Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@03:48:35 GMT

اولویت میزبانی جام ملت‌های آسیا با شرق است!

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۱۰۹۲

اولویت میزبانی جام ملت‌های آسیا با شرق است!

یک روزنامه عربستانی اعلام کرد این کشور تصمیمی برای گرفتن میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا ندارد و کشورهای شرق قاره از جمله کره جنوبی و ژاپن در اولویت هستند.

به گزارش مشرق، بعد از انصراف چین از میزبانی مسابقات فوتبال جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا، شایعات زیادی درباره انتخاب میزبان بعدی این رقابت‌ها به جای چین شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که از کشورهای قطر و عربستان به عنوان گزینه‌های جدی میزبانی این رقابت‌ها یاد می‌شود، روزنامه «الشرق الاوسط» اعلام کرد کشور عربستان تصمیمی برای میزبانی این مسابقات ندارد و تمرکزش را روی گرفتن میزبانی دوره ۲۰۲۷ گذاشته است.

طبق ادعای الشرق الاوسط، تاریخ برگزاری مسابقات سال ۲۰۲۳ یعنی ماه ژوئن یکی از عواملی است که باعث می‌شود کشورهای غرب آسیا به دلیل گرما و رطوبت زیاد قادر به میزبانی جام ملت‌ها نباشند.

البته کشور قطر به دلیل داشتن استادیوم‌هایی با سیستم خنک کننده می‌توانند میزبانی را بر عهده بگیرند اما به نوشته روزنامه عربستانی، سهمیه میزبانی این دوره از مسابقات جام ملت‌ها برای شرق آسیا است و کشورهایی نظیر ژاپن و کره جنوبی در اولویت هستند؛ البته در صورتی که خودشان تمایلی به این کار داشته باشند.

به گفته منابع خبری الشرق الاوسط، قطر به دلیل داشتن استادیوم‌های مجهز به سیستم خنک کننده می‌تواند گزینه جدی میزبانی به جای چین باشد اما این موضوع به چند عامل بستگی دارد که مهمترین آن عدم تمایل کشورهای شرق به میزبانی و همچنین تمایل خود قطر برای انجام این امر است.

البته در این صورت، قطر باید از میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۷ آسیا انصراف بدهد؛ جایی که عربستان، ایران و هندوستان هم مدارک خود را برای گرفتن میزبانی این دوره از بازی‌ها به AFC ارسال کرده‌اند.

علاوه بر این، انتظار می‌رود تیم ملی چین که به واسطه میزبانی جام ملت‌های آسیا سهمیه حضور در این مسابقات را به دست آورده بود، در مسابقات مقدماتی و انتخابی جام ملت‌ها شرکت کند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت جام ملتهای آسیا کنفدراسیون فوتبال آسیا عربستان سعودی قطر خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت میزبانی جام ملت میزبانی جام ملت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۱۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین شگفتی مسابقات فوتسال آسیا؛ ژاپن حذف شد

تیم‌ملی فوتسال ژاپن، قهرمان دوره گذشته جام ملت‌های آسیا و رقیب اصلی ایران برای قهرمانی با تساوی ۱ بر ۱ مقابل تاجیکستان از صعود به مرحله حذفی بازماند و از دور مسابقات کنار رفت!

در دیگر مسابقه این گروه هم کره جنوبی و قرقیزستان به تساوی ۵-۵ رسیدند.

منبع: ورزش سه

سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • بانوی پاراتکواندوکار قمی در راه رقابت‌های قهرمانی آسیا
  • بانوی پاراتکواندوکار قمی مسافر رقابت‌های قهرمانی آسیا شد.
  • فوتبال تاجیکستان ۵ ستاره می‌شود؟ + جدول
  • گرجستان به دنبال میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۸
  • معرفی رکابزنان اعزامی به مسابقات کوهستان قهرمانی آسیا
  • برتری امید‌های ایران در دور دوم شطرنج شهر‌های آسیا
  • هشتمین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی هاکی بانوان برگزار می شود
  • بزرگترین شگفتی مسابقات فوتسال آسیا؛ ژاپن حذف شد
  • برگزاری هشتمین اردوی تیم ملی هاکی بانوان
  • میزبانی دانشگاه آزاد از تیم ملی هاکی زنان