Web Analytics Made Easy - Statcounter

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی دولت طالبان، در واکنش به ایجاد اخلال و ممانعت از برگزاری نشست مشورتی شورای علمای شیعه افغانستان، توسط نیروهای امنیتی مدعی شد: گزارش هایی به ما رسیده بود که ممکن است حادثه دلخراشی رخ بدهد، به همین دلیل به خاطر جلوگیری از فاجعه، جلسه این شورا برهم خورد.

به گزارش روز دوشنبه ایران اکونومیست به نقل از خبرگزاری صدای افغان ( آوا) روز جمعه ۲۳ ( اردیبهشت)  قرار بود کمیسیون پیگیری مطالبات شیعیان افغانستان، که تحت نظر شورای علمای شیعه است، نشستی مشورتی را در کابل برای بررسی مواضع شان نسبت به اوضاع جاری کشور برگزار کند، اما این نشست با هجوم نیروهای امنیتی و پاره کردن بنرها برهم خورد و بر اساس بیانیه این کمیسیون، به اعضای شورای علمای شیعه افغانستان توهین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی دولت اسلامی طالبان در واکنش به این اخلال،گفت: به نیروهای ما گزارش رسیده بود که ممکن است حادثه ای امنیتی و یا دلخراش در جلسه شورای علمای شیعه رخ بدهد.

وی اظهار داشت: بخاطر جلوگیری از فاجعه،  نیروهای امنیتی به جلسه شورای علمای شیعه رفتند و بعدا وضعیت به صورت عادی برگشت.

در همین حال، گفته می شود که پس از این رویداد، شماری از مقام های سیاسی و اطلاعاتی طالبان برای «عذرخواهی» در حوزه علمیه رسالت حضور یافتند.

این در حالی است که شورای علمای شیعه از معدود نهادهایی بوده که از آغاز تسلط طالبان تاکنون تلاش کرده با حکومت، تعامل سازنده داشته باشد، پیروزی طالبان را «فتح المبین» توصیف کرده بود و به منظور تسهیل تعامل طالبان با جامعه شیعه کشور، کمیسیون ویژه‌ای را برای پیگیری مطالبات آنان از حکومت به وجود آورده بود.

بیانیه کمیسیون پیگیری مطالبات جامعه شیعه افغانستان

 به  همین مناسبت شورای علمای شیعه هجوم نیروهای امنیتی به نشست این شورا را محکوم کرده و خواهان دستگیری و مجازات عاملین این رویداد، بر اساس وعده مقام‌های ریاست استخبارات شده است.

  شورای علمای شیعه در رابطه با اخلال در پنجمین نشست مشورتی این کمیسیون در بیانیه ای نوشت:  اجلاس با حضور حضرت آیت الله صالحی مدرس،  رئیس شورای علمای شیعه افغانستان، اعضای شورای علما و نمایندگان نهاد های حامی کمیسیون در مدرسه علمیه ی  رسالت دایر شد  که در جریان اجلاس تعدادی افراد مسلح از حوزه‌ ی ششم استخبارات وارد مدرسه شده  ضمن  اهانت به شخصیت ها و اعضای حاضر در نشست، با زور و خشونت‌ شرکت کنند گان را متفرق ساختند؛ درحالی که پیشتر جهت تامین امنیت با حوزه ی ششم پلیس هماهنگی لازم به عمل آمده بود و ۴ نفر از نیروهای حوزه ششم پلیس جلوی  مدرسه حاضر بودند و مهاجمین بدون اعتنا به این نیرو ها وارد مدرسه واجلاس شده‌، برخورد های اهانت بار و خلاف قانون را اعمال نمودند.

 کمیسیون این عمل زشت وتاسف بار را توهین به کل جامعه ی شیعه افغانستان دانسته و به شدت تقبیح می نماید.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: شیعه ، افغانستان ، طالبان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شیعه افغانستان طالبان علمای شیعه افغانستان شورای علمای شیعه ی شیعه افغانستان نیروهای امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۱۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان

اداره ملی خط آهن طالبان از جابجایی بیش از ۷۴ هزار تُن کالا در یک هفته گذشته از طریق خطوط آهن افغانستان خبر داد.

به گفته این اداره این کالاها از طریق خطوط آهن هرات – خواف، تورغندی، آقینه و حیرتان جابجا شده است.

اداره ملی خط آهن طالبان گفت در اوایل هفته جاری هم برای اولین بار کالای اففغانستان از طریق خط اهن از مسیر ایران به ترکیه صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • برگزاری نشست کمیسیون‌های سه گانه فدراسیون دوومیدانی | انتخاب روسا و نمایندگان کمیسیون ها در مجمع
  • برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • سفر هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابل
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • ماجرای هزینه تراشی عجیب یک عضو کمیسیون امنیت ملی با اظهارات نسنجیده + عکس