Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-23@13:38:48 GMT

۲۱ روز بدون فوتی کرونا در هرمزگان

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۰۲۸۹

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از ثبت ۲۱ روز بدون فوتی کرونا برای استان در اردیبهشت ماه امسال خبر داد و گفت: کاهش قابل ملاحظه آمار فوتی ها، نتیجه انجام واکسیناسیون و رعایت جدی پروتکلهای بهداشتی از سوی مردم است.

دکتر فاطمه نوروزیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، این شمار روز بدون فوتی کووید ۱۹ برای هرمزگان ثبت نشده بود و کمترین شمار مربوط به دیماه پارسال با ۶ مورد فوتی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: خوشبختانه با انجام گسترده واکسیناسیون و مشارکت مردم، آمار فوتی ها بسیار کاهش یافته و از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون تنها چهار مورد فوتی ناشی از این ویروس مرگبار در هرمزگان ثبت شده است.

دکتر نوروزیان مجموع فوتی های کرونا در هرمزگان را ۲ هزار و ۶۱۶ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در تمامی شاخص ها از جمله بستری، شناسایی موارد مثبت و فوتی شاهد کاهش بسیار قابل ملاحظه ای هستیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ابراز داشت: در ۲۴ ساعت گذشته هیچ بیماری با تشخیص قطعی کرونا در مراکز درمانی استان بستری نشده و در حال حاضر تنها ۴ بیمار در بیمارستان های استان با تشخیص قطعی کرونا بستری هستند.

به گفته وی هم اکنون دو بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های هرمزگان بستری هستند که حال یک نفر از آنها با تست کرونای مثبت وخیم گزارش شده است.

دکتر نوروزیان با تاکید بر تکمیل واکسیناسیون به منظور کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، گفت: خوشبختانه هرمزگان جزو استان های پیشتاز در امر واکسیناسیون است و تاکنون سه میلیون و ۴۷۹ هزار و ۴۰۰ دز واکسن کرونا در این استان تزریق شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به آمادگی استان برای تزریق دز چهارم واکسن کرونا، بیان داشت: خوشبختانه همه واکسن ها در استان موجود بوده و از افراد بالای هفتاد سال، کادر بهداشت و درمان و بیماران دارای نقص سیستم ایمنی و بیماری‌های خاص در استان که چهار ماه از نوبت سوم واکسن آن‌ها گذشته ، دعوت می کنیم د با انجام مرحله جدید واکسیناسیون، ایمنی خود را در برابر این بیماری افزایش دهند.

این مقام مسوول در خصوص آخرین رنگ بندی کرونایی در استان هرمزگان هم گفت: هیچکدام از شهرهای استان در وضعیت قرمز و نارنجی نیستند و اکنون بوموسی، بشاگرد، پارسیان، سیریک، بندرخمیر، حاجی آباد، کیش و هرمز در وضعیت زرد و بستک، بندرلنگه، بندرعباس، رودان، قشم و میناب نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

دکتر نوروزیان شرایط فعلی هرمزگان را شرایط بسیار حساسی عنوان کرد و افزود: آرامش امروز و بازگشت همه امور به روال سابق ماحصل تلاش های نیروهای بهداشت و درمان و همکاری مردم در رعایت پروتکلهای بهداشتی و انجام گسترده واکسیناسیون است و ما این روزها نگران عادی انگاری شرایط از سوی مردم با توجه به کاهش آمار مرگ و میر ناشی از کرونا می باشیم و از همین رو از همه مردم درخواست داریم تا همچون گذشته نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی اهتمام لازم را داشته باشند تا شاهد اوج گیری دوباره کرونا نباشیم.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۰۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نوبت اول واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در مناطق پرخطر

کیوان خاصی مدیرگروه بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت استان کرمانشاه از فلج اطفال به عنوان یک بیماری به شدت واگیردار یاد کرد و گفت : فلج اطفال یا پولیومیلیت یک بیماری ویروسی به شدت واگیردار است که عمدتا کودکان و خردسالان را مبتلا می‌کند.

وی افزود: این ویروس از طریق انتشار فرد به فرد و عمدتا از راه مدفوعی-دهانی و به میزان کمتر از طریق یک حامل مشترک مانند آب یا غذای آلوده سرایت می‌کند.

خاصی گفت: این ویروس با ورود به بدن در روده تکثیر پیدا کرده و سپس به دستگاه عصبی حمله کرده و موجب فلج‌شدن فرد می‌شود.

وی افزود: متاسفانه در مراحل اولیه آلودگی، بیش از ۹۰ درصد مبتلایان علامتی نداشته و یا علامت خفیفی دارند که معمولا مورد توجه قرار نمی‌گیرد. در درصد اندک باقی مانده نیز بیماری خود را با علائمی مانند تب، خستگی، سردرد، استفراغ، سفتی گردن و درد در اندام‌ها نشان می‌دهد.

خاصی گفت: متاسفانه با پیشرفت بیماری، درصدی از مبتلایان دچار فلج اندام‌ها می‌شوند که اغلب دائمی است.

وی با تاکید بر اینکه فلج اطفال درمان ندارد، گفت: درمان‌های انجام‌شده برای تسکین علائم بیماری است.

وی با بیان اینکه این بیماری فقط با واکسیناسیون قابل پیشگیری است، افزود: بر همین اساس، بنابر توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی برای به حداقل رساندن خطر ورود و چرخش مجدد ویروس وحشی فلج اطفال، ضرورت دارد عملیات سالانه ایمن سازی تکمیلی در دو نوبت انجام شود.

خاصی گفت: در همین راستا نوبت اول واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال کودکان زیر پنج سال (متولدین دوم اردیبهشت ۱۳۹۸ به بعد) در مناطق پر خطر استان همزمان با استان‌های غیرگرمسیری سراسر کشور از دوم تا چهارم اردیبهشته بصورت خانه به خانه اجرا می‌شود.

وی افزود: در این طرح تیم‌های عملیاتی بصورت خانه به خانه مراجعه کرده و واکسن خوراکی فلج اطفال توسط نیرو‌های مجرب به کودکان زیر پنج سال خورانده می‌شود.

خاصی خاطرنشان کرد: در این عملیات که با مشارکت ۵۷ تیم مجرب از کارکنان بهداشتی درمانی در کانون‌های پر خطر استان شامل مناطق مرزی، عشایر کوچ رو و روستا‌های فاقد خانه بهداشت بصورت خانه به خانه انجام می‌شود بیش از ۱۶۹۱ خانوار بررسی و ۶۱۱ کودک واجد شرایط (زیر پنج سال) علیه بیماری فلج اطفال واکسینه می‌شوند.

وی یادآور شد: نوبت دوم ایمن‌سازی تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال نیز از ۳۰ اردیبهشت تا اول خردادماه امسال اجرا می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • غرق‌شدگی ۶۴ نفر در فروردین/ بیشترین فوتی در فارس و اصفهان
  • به زودی، واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس کودکان هرمزگانی
  • آغاز نوبت اول واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در مناطق پرخطر
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان