Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@09:43:27 GMT

۱۳۵ میلیارد ریال تسهیلات به دامداران قمی اختصاص یافت

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۱۱۴۳

۱۳۵ میلیارد ریال تسهیلات به دامداران قمی اختصاص یافت

منصور دیان اردستانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: در راستای اجرای سیاست‌های حمایتی وزارت جهاد کشاورزی از دامداران و با پیگیری معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم، این تسهیلات با همکاری بانک‌ کشاورزی برای دامداران استان اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به این که دامداران فعال استان برای دریافت این تسهیلات به بانک عامل معرفی شده‌اند، افزود: سود این تسهیلات ۱۱ درصد و دوره بازپرداخت آن یکساله می‌باشد و دامداران می‌توانند با این کارت نهاده‌های خوراک دام را از تعاونی‌ها و کارخانه‌های خوراک دام طرف قرارداد، خرید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: از مبلغ ۱۳۵ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به دامداران استان در قالب این طرح تاکنون میزان ۱۰۵ میلیارد ریال جذب شده‌است.

اردستانی گفت:‌ حمایت از دامداران استان که نقش مهمی در تامین امنیت غذایی مردم دارند از مهمترین وظایف سازمان جهاد کشاورزی قم است و در همین راستا با همکاری بانک‌های عامل علاوه بر طرح یاد شده، پرداخت تسهیلات مورد نیاز دامداران در قالب‌های مختلف به متقاضیان این بخش ادامه می‌یابد. 

گفتنی است قم از جمله قطب‌های مهم دامپروری کشور به شمار می‌آید و حدود هفت هزار واحد دامداری در این استان فعال است، در همین رابطه حجم قابل توجهی از محصولات دامی تولید شده در قم علاوه بر تامین نیاز این استان در سایر نقاط کشور عرضه می‌شود،‌ همچنین سالانه ۳۰‌ هزار تُن گوشت قرمز و ۱۸۰ هزار تُن شیر در قم تولید می‌شود.

بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است./

برچسب‌ها قم کشاورزی دام و طيور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم کشاورزی دام و طيور قم کشاورزی دام و طيور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۱۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها

روند واگذاری بناهای تاریخی واقع در مناطق روستایی به دهیاری‌ها بررسی و بر اختصاص تسهیلات کم بهره برای بازسازی این بناها تأکید شد.

به گزارش ایسنا، نشست مشترک سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی با حضور مسئولین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مهیار نورعلی معاون امور دهیاری‌ها و اشکان جعفرکریمی مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد.

مهیار نورعلی معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشوراعلام کرد: در این نشست مقرر شد وفق مفاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک، بناهای تاریخی واقع در مناطق روستایی کشور به دهیاری‌ها و شرکت‌های تعاونی دهیاری ها واگذار شود.

وی افزود: دراین تفاهم‌نامه همچنین مقرر شد، منابع مالی مورد نیاز برای بازسازی این بناها نیز از طریق اختصاص تسهیلات کم بهره تأمین و با همکاری بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط، مشکلات دسترسی و ساختاری آنها مرتفع شود.
 
بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، در این جلسه عنوان شد که این اقدام می‌تواند ضمن حفظ و احیای بناهای تاریخی واقع در مناطق روستایی به عنوان میراث فرهنگی کشور، موجب توسعه زیرساخت های گردشگری و رونق کسب و کار در روستاها و درآمدزایی برای دهیاری ها و شرکت های تعاونی دهیاری ها شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