Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزراش خبرنگار مهر، جعفر میعاد فر ظهر یکشنبه در نشست با مسئولین دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: باید در یک فرآیند سه الی چهارساله ۳ هزار دستگاه آمبولانس نو وارد ناوگان اورژانس کشور شود.

وی بابیان اینکه نخستین دغدغه مسئولان کشور در بخش اورژانس، خرید آمبولانس است گفت: رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و وزیر بهداشت بر نوسازی ناوگان اورژانس تأکید دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میعاد فر افزود: چند سالی است از خرید آمبولانس محروم بودیم که با دستور رئیس‌جمهور برای خرید آمبولانس، امسال دست‌کم هزار دستگاه آمبولانس نو برای اورژانس کشور خریداری می‌شود و با نشست‌هایی که پس‌ازاین دستور با سازمان برنامه‌وبودجه داشتیم، تا پایان سال خبرهای خوبی در تأمین آمبولانس خواهیم داشت.

رئیس سازمان اورژانس کشور درباره ایجاد ساختمان برای پایگاه‌های کانکسی استان بوشهر نیز گفت: بخشی از اعتبارات برای ساخت و تأمین پایگاه‌ها باید از طریق اعتبارات استانی و حوادث، بخشی از اعتبارات نیکوکاران و بخشی از آن نیز از شرکت‌های صنعتی فعال در استان است که باید حق آلایندگی خود را بپردازند تا در بخش سلامت مردم هزینه شود تأمین شود، البته بخشی از این اعتبارات نیز کشوری است که به دانشگاه علوم پزشکی تخصیص داده می‌شود.

میعاد فر یکی از مسائل اورژانس استان بوشهر را نبود ساختمان مرکزی مناسب دانست و افزود: اورژانس استان باید دارای ساختمان مرکزی باشد که اکنون ساختمان مناسبی ندارد و این موضوع، طرح یکپارچه‌سازی را با تأخیر روبه‌رو کرده است.

وی بابیان اینکه باید در فرآیندی دو ساله ساخت ساختمان مرکزی اورژانس استان بوشهر انجام شود گفت: تعمیرات و بهسازی پایگاه‌های اورژانس بخشی از نیازها و درخواست‌های همکاران ما در استان بوشهر است که باید رسیدگی شود، اعتبارات این کار باید از سازمان اورژانس کشور و بودجه استانی تأمین شود تا بتوانیم فضای مناسبی برای خدمت‌رسانی بهتر و با سرعت‌بالا به آسیب‌دیدگان و بیماران داشته باشیم.

میعاد فر درباره تقویت اورژانس هوایی در استان بوشهر به‌ویژه در جزیره خارگ نیز گفت: برای تقویت اورژانس هوایی تفاهم‌هایی شده است و استان و هر مسئولی که می‌تواند باید برای این موضوع مهم کمک و هم‌افزایی کند.

وی ادامه داد: البته نیروهای نظامی به‌خوبی وارد موضوع اورژانس هوایی شده‌اند که با دستور رهبر انقلاب و رئیس ستادکل نیروهای مسلح بوده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: استان بوشهر استان ویژه‌ای است و باید خدمات اورژانس هوایی در آن وجود داشته باشد، در حوادث ترافیکی جاده‌ای نیز اورژانس هوایی بسیار یاری‌رسان است.

کد خبر 5490557

منبع: مهر

کلیدواژه: رئیس جمهور آمبولانس بوشهر دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر جزیره خارگ جعفر میعادفر اورژانس کشور بوشهر کرمانشاه هدفمندی یارانه ها ویروس کرونا احتکار کالاهای اساسی آمار کرونا خطبه های نماز جمعه تنظیم بازار مشهد خراسان رضوی نظارت و بازرسی شیراز ایلام اورژانس هوایی اورژانس کشور استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۶۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس در استان بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، احمد محمدی زاده در جمع خبرنگاران بیان کرد: تمرکز امسال استان بوشهر علاوه بر سایر موارد مهم و اولویت‌دار، بر روی آموزش و پرورش است و برنامه‌های متنوعی برای بهبود سطح کیفی تعلیم و تربیت و پرورش آینده سازان کشور، تدارک دیده‌ایم.

وی از تخصیص دوهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس استان بوشهر خبر داد و افزود: در نخستین اقدام و به‌دنبال پیگیری‌های صورت گرفته، تفاهم نامه‌ای بین استانداری بوشهر و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور منعقد و مقرر شد اعتبار یاد شده به طرح‌های اولویت‌دار نوسازی مدارس استان بوشهر تزریق شود.

استاندار بوشهر اضافه کرد: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده، مبلغ هزار میلیارد تومان از سوی استانداری و هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز از سوی سازمان نوسازی مدارس کشور تامین می‌شود.

وی در ارتباط با جزئیات این تفاهم‌نامه گفت: از مجموع اعتباراتی که از سوی استانداری تامین شده، ۷۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی استان، ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات مسئولیت اجتماعی صنعت نفت و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز از محل مولدسازی به نوسازی مدارس استان بوشهر ابلاغ می‌شود.

محمدی زاده ادامه داد: همچنین ۷۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی نوسازی مدارس، ۳۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات خیران و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز از اعتبارات کشوری مولدسازی تخصیص یافته است.

وی اظهار کرد: با این اقدام، بیش از ۱۷۰ مدرسه استان بوشهر، تجهیز و نوسازی می‌شود و به عنوان اولین و تنها استان کشور خواهیم بود که سرانه و تراکم فضای آموزشی به میزان استاندارد رسیده و مشکل فضای فیزیکی مدارس استان نیز به طور کامل رفع می‌شود.

دیگر خبرها

  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است
  • ۶ کشته و مصدوم در حادثه رانندگی محور نی ریز
  • ۷۰ درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد
  • ۸ کشته و مصدوم در تصادف زنجیره ای در محور فسا - داراب
  • ۸ کشته و مصدوم در تصادف محور فسا - داراب
  • افزایش پایگاه‌های موتورلانس اورژانس در فارس
  • ناوگان خدمات شهری شبستر به ماشین آلات جدید تجهیز شد
  • اختصاص ۵۹ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد
  • اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس در استان بوشهر