز می بایست برای استارت آپ ها برنامه توانمندسازی برگزار کنند.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: 20 هزار شرکت پای کارآمدند و بیش از هشت هزار شرکت نیز از سوی استان ها به سازمان معرفی شدند. در نهایت هزار شرکت موفق شدند مجوز حضور در رویداد را کسب کردند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: گام دوم رویداد گام دوم فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد اسلامی دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات سرمایه گذاری استارت آپ ها گام دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۵۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوغارون؛ بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاران حوزه کشاورزی است

فرماندار تایباد گفت: منطقه آزاد دوغارون بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاران حوزه کشاورزی شهرستان تایباد است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تایباد، مهدی شیردل صبح امروز در میزگرد فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد دوغارون در حوزه کشت زعفران گفت: کشت زعفران یکی از مهمترین کشت‌های شهرستان تایباد است و کشاورزان این حوزه می‌توانند با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون آشنا شوند.

وی افزود: منطقه آزاد دوغارون ظرفیتها و مزیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد و کشاورزان شهرستان می‌توانند از مزیت‌ها و ظرفیت‌های بالقوه آن استفاده کنند.

مدیر اجرایی منطقه آزاد دوغارون نیز گفت: فرصت حضور سرمایه‌گذاران برای تمام کشاورزان شهرستان در منطقه آزاد دوغارون وجود دارد.

محسن پوراحمدی افزود: یکی از مهمترین مزیت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون معافیت 25 ساله است که یک ظرفیت بسیار خوب برای سرمایه‌گذاران است.

وی گفت: همجواری با افغانستان و بازار هدف آن یک ظرفیت بالقوه برای سرمایه‌گذاران در حوزه کشاورزی به خصوص زعفران است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تایباد نیز گفت: کشاورزی در حوزه زعفران بخشی از زندگی مردم شهرستان تایباد است.

جواد اعتضادی افزود: سطح زیر کشت زعفران در این شهرستان 8500 هکتار است که رتبه سوم تولید زعفران در خراسان رضوی را دارد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • نشست هم‌اندیشی رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی برگزار شد
  • تلویزیون و سازمان‌های سینمایی آثار برتر رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی را تولید کنند
  • معرفی کسب‌وکارها در رویداد «معرکه» نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • «معرکه» محلی برای معرفی کسب و کار‌ها در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس و واحد تهران شرق
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک صداوسیما و دانشگاه آزاد همدان
  • هجدهمین دوره مسابقات روبوکاپ ایران با ۱۸۰۰ شرکت‌کننده آغاز به‌کار می‌کند
  • دوغارون؛ بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاران حوزه کشاورزی است