Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر نفت گفت: بر اساس صورت‌های مالی سال ۹۹، قیمت فروش نفتای صادراتی بالای ۶ هزار تومان و قیمت بنزین بالای چهار هزار تومان بوده است‌.

به گزارش ایران اکونومیست، «جلیل سالاری» امروز (یکشنبه) در نشستی خبری در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت با اشاره به اینکه در دهه ۷۰ طرح جامع توسعه و تثبیت طرفیت پالایشی کشور بررسی شد، افزود: عمده کار در آن زمان توسط شرکت‌های خارجی انجام می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران ادامه‌داد: نتیجه آن شد که طرح‌های توسعه و تثبیت در کشور اتفاق افتاد.

سالاری با اشاره به نوسانات قیمت نفت در سال های گذشته، تاکید کرد: امروز در حوزه توسعه ظرفیت پالایشی و احداث پالایشگاه های جدید به دستاوردهای ویژه ای رسیده ایم.

وی گفت: امروز هم تولید ایرانی داریم و هم در عرصه صادرات بنزین وارد شده ایم.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه با توجه به شرایط و مقتضیات زمان باید اقدامات جدید انجام شود، افزود: باید تغییر نگاهی در ساختار شرکت پالایش و پخش اتفاق بیفتد تا بتواند در حوزه توسعه با مشارکت بخش خصوصی در عرصه‌های بین‌المللی ورود کند.

وی اضافه‌کرد: شرکت‌های پالایشی و سهامداران بخشی از سود سهام را صرف توسعه زیرساخت در پالایشگاه داشته باشند و ارتقای کیفیت نفت کوره نیز در دستور کار پالایشگاه‌ها است. 

سالاری با اشاره به اینکه اجرای طرح های توسعه ای در سود شرکت های پالایشی موثر است، گفت: این موضوع بر شاخص بازار سرمایه تاثیرگذار است.

وی به پتروپالایشگاه «شهید سلیمانی» اشاره کرد و افزود: در اجرای طرح‌های بزرگ دولت در کنار بخش خصوصی حضور داشته است.

معاون وزیر نفت تاکید کرد: بیش از ۲ میلیون بشکه مجوز پتروپالایشگاه برای بخش خصوصی صادر شده است و دولت به این نتیجه رسید که دولت وارد این عرصه شود و در بند «ط» تبصره یک قانون بودجه امسال مجوز ساخت پتروپالایشگاه ۳۰۰ هزار بشکه‌ای صادر شد. 

وی ادامه داد: این پالایشگاه با استفاده از توان داخلی و تماما ایرانی ساخته خواهد شد.

سالاری با بیان اینکه تعمیرات اساسی در بازه های زمانی مشخص انجام می شود، گفت: اجرای این تعمیرات در تولید مستمر فرآورده‌های نفتی مهم است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی با اشاره به اینکه طرفیت پالایشی کشور ۲.۲ میلیون بشکه است، اظهار داشت: روزانه ۲۶۰ میلیون لیتر فرآورده نفتی در کشور تولید می‌شود.

وی تاکید کرد: در تلاشیم تا در موضوع پالایشگاه سازی در عرصه بین المللی وارد شویم. 

سالاری با تاکید بر اینکه در حوزه انرژی و همکاری با کشورهای آمریکای لاتین وارد شده ایم، ادامه‌داد: ظرفیت داخل کشور به گونه ای است که می‌توان در عرصه بین المللی ورود کنیم.

وی گفت: نیاز شرکت های کشتیرانی کشور به نفت کوره بدون سلفور را تولید می کنیم و در طرح‌های آتی نیز ظرفیت تولید نفت کوره بدون سلفور بیشتر می‌شود که در حوزه بانکرینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

معاون وزیر نفت افزود: واحدهای گوگردزدایی نفت سفید می‌توانند سوخت مورد نیاز هواپیما را تامین کنند و با توجه به نیاز مجموعه می توانیم سوخت هواپیما را تولید کنیم.

وی به موضوع صادرات بنزین با قیمت های پایین در دولت قبل اشاره کرد و گفت: باید وضعیت ذخیره سازی ها را به گونه ای پیش بینی کنیم تا در صورت کاهش تقاضای بازار توان ذخیره سازی وجود داشته باشد.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در دو ماه گذشته پنج کشتی فراورده نفتی صادر شده است.

وی با شاره به اینکه قیمت سوخت در کشور تکلیفی است، گفت: شاهد اختلاف قیمت بالایی بین قیمت داخل ایران و کشورهای همسایه هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران ادامه داد: عرضه جایگاه ها بر اساس سبد سوخت کشور انجام می شود.

وی افزود: اکنون ۲۰ درصد سبد سوخت مربوط به سی ان جی است و این تکلیفی است که در سبد سوخت کشور مشخص شده است.

سالاری در پاسخ به ایران اکونومیست در خصوص صادرات بنزین گفت: صادرات بنزین در سال گذشته نیز انجام شده و در چند ماه گذشته نیز چهار کشتی بنزین از ایران صادر شده است.

وی افزود: بخشی از صادرات تعهداتی است که در دولت قبل انجام شده اما بنزین را تحویل ندادند.

معاون وزیر نفت اضافه‌کرد: امروز هم صادرات بنزین بخش دریایی فعال شده است. 

سالاری در پاسخ به پرسش دیگر ایران اکونومیست در مورد میزان تولید بنزین، گفت: با توجه به شرایط تولید بنزین کشور بین ۱۰۰ تا ۱۰۲ میلیون لیتر در روز است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: بنزین ، نفت ، شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بنزین نفت شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی نفتی ایران معاون وزیر نفت صادرات بنزین بین المللی صادر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۶۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست مقام ارشد اروپایی از سیدحسن نصرالله در موضوع ایران

یک مقام ارشد حزب الله در گفتگویی تلویزیونی از درخواست یک مقام ارشد اروپایی از سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله به منظور میانجیگری و عدم پاسخ ایران به تجاوز رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق پرده برداشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «نواف الموسوی»، نماینده سابق فراکسیون الوفاء (جریان مقاومت) در پارلمان لبنان و از مقامات ارشد حزب الله در گفتگویی تلویزیونی مدعی شد مقامات ارشد اروپایی در روزهای گذشته در پیامی به سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان از وی خواسته بودند تا از ایران درخواست کند از واکنش به تجاوز رژیم صهیونیستی در حمله به سفارت ایران در سوریه خودداری کند؛ اما دبیرکل حزب الله در پاسخ ضمن تشریح موضع ایران افزوده است که پاسخ ایران امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

الموسوی همچنین در مورد فعالیت های شرکت توتال در بلوک های نفتی دریای مدیترانه که محل مناقشه میان لبنان و رژیم صهیونیستی است افزود: شرکت توتال از آغاز عملیات لوله کشی در بلوک های 4 و 9 نفتی خبر داده است اما ما ضمن تشکیک در فعالیت های این شرکت از آنها درخواست کرده ایم تا گزارشی را در این مورد به طرف لبنانی ارائه نمایند.

تمجید گردان‌‎های حزب الله از عملیات ایران علیه اسرائیلحمله موشکی و پهپادی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی

 

وی ادامه داد: هدف بعدی ما آزادی ثروت های نفتی مان از محاصره آمریکا است.

دیگر خبرها

  • اسباب کشی شرکت نفت به برج 23 هزار میلیارد تومانی
  • چقدر می توان به صورت های مالی شرکت ها اعتماد کرد؟
  • برنامه های شاخص ساینا در سال مالی جدید تشریح شد
  •  استفاده از فناوری هسته‌ای برای افزایش کیفیت محصولات نفتی
  • رونمایی از کتاب "نگاهی به عملکرد شرکت‌های دولتی"
  • استفاده از فناوری هسته‌ای برای افزایش کیفیت محصولات نفتی
  • حق نداریم بنزین را به قیمت جهانی اما خودروهای ۲ دهه عقب‌تر به مردم بدهیم
  • درخواست مقام ارشد اروپایی از سیدحسن نصرالله در موضوع ایران
  • منظور از صورت سود و زیان چیست؟
  • عرضه شفاف فرآورده های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی