Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@22:52:49 GMT

مانور امداد و نجات جاده‌ای در «نهبندان» برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۱۵۴۸

مانور امداد و نجات جاده‌ای در «نهبندان» برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، محمود اکبری صبح امروز در حاشیه برگزاری مانور جاده‌ای در این شهرستان، اظهار داشت: این مانور به مناسبت صدمین سالگرد تأسیس جمعیت هلال‌‌احمر برگزار شده است.

وی تصریح کرد: تمرین تخصصی نیروهای عملیاتی، بهره‌مندی درست از تجهیزات، ارزیابی عملکرد و شناسایی نقاط قوت و ضعف از اهداف برگزاری این تمرین‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی افزود: این مانور هر ساله به جهت حفظ آمادگی و همچنین تعامل و همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون هلال‌احمر، آتش‌نشانی، پلیس راه، نیروی انتظامی، راهداری و اورژانس برگزار می‌شود. 

اکبری تعامل و هم‌افزایی بیشتر بین دستگاه‌های خدمات‌رسان را از دیگر اهداف اجرای این مانور برشمرد و گفت: برگزاری مانورها در ایجاد آمادگی و آموزش مردم برای مقابله با حوادث و همچنین حفظ خونسردی و کاهش خسارات اهمیت بسزایی دارد. 

وی با اشاره به اینکه اکثر حوادث جاده‌ای توسط پایگاه‌های بین شهری جمعیت هلال‌احمر پوشش داده می‌شوند، خاطرنشان کرد: رهاسازی مصدومان و کمک جهت انتقال افراد از مهم‌ترین وظایف نجاتگران و امدادگران بوده لذا با برگزاری مانورها همواره می‌توانیم آموزش‌های تخصصی و آمادگی تیم‌ها را داشته باشیم.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: هلال احمر سرپرست معاونت امداد و نجات خراسان جنوبی مانور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۱۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر

بابک محمودی درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان در هفت استان کشور گفـت: طی ۲۴ ساعت گذشته هفت استان اصفهان، تهران، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد تحت تاثیر سامانه بارشی که هواشناسی پیشتر نسبت به وقوع آن هشدار داده بود، قرار گرفته و متاسفانه شاهد وقوع سیلاب یا آبگرفتگی در بخش‌هایی از این استان‌ها بودیم. 

وی با بیان اینکه بیشترین امدادرسانی طی ۲۴ ساعت اخیر در استان‌های کرمان و اصفهان انجام شد، گفت: در این بین امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ۲۸ مورد عملیات امداد و نجات انجام داده و به ۶۰۹ نفر از افراد متأثر امدادرسانی کردند. یک نفر را به مناطق امن انتقال داده و در ۳۷ منزل مسکونی عملیات تخلیه آب را اجرا کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره اقلام توزیع شده در میان سیل‌زدگان نیز گفت: در ۲۴ ساعت اخیر ۱۴۶ کیلوگرم نایلون، ۲۶ تخته موکت و ۱۴ بسته غذایی توسط نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر در بین افراد متاثر از سیل و آبگرفتگی توزیع شده است. در این عملیات‌ها ۴۳تیم عملیاتی متشکل ۱۷۱ نفر امدادگر و نجاتگر مشارکت داشتند.

محمودی درباره وضعیت استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: این استان تحت تاثیر سامانه بارشی اخیر قرار نگرفت، اما با توجه به وضعیتی که بیش از یک هفته از وقوع آن می‌گذرد، امدادرسانی در مناطق سیل زده این استان همچنان ادامه دارد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • امدادرسانی هلال احمر به ۱۳۰۰ نفر در۴۸ ساعت گذشته در۱۱ استان
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر
  • امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به مردم سیل زده چین
  • مانور آمادگی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی در کرمانشاه برگزار می‌شود
  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری
  • برگزاری آزمون منطقه‌ای کسب درجه ایثار در استان مرکزی
  • استان مرکزی میزبان آزمون کشوری درجه ایثار خواهد بود