Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@05:00:22 GMT

پیش بینی برداشت ۳۵ هزار تن گندم از مزارع کازرون

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۰۳۴۹

پیش بینی برداشت ۳۵ هزار تن گندم از مزارع کازرون

حمید رشیدی گفت: از مجموع ۳۷ هزار ۵۰۰ هکتار ازاراضی زیر کشت گندم در این شهرستان، ۷۵۰۰ هزار هکتار اراضی آبی و ۳۰ هزار هکتار اراضی دیم هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: با توجه به کاهش نزولات جوی و بروز خشکسالی پیش بینی می‌شود تولید و خرید تضمینی گندم نسبت به سال زراعی گذشته به شدت کاهش داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول گفت: از ابتدای بهمن ماه پارسال هیچ بارش موثری در کازرون نداشتیم و با شرایط خشکسالی مواجه هستیم و ۲۶ هزار هکتار از مزارع دیم و ۱۵۰۰ هکتار از مزارع آبی تحت شرب رودخانه این شهرستان به سبب کاهش بارش باران از بین رفته و فاقد تولید است.

رشیدی متوسط عملکرد گندم دیم و آبی در مزارع شهرستان کازرون را به ترتیب ۳۰۰ کیلوگرم و ۳۸۰۰ کیلوگرم در هکتار اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۵ هزار تن گندم در این شهرستان تولید و بیش از ۲۰ هزار تن از این میزان توسط مراکز خرید از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شود.

او گفت: برداشت گندم در کازرون به صورت مکانیزه انجام می‌گیرد ودر حال حاضر با ۱۰۰ دستگاه کمباین در حال انجام است و با نزدیک شدن به زمان اوج برداشت گندم در این شهرستان تعداد کمباین‌ها به ۱۵۰ دستگاه افزایش خواهد یافت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: ارقام گندم کشت شده در این شهرستان سیروان، طلایی، چمران ۲، برات، تیرگان، (ارقام آبی) و دهدشت، کوهدشت، کریم، قابوس و ساورز (ارقام دیم) است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی کازرون برداشت گندم مزارع کازرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۰۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم در شهرستان دهلران

جلال یوسفی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شهرستان دهلران قطب اصلی تولید محصولات کشاورزی در استان ایلام است، هم اکنون برداشت کلزا در سطح شهرستان آغاز به زودی برداشت گندم نیز شروع می‌شود.

وی ضمن بیان لزوم همکاری و هماهنگی گسترده سایر دستگاه‌های مسئول با مدیریت جهاد کشاورزی برای مدیریت عملیات برداشت، گفت: در سال زراعی جاری ۶۶ هزار و ۸۵۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود به طور تقریبی ۲۳۰ هزار تن گندم از این مزارع برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی دهلران با اشاره به رشد سه برابری سطح زیر کشت محصول کلزا، بیان داشت: هفت هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی به کشت کلزا اختصاص یافته که پیش بینی می‌شود به طور تقریبی ۱۵ هزار تن محصول از این اراضی استحصال شود.

وی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر ۷ سیلوی فعال و ۳ مرکز خرید کلزا در شهرستان آماده تحویل محصول گندم و کلزا است و همچنین طبق هماهنگی‌های به عمل آمده، برداشت توسط قریب به ۳۲۵ دستگاه کمباین انجام خواهد گرفت.

کد خبر 6079411

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان
  • آغازعملیات مبارزه با آفات و علفهای هرز در گندمزارهای مهاباد 
  • پیش بینی برداشت ۷۵ هزار تن گندم در بهبهان
  • آغاز برداشت گندم از مزارع عنبرآباد
  • پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم از مزارع دهلران
  • امسال بیش از یک میلیون تن گندم از مزارع گلستان برداشت می شود
  • پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم در شهرستان دهلران
  • برداشت محصول بیش از ۴۷۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان سرباز
  • برداشت گندم از مزارع خرمشهر آغاز شد
  • مبارزه با سن غلات در کشتزار‌های شهرستان کبودراهنگ