Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@00:25:56 GMT

عرضه تمام خودرو‌های داخلی در سامانه یکپارچه خودرو

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۵۷۳۱

عرضه تمام خودرو‌های داخلی در سامانه یکپارچه خودرو

‍‍‍‍‍‍

آقای توکلی مدیر کل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت گفت: پیرو بند ۵ فرمان‌های ۸ بندی ریاست جمهوری مبنی بر افزایش شفافیت عرضه خودرو از امروز سامانه یکپارچه تخصیص خودرو فعالیت خود را آغاز کرد؛ بخشنامه‌های فروش در سامانه قرار گرفته و از روز سه شنبه تقاضای متقاضیان ثبت خواهد شد.

او می‌گوید: همه خودرو‌های تولیدی کشور باید محصولات خودشان را از طریق ان سامانه عرضه کنند و حق انتخاب متنوعی نسبت به گذشته ایجاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای ثبت نام به مدت یک هفته زمان در نظر گرفته شده است  و بعد از آن در صورتی که تقاضا بیشتر از عرضه باشد، تحت نظارت سازمان حمایت قرعه کشی انجام خواهد شد. عرضه چند برابر دفعات پیش خواهد بود.

رویکرد اصلی در وزارت صمت تولید و افزایش آن است، پایشی که در وزارت صمت انجام شده از کاهش خودرو‌های ناقص در پارکینگ‌ها خبر می دهد. از ۲۰۰ هزار به ۵۰ هزار خودرو ناقص رسیده‌ایم و خودروسازان را ملزم به عبور مستقیم کرده‌ایم تا خودرو ناقصی افزوده نشود و خودرو‌های تولیدی قابلیت عرضه در بازار داشته باشد. در همین نوبت قرعه کشی حدود ۱۰ برابر دفعات پیش عرضه خواهیم داشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بیشتر بخوانید:

آغاز به کار سامانه یکپارچه فروش خودرو از این هفته

سامانه یک پارچه تخصیص و فروش خودرو از امروز فعالیت خود را آغاز کرد؛ پیش از این اعلام وزارت صمت طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود از آن‌جا که حذف قرعه‌کشی فروش خودرو تا نهایی شدن تکمیل اصلاح ساختار، چند ماه زمان خواهد برد و با توجه ویژه وزیر صمت به حفظ حقوق مصرف‌کنندگان در دوره گذار، مقرر شد در همین مدت محدود نیز روند قرعه‌کشی خودرو اصلاح‌شده و شفاف‌تر و عادلانه‌تر شود، تا از دلالی و سوداگری یک عده خاص جلوگیری شده و خودروهای تولیدی به‌دست خریداران واقعی برسد.

براین اساس به دستور وزیر صمت مقررشده است فروش خودرو ازاین‌پس نه از طریق قرعه‌کشی در شرکت‌های خودروسازی، بلکه در سامانه فروش یکپارچه خودرو و به‌صورت شفاف انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت صمت قرعه کشی خودرو فروش خودرو وزارت صمت قرعه کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۵۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر صمت به افزایش قیمت پژو پارس + جزییات مهم

به گزارش صدای ایران به نقل از خبرآنلاین، سال گذشته برای متقاضیان پژو پارس در سامانه یکپارچه خودرو امیدوارکننده تمام شد؛ هرچند این افراد نتوانستند به خودروی خود در موعد مقرر برسند، اما دعوای ایران خودرو و سازمان استاندارد بر سر تولید خودروی پژو پارس با ورود ابراهیم رئیسی و مجوز ادامه تولید این خودرو پایان یافت.

براساس گزارش مهر، بر این اساس متقاضیان پژو پارس در سامانه یکپارچه خودرو امیدوار بودند که بالاخره خودروی مورد علاقه خود را دریافت کنند. با این وجود اعلام قیمت پژو پارس برای تکمیل وجه همه را شوک زده کرد.

