Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:39:45 GMT

۶.۲ میلیون متر مکعب آب باران وارد سدهای گلستان شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۰۶۱۰

۶.۲ میلیون متر مکعب آب باران وارد سدهای گلستان شد

شعبان رسولی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: پس از سد گلستان، سد وشمگیر با ۶۰۰ هزار مترمکعب، سد بوستان با ۵۰۰ هزار مترمکعب و سد کوثر با یکصد هزار مترمکعب در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی افزود: هم اکنون حجم آب ذخیره شده در ۱۴ سد موجود در گلستان حدود ۶۳ میلیون مترمکعب معادل ۲۵.۸ درصد مخزن آنهاست که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رسولی پارسال در این موقع سدهای گلستان ۷۶ میلیون مترمکعب آب داشتند که معادل تقریبی ۳۱ درصد ظرفیت کل مخازن آنها را شامل می‌شود.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای گلستان یادآور شد: بیشترین بارش نزولات آسمانی این استان طی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته در منطقه ضرق استان و در ایستگاه باران سنجی لزوره مینودشت با ۴۳ میلی‌متر باران ثبت شد.

وی افزود: در این باره زمانی، ۳۳ میلی‌متر در چپرقویمه بخش داشلی برون گنبدکاووس، ۲۹ میلی‌متر در گالیکش، ۲۸.۵ میلی‌متر در شهر و حومه گنبد، ۲۲ میلیمتر در پارک ملی گلستان، ۱۸ میلی‌متر در تنگراه گالیکش، ۱۷ میلی‌متر در نراب آزادشهر، ۱۶ میلی‌متر در اراز کوسه گنبد و ۱۵.۵ میلی‌متر در گلیداغ مراوه تپه (حوضه گرگانرود) ثبت شد.

رسولی اضافه کرد: گلستان ۱۴ سد مخزنی با ظرفیت ذخیره ۲۴۵ میلیون مترمکعب آب دارد.

استان ۲ میلیون نفری گلستان از استان‌های مهم حوزه کشاورزی کشور است که بخشی زیادی از ۶۵۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی آن از آب نزولات آسمانی تامین می‌شود.

برچسب‌ها گنبدکاووس شرکت آب منطقه ای گلستان بارش باران گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس شرکت آب منطقه ای گلستان بارش باران گنبدکاووس شرکت آب منطقه ای گلستان بارش باران گلستان میلی متر میلیون متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۰۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۷ میلی متر بارش باران در بوئین زهرا

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، آخوندی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: امواج ناپایداری که از سطح منطقه عبور کردند موجب بارش‌هایی در برخی نقاط استان شد به طوری که بیشترین بارش باران با ۷ میلی متر در بوئین زهرا و ۶ میلی متر در آوج به ثبت رسید.   به گفته وی، تا بعد از ظهر امروز بارش‌های رگباری گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد‌های لحظه‌ای را در برخی مناطق استان خواهیم داشت.   کارشناس هواشناسی با بیان اینکه فردا وضعیت جوی پایدار می‌شود، گفت: امروز و فردا وزش باد‌های شمالی را خواهیم داشت که موجب کاهش دما می‌شود.   آخوندی افزود: پنجشنبه و جمعه هم وضعیت جوی به نسبت پایدار خواهد بود.   به گفته وی، بامداد امروز حداقل دما با ۵ درجه در آوج به ثبت رسید.

دیگر خبرها

  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا/ثبت بارش ۱۱۹ میلی متری در شیرآباد
  • بارش‌های اخیر اردستان در نیم قرن گذشته بی‌سابقه بود
  • فواید و مضرات باران ۴۸ ساعته مازندرانی‌ها
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • ثبت بارش ۱۰۴ میلی متری باران در شیرآباد
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • ثبت ۱۳۳۰ میلی‌متر باران در کهگیلویه و بویراحمد
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • ثبت ۷ میلی متر بارش باران در بوئین زهرا
  • ایران بالاخره حقابه خود از افغانستان را دریافت کرد