Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@10:45:52 GMT

افزایش بارش نزولات آسمانی در حوضه دریاچه ارومیه

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۵۵۹۸

افزایش بارش نزولات آسمانی در حوضه دریاچه ارومیه

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی : بارش‌ها در حوضه دریاچه ارومیه، امسال به پنج درصد بالاتر از سال گذشته رسیده که بخش مهمی از آن، در اردیبهشت پربارش رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، مجید دستگاهی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان گفت: در سال آبی جاری (از ابتدای مهر تاکنون) ۲۸۹ میلی‌متر بارش در حوضه دریاچه ارومیه به ثبت رسیده که ۱۳ میلی‌متر بیشتر از مدت زمان مشابه سال گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می گوید: در سال آبی جاری، شاهد ۳۹ میلی‌متر بارش از ابتدای اردیبهشت تاکنون در این حوضه بودیم که رشدی ۶۰ درصدی نسبت به سال گذشته دارد.

دستگاهی گفت: این افزایش بارش اردیبهشت، البته مربوط به همه استان بوده بطوریکه در کل استان شاهد افزایش ۳۸ درصدی، در حوضه زاب ۳۰ درصدی و در حوضه ارس ۲۸ درصدی نسبت به اردیبهشت سال گذشته هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: در مدت مشابه سال آبی سال گذشته ۲۷۷.۸ میلی‌متر بارش در استان ثبت شده بود و امسال هم در همین مدت ۲۷۷.۹ میلی‌متر بارش در استان ثبت شده که امیدواریم امسال میزان بارش‌ها از ۳۰۰ میلی‌متر عبور کند.

دستگاهی گفت: در  سال آبی ۱۳۹۷-۹۸ میزان بارش در استان به بیش از ۵۰۰ میلی‌متر رسید که این رقم در سال آبی ۱۳۹۸ -‌ ۹۹ به حدود ۴۲۰ میلی‌متر رسید و سال گذشته (۱۳۹۹ -۱۴۰۰) به کمتر از ۳۰۰ میلی‌متر کاهش یافت.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دریاچه ارومیه اردیبهشت نزولات آسمانی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی آب منطقه ای آذربایجان غربی مجید دستگاهی میلی متر بارش سال گذشته سال آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۵۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره دریاچه ارومیه (تصویری)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • صرفه جویی ۱۴ میلیون مترمکعبی آب با انسداد چاه‌های غیرمجاز در آذربایجان‌غربی
  • ۵.۳ کیلومتر از رودخانه های حوضه آبریز دریاچه ارومیه لایروبی شد
  • ۵۲ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه لایروبی شد
  • فعلا خبری از بارش‌های چشمگیر در کرمانشاه نیست/ رشد ۱۶ درصدی بارش‌ها
  • بارندگی‌ها افزایش یافت، ورودی آب به سد‌های مشهد تغییر نکرد!
  • لایروبی ۵۲.۳ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های حوزه آبریز دریاچه ارومیه
  • کاهش ۴.۴ درصدی میانگین بارش‌های سال زراعی ۱۴۰۲ در لرستان
  • تصاویر| جشنواره دریاچه ارومیه
  • افزایش ۱۷ درصدی تردد های ساعتی اصفهان
  • جشنواره دریاچه ارومیه (تصویری)