قیمت پژو پارس ۱۵۰ میلیون تومان گران شد!
در بخشنامه جدید صادر شده توسط ایران خودرو، قیمت پژو پارس برای تکمیل وجه متقضیان سامانه یکپارچه خودرو ۴۴۵ میلیون و ۷۴۲ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام شد. این در حالی اسنت که قیمت پژو پارس در فروش‌های قبلی ۲۹۴ میلیون تومان بوده است.

بر این اساس در سال جاری این اولین محصول ایران خودرو است که مجوز افزایش قیمت گرفته و به نظر می‌رسد برای باقی محصولات خودروسازان نیز این اتفاق خواهد افتاد.

ایران خودرو منتظر افزایش قیمت بود؟!
در این شرایط برخی عنوان کرده بودند که ایران خودرو تعمدا تکمیل وجه متقاضیان پژو پارس در سامانه یکپارچه خودرو را به سال جدید موکول و پس از مجوز افزایش قیمت موکول کرده است. موضوعی که قویا از سوی این شرکت رد شده است. ایران خودرو در اطلاعیه خود اعلام کرده که در راستای مشتری مداری بار‌ها برای متقاضیان شرایط جایگزین خودرو اعلام کرده تا بتوانند در موعد مقرر خودرو خریداری کنند.

در این میان عباس علی آبادی، وزیر صمت که امروز به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس رفته بود در خصوص افزایش قیمت پژو پارس گفت: در مورد قیمت پژو پارس هم شورای رقابت مسؤول است و قانونا ما سیاست گذار نیستیم و ما فقط مجری سیاست‌های ابلاغی هستیم.

در حقیقت علی آبادی عملا شورای رقابت را مسئول شرایط ایجاد شده برای متقاضیان پژو پارس در سامانه یکپارچه خودرو عنوان دانست.

سامانه یکپارچه خودرو حذف می‌شود؟
یکی دیگر از مواردی که وزیر صمت مطرح کرد، آینده سامانه یکپارچه خودرو بود.

علی آبادی گفت: سیاست شخصی من این است که ما در وزارت صمت سیاست گذار هستیم و مجری نیستیم. مسؤولین وقت با راه اندازی سامانه یکپارچه خودرو قصد داشتند کمترین تخلف را در فروش خودرو داشته باشیم و حداکثر نظارت اعمال شود.

وی افزود: در حال حاضر به سمتی می‌رویم که اساساً دغدغه خودرو را از دوش مردم برداریم و مردم مستقیم با خودروساز در ارتباط باشند.

به نظر می‌رسد که با قائله‌ای که در خصوص پژو پارس شکل گرفته، وزارت صمت بیش از گذشته اراده لازم برای حذف سامانه یکپارچه خودرو را بدست آورده است.

دیگر خبرها

  • به‌جای خودروهای ثبت‌نامی این خودروها را بخرید
  • موافقت وزیر صمت با حذف سامانه یکپارچه خودرو
  • قیمت «ریرا» چقدر است؟ «ریرا» دقیقا کی عرضه می‌شود؟
  • واکنش وزیر صمت به افزایش قیمت پژو پارس + جزییات مهم
  • وزیر صمت در قیمت‌گذاری پژو پارس از خود سلب مسئولیت کرد‌
  • (ویدئو) سامانه یکپارچه خودرو حذف می‌شود؟!
  • سامانه یکپارچه خودرو حذف می شود؟ | ما مسئول تعیین قیمت پژو پارس نیستیم
  • سامانه یکپارچه فروش خودرو تعطیل شد؟ / وزیر صمت: مشتریان مستقیم با خودروساز در ارتباط باشند
  • سامانه یکپارچه فروش خودرو تعطیل شد؟ / وزیر صمت: مشتریان باید مستقیم با خودروساز در ارتباط باشند
  • فروش فوری محصولات ایران خودرو بدون قرعه کشی + لینک ثبت نام