Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس، تحلیلگران «ریستاد انرژی» در بیانیه مطبوعاتی از احتمال شکل‌گیری یک «طوفان زمستانی تمام عیار» در اروپا خبر دادند چراکه این قاره به دنبال محدود کردن جریان گاز روسیه است.

به گفته آنها، ممکن است «ال ‌ان‌ جی» کافی برای جایگزین کردن گاز روسیه در زمان سرد شدن هوا وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش بینی شده است که قیمت گاز در اتحادیه اروپا به ازای هر هزار مترمکعب به 3500 دلار برسد.

بر اساس این گزارش، روسیه سال گذشته 155 میلیارد مترمکعب گاز به این قاره ارسال کرده است که بیش از 31 درصد عرضه گاز این قاره را تشکیل می دهد.

«جایگزین کردن بخش قابل توجهی از این رقم بسیار دشوار خواهد بود و پیامدهای گسترده ای برای جمعیت، اقتصاد اروپا و نقش گاز در انتقال انرژی منطقه خواهد داشت.»

موسسه ریستارد انرژی توضیح داد، اتحادیه اروپا با کنار گذاشتن گاز روسیه، کل بازار «ال ‌ان ‌جی» (گاز طبیعی مایع) در جهان را بی ثبات کرده است و این درحالی که پس از سال آشفته 2021، سالی نامتعادل را آغاز کرده است. تصمیم برای کم کردن شدید وابستگی به گاز و «ال  ‌ان‌جی» روسیه از سطح فعلی 30 تا 40 درصد، بازار جهانی را دگرگون خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود، تقاضا برای «ال ‌ان‌ جی» در جهان در سال 2022 به 436 میلیون تن افزایش یابد و از عرضه در دسترس که در حال حاضر 410 میلیون تن است، پیشی بگیرد.

وی افزود: «عدم تعادل عرضه و قیمت‌ های بالا، زمینه را برای افزایشی‌ ترین شرایط برای پروژه‌ های «ال ان جی» در بیش از یک دهه آینده فراهم خواهد کرد، اگرچه محصول این پروژه‌ ها پس از سال 2024 به بازار خواهد رسید و تسکین ایجاد خواهد کرد.»

بر اساس این گزارش، اگر جریان گاز روسیه فردا قطع شود، گازی که در حال حاضر در ذخایر موجود است (35 درصد ذخایر پر است) پیش از پایان سال تمام خواهد شد و اروپا را در معرض زمستانی بی رحمانه قرار خواهد داد.

بر اساس چنین سناریویی، در نبود ترتیبات خرید مشترک و رقابت کشورها برای گاز محدود، قیمت رسمی گاز در اروپا می تواند به بیش از 100 دلار به ازای هر میلیون واحد حرارتی بریتانیا (MMBtu) برسد و این امر به کم کردن گاز صنعتی و انتقال گسترده گاز به بخش تولید برق خواهد شد.

در یک سناریوی با یک زمستانی به شدت سرد، «حتی بخش مسکونی نیز امنیت نخواهد داشت.»

قیمت گاز در این هفته، پس از اینکه مسکو نخستین بخش تحریم‌ های تلافی جویانه را بر بخشی از شرکت های انرژی اروپایی اعمال کرد، به شدت افزایش یافت.

قیمت گاز در اروپا در روز پنج شنبه به ازای هر 1000 مترمکعب به 1200 دلار رسید.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت شاخص گاز نسبت به سال گذشته تقریبا 300 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اوکراین گاز قیمت جهانی گاز گاز روسیه قیمت گاز بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۸۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

​هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره وقوع «درگیری منطقه‌ای تمام‌عیار»

به گزارش جماران؛ دبیرکل سازمان ملل با ترسیم تصویری تاریک از وضعیت خاورمیانه هشدار داد که تنش‌ها بر سر جنگ غزه و تشدید درگیری‌ها میان ایران و اسرائیل می‌تواند به یک «درگیری منطقه‌ای تمام‌عیار» تبدیل شود.

ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل با ترسیم تصویری تاریک از وضعیت خاورمیانه هشدار داد که تنش‌ها بر سر جنگ غزه و تشدید درگیری‌ها میان ایران و اسرائیل می‌تواند به یک «درگیری منطقه‌ای تمام‌عیار» تبدیل شود.

گوترش همچنین گفت که جنگ غزه، «چشم‌انداز جهنمی بشردوستانه» برای غیرنظامیان گرفتار در این منطقه ایجاد کرده است.

وی افزود: «خاورمیانه در لبه پرتگاه است». 

گوترش ادامه داد: «یک اشتباه محاسباتی، یک اشتباه ارتباطی، یک اشتباه، می‌تواند منجر به پیامدهای غیرقابل تصور شود - یک درگیری منطقه‌ای تمام‌عیار که برای همه طرف‌های درگیر ویرانگر خواهد بود».

دیگر خبرها

  • ​هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره وقوع «درگیری منطقه‌ای تمام‌عیار»
  • یک احتمال بعید، ولی فوق‌العاده جذاب/ حساس‌ترین دربی تمام تاریخ در راه است؟
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۳۰ فروردین ماه
  • انتظار تمام شد: طارمی پس از 4 ماه آمد(عکس)
  • هر گرم طلای۲۴ عیار به۵میلیون تومان رسید
  • قیمت سکه و طلا ۲۸ فروردین/ طلای ۱۸ عیار ۳ میلیون ۷۵۶ هزار تومان
  • قیمت سکه و طلا ۲۸ فروردین/هر گرم طلای۲۴ عیار به۵میلیون تومان رسید
  • تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۲۸ فروردین ماه
  • طلا وارد کانال جدید شد/ قیمت جدید طلا ۲۸ فروردین ۱۴۰۳