Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@09:29:22 GMT

طرح مجلس برای رفع انحصار از وکالت

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۱۲۹۶

طرح مجلس برای رفع انحصار از وکالت

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با درباره آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون استفاده برخی از دستگاه‌ها از نماینده حقوقی، اظهار داشت: اخیراً کلیات این طرح در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و به زودی جزئیات آن هم در این کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این طرح به کارگروهی در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای ارجاع شد تا جزئیات آن در این کمیته مورد بررسی قرار گیرد و سپس در صحن کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره مفاد این طرح، گفت: تصویب این طرح باعث رفع انحصار از وکالت می‌شود و از طرف دیگر منجر به حمایت از واحدهای تولیدی و کاهش هزینه‌های دادرسی خواهد شد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تصویب این طرح باعث ایجاد اشتغال برای برخی از افراد می‌شود چرا که ممکن است عده‌ای تحصیل کرده رشته حقوق باشد و یا آنکه به کار حقوقی به خوبی واقف باشند، اما پشت در آزمون وکالت و گرفتن پروانه وکالت باشند که با تصویب این طرح در مجلس، این افراد می‌توانند نماینده حقوقی شوند. به عبارت دقیق‌تر این طرح باعث می‌شود بخشی از کسانی که مدرک تحصیلی حقوق دارند، از این طریق به کار گرفته شوند.

حاجی دلیگانی در واکنش به مخالفت عده‌ای از وکلا پس از تصویب این طرح در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، گفت: اگر آنان نسبت به این طرح اعتراض و هجمه نکنند، باید تعجب می‌کردیم چرا که تصویب این طرح منجر به رفع انحصار از وکالت می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورتی که این طرح در مجلس تصویب شود، شاهد تغییرات مثبتی در فرآیند رسیدگی به دادرسی خواهیم بود به این صورت که یک واحد تولیدی نباید ملزم به این باشد که حتماً برای احقاق حق خود وکیل بگیرد، بلکه می‌تواند از طریق معرفی یک فردی به عنوان نماینده حقوقی خود کار حقوقی خود را پیش ببرد.

کد خبر 5491148 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: حسینعلی حاجی دلیگانی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی هیئت دولت صحن مجلس جمهوری اسلامی ایران سیدابراهیم رئیسی ایران محمد باقر قالیباف دولت سیزدهم علی بهادری جهرمی تهران یارانه محمد مخبر حسین امیر عبداللهیان کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مجلس شورای اسلامی تصویب این طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۱۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزام شهرداری‌ها به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری‌ها گفت: در برنامه هفتم تلاش شد این مقوله از حالت جواز خارج و به قانون تبدیل شود که شهرداری‌ها را ملزم به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی از محل درآمدشان می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایمنا از زنجان، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، امروز سه‌شنبه هفتم فروردین_ در بازدید از کتابخانه علامه شیخ عبدالکریم زنجانی با تاکید بر ضرورت اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار کرد: این طرح در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس است.

وی افزود: در کمیسیون فرهنگی مجلس به مقوله کتابخانه‌های عمومی کشور و وضعیت معیشتی کتابداران توجه داشتیم و در همین راستا یک کمیته فرهنگی تشکیل شد تا اصلاح و رفع نواقص قانون تأسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور را پیگیری کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیرو پیگیری‌های مستمر دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور، این طرح توسط کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس است.

این مسئول ضمن اشاره به سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری‌ها، خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم به جد تلاش کردیم این مقوله از حالت جواز خارج و به قانون تبدیل شود که شهرداری‌ها را ملزم به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی از محل درآمدشان می‌کند.

آقاتهرانی در رابطه با بودجه فرهنگی سال ۱۴۰۳ به خصوص بودجه کتابخانه‌های عمومی کشور، عنوان کرد: اصلاح فرهنگ ضروری است و برای تحقق این مهم باید هزینه کرد، سرانه فرهنگ در کشور ما بسیار پایین است و کمیسیون فرهنگی مجلس برای دستیابی به اهداف فرهنگی تلاش می‌کند.

وی تصریح کرد: از کتابخانه تازه تأسیس علامه شیخ عبدالکریم زنجانی بازدید کردم و افتتاح چنین کتابخانه‌ای در یکی از مناطق محروم زنجان بسیار قابل تقدیر و مایه مباهات است و در بلندمدت شاهد آثار مثبت آن خواهیم بود.

آقاتهرانی گفت: متأسفانه در فضای سبز اطراف این کتابخانه شاهد حضور برخی معتادین هستیم و باید در نظر داشت یکی از دلایل دچار شدن این افراد به دام اعتیاد آن است که به چنین کتابخانه و مکان فرهنگی‌ای دسترسی نداشته‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انشاالله احداث این کتابخانه در منطقه اسلام‌آباد زنجان مایه خیر و برکت باشد و شاهد رشد عمیق فکری فرزندان این مرزو بوم باشیم.

کد خبر 739258

دیگر خبرها

  • احزاب در ایران وارداتی هستند و بومی نیستند
  • سرنوشت لایحه مدیریت تعارض منافع در مجلس چه می‌شود؟
  • سرنوشت «لایحه مدیریت تعارض منافع» در مجلس چه می‌شود؟
  • مجلس یازدهم در تصویب قوانین مسئولانه عمل کرده است
  • اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است
  • خشم انگلیس از حملات سایبری چین
  • الزام شهرداری‌ها به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی
  • چکش‌کاری قوانین انتخاباتی/ اصلاح قانون انتخابات شوراها چه شد؟
  • اقبال شاکری: قانون نهضت ملی مسکن مختص به یک دولت و مجلس خاص نیست !/ هیچ اقدام بلندمدت در مورد مسکن اجاره‌ای انجام نشده + فیلم
  • اقبال شاکری : قانون نهضت ملی مسکن، مختص به یک دولت یا مجلس خاص نیست ! / هیچ اقدامی در مورد مسکن اجاره‌ای بلندمدت انجام نشده است + فیلم