Web Analytics Made Easy - Statcounter

کسانی که از آشفته‌بازار شرایط اقتصادی کاسبی می‌کنند، طبیعی است که جلوی اصلاحات اقتصادی دولت بایستند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، روزنامه رسالت در سرمقاله خود، با اشاره به تصمیم دولت برای اصلاحات اقتصادی نوشت: دولت گذشته با اعلام ارز 4200 تومانی به عنوان ارز تک‌نرخی آن‌هم برای همه کالا‌ها قیمت ارز را 8 برابر، قیمت طلا را 10 برابر، قیمت مسکن را 7 برابر، قیمت خودرو را 6 برابر و قیمت بقیه کالا‌ها را تا 300 درصد افزایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم رسانه‌ای دولت گذشته، رفع این بی‌سامانی‌ها را در گرو توافق با غرب می‌دانست. در توافق اولیه برجام هرچه امتیاز غرب می‌خواست داد و حتی یک امتیاز هم نگرفت و در اواخر دوره رئیس‌جمهور، می‌خواست باز تتمه امتیاز درخواستی غرب را بدهد که با مصوبه هوشمندانه مجلس روبه‌رو شد؛ لذا دولت که تغییر کرد قرار شد اگر مذاکره‌ای شد تحریم‌ها برداشته شود، طرف مقابل تضمین دهد بازی درنمی‌آورد و زیر عهد و پیمان خود نمی‌زند و این دو شرط طی یک دوره راستی‌آزمایی محک زده شود تا از یک سوراخ 10 بار گزیده نشویم. آمریکا امروز متوجه قدرت هوشمند ایران شده است. فعلا پاپس کشیده، دم به تله مذاکرات نمی‌دهد. امروز کسانی که در برابر آشفتگی قیمت‌ها در دولت گذشته سکوت کرده بودند زبان باز کردند و هرچه می‌خواهند علیه دولت نوپای رئیسی می‌زنند که جمع جبری حرف‌های آن‌ها را در سرمقاله مسیح مهاجری در روزنامه جمهوری اسلامی و توییت‌های محمد مهاجری سردبیر خبرآنلاین می‌شود رصد کرد.

برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب هم‌صدا با رسانه‌های دشمن از تکنیک بزرگ‌نمایی مشکلات، کوچک‌نمایی توفیقات دولت، تکنیک سیاه‌نمایی و تکنیک تزریق ویروس ناامیدی و بدبینی زیر پوست جامعه همچنان استفاده می‌کنند.

نقد غیرمنصفانه دولت، نشان می‌دهد این دسته از منتقدین از حریم و حرم انقلاب حداقل حمایت از جمهوریت نظام مهاجرت کردند و برای ارتش رسانه‌ای آمریکا و رژیم صهیونیستی و قارون‌های عرب در ایران‌اینترنشنال خوراک تهیه می‌کنند. این جماعت چشم خود را از تورم جهانی و خصومت‌ورزی آمریکا علیه ملت ایران در تشدید تحریم‌ها، اثرات ناشی از جنگ اوکراین، قاچاق کالا از کشور به بیرون از مرز‌ها و ارث و میراثی که دولت قبل از خزانه خالی نه بلکه از بدهی‌های نجومی برای دولت رئیسی به جای گذاشته می‌بندند. کمکی که به دولت و مسئولین نمی‌کنند چوب لای چرخ دولت هم می‌گذارند. در این میان نفوذی‌های آن‌ها در دولت که هنوز جای خود را به مدیران جدید نداده‌اند در ناکارآمد نشان دادن دولت، سنگ‌تمام می‌گذارند. این جماعت بر طبل مطالبه‌گری خوارجی، خیال‌انگیز، کاریکاتوری و غیراخلاقی می‌کوبند، حاضر نیستند مصالح و منافع باندی، حزبی و گروهی خود را فدای مصالح و منافع ملی کنند.

کسانی‌که از این اوضاع آشفته کاسبی می‌کنند بی‌تردید جلوی اصلاحات اقتصادی می‌ایستند دولت باید با کرامت و بزرگواری از آن‌ها عبور کند.

منبع: روزنامه کیهان

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اصلاح طلبان اصلاحات اقتصادی ارز ترجیحی ارز 4200 تومانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۱۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارندگی قابل توجه برای یزد/ پرهیز از تردد غیرضرور داخل شهر

حمیدرضا رحیمدل معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری یزد با اشاره به صدور هشدار نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی استان یزد، گفت: از روز گذشته تا پنج‌شنبه صبح، کل مجموعه ستاد مدیریت بحران شهرداری در آماده‌باش کامل هستند.

وی ادامه داد: با توجه به هشدار سطح نارنجی، میزان بارندگی قابل توجه برای یزد پیش‌بینی شده است بنابراین آبگرفتگی معابر سطح شهر یزد را خواهیم داشت و باید پمپ‌ها و تجهیزات مورد نیاز سریع پای کار بیاوریم و با سرعت عمل کار کنیم.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری یزد عنوان کرد: اقدامات خوبی در یکی دو سال در حوزه مدیریت بحران در خصوص آماده‌سازی کمربند حفاظتی شهر یزد یا همان سیل بند‌های یزد از نظر پاک‌سازی پشت سیل‌بندها، ارتفاعات سیل‌بندها، حجم خاکریز، احداث سرریز و... انجام شده است.

رحیمدل افزود: سه سیل‌بند در سمت پارک کوهستان برای جلوگیری از ورود آب به خیرآباد و عیش‌آباد ایجاد شده است که بتواند این روان‌آب‌ها و سیلابی‌شدن را کنترل کند، در سال ۱۴۰۰ در این نقطه به واسطه سیل خسارت وارد شد.

وی تأکید کرد: با توجه به هشدار هواشناسی و آبگرفتگی معابر، از شهروندان می‌خواهیم در زمان بارندگی رفت و آمد و تردد غیرضروری در داخل شهر نداشته باشند، چون باعث می‌شود روان‌آب‌ها داخل سطح شهر و خیابان مسیر خود را در کانال‌ها طی نکنند و در سطح معابر بیشتر بمانند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری با بیان اینکه دو کریدور برای عبور روان‌آب‌ها به سمت خارج از شهر وجود دارد، ادامه داد: یکی از این کریدور‌ها چهارراه محمودآباد به سمت بلوار نصر و دروازه قرآن است که کل حجم روان‌آب‌های مناطق دیگر از جمله منطقه چهار، منطقه یک و... در چهاراه محمودآباد جمع می‌شود و به سمت خروجی شهر می‌رود. 

رحیمدل خاطرنشان ساخت: یک کریدور دیگر نیز از میدان حضرت ابوالفضل، میدان همافر به سمت میدان باغ ملی می‌رود، این کریدور وارد مسیل شهر یزد همان رودخانه پشت پل نواب صفوی شود و در بافت تاریخی نیز با لوله‌گذاری که از چهار راه مهدیه به سمت ایرانشهر و انتقال آب به رودخانه شهر یزد انجام شد، مشکل تا حدودی حل شده است.

وی ادامه داد: فقط در دو نقطه با مشکل مواجه هستیم، بلوار فضیلت در منطقه سه که انتقال آب آن حدود ۲۰ میلیارد تومان نیاز دارد و لازم است که امسال حتما تأمین اعتبار آن انجام شود و دیگری میدان ابوالفضل که باید لوله‌گذاری برای آن انجام شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری یزد در خصوص چاه‌های جذبی سطح شهر یزد گفت: تعدادی چاه جذبی در سطح شهر یزد وجود داشت که در بیش از یک سال گذشته ۸۰۰ چاه جذبی دیگر نیز در مناطق پنج‌گانه شهری یزد حفر شد و عمق این چاه‌ها را نیز تا ۲۵ متر افزایش دادیم و لوله‌ای نیز برای خروج هوا در کنار این چاه‌ها نصب کردیم که اقدام بسیار خوبی برای جذب روان‌آب‌ها بود.

وی با بیان اینکه چاه‌های جذبی در زمان جاری‌شدن سیلاب جوابگو نیست، ادامه داد: چنانچه بارش باران در طولانی مدت و با شدت کم وجود داشته باشد چاه‌های جذبی می‌توانند در جذب روان‌آب مؤثر باشند، اما در بارش‌های شدید و کوتاه مدت این چاه‌ها کارساز نیستند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • پیش بینی دولتمرد حسن روحانی از وضعیت اقتصادی؛ سال سختی پیش‌رو است
  • جنجال جدید ماسک؛ «میلیاردر متکبر»!
  • پیش‌بینی بارندگی قابل توجه برای یزد/ پرهیز از تردد غیرضرور داخل شهر
  • مازنی:برخوردهای خشن در خیابان‌ها با زنان براساس کدام منبع رخ می‌دهد؟ /قیمت دلار چند برابر سال ۱۴۰۰ شده اما صدایی از دولتمردان در نمی آید
  • حسینی، نماینده مجلس: به جای تغییر در تیم اقتصادی دولت باید به دنبال بهبود سیاست‌ها بود/ اتفاقات بین‌المللی در قیمت ارز به شدت تاثیرگذار است
  • اجرای طرح کاسبان امین در صنوف مختلف قم
  • کاسبی با ترس و لرز/ چرا کاسبان در هر معامله بخشی از سرمایه خود را از دست می‌دهند (فیلم)
  • آقای رئیسی! قرار نبود مشکل بورس و دلار یک هفته ای حل شود؟/مقاومت در برابر تغییر وزرای اقتصادی دولت به قیمت بدترشدن معیشت مردم
  • فروپاشی اقتصادی با ارز ۹۰ هزار تومانی
  • پیش‌بینی رشد دوبرابری اندروید نسبت به iOS در سال ۲۰۲۴