Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در مراسم‌ امضای تفاهم‌نامه علمی دانشگاه با پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری اظهار داشت: همکاری های مشترک در قالب تفاهم نامه‌های علمی باید به اقدامات عملیاتی و کمک به ارتقا خدمات در نظام سلامت منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که تلخ کامی های کرونا درس های بزرگی به جهان داد، اهمیت طراحی برنامه های استراتژیک با تمرکز بر علوم بالینی و پایه را خواستار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به این که مرکز تحقیقات هموفیلی مستقر در دانشگاه به‌ عنوان ‌مرکزی مستقل و مرجع فعالیت می‌کند، تعامل بیشتر پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری را با این مرکز خواستار شد.

زالی ضرورت تحقیقات ژنومیک را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: فعالیت های مشترک دانشگاه با این پژوهشکده خصوصا در زمینه بایولوژی می‌تواند به ارتقای سلامت کمک کند.

تحقیقات مشترک در زمینه علوم دارویی و بهرمندی از مدلی‌های حیوانی تحت نظارت کمیته اخلاق بالینی از دیگر مواردی بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به آن پرداخت.

وی با بیان این که با ایجاد تغییرات جمعیتی و بالا رفتن سن، بیماری‌هایی مثل پارکینسون، آرتروز و آلزایمر جامعه را تهدید می کند اضافه کرد: باید با تعامل و همکاری‌های بیشتر علمی و پژوهشی درمان و کمک به بهبود کیفیت زندگی این گروه از جامعه کمک کنیم.

زالی با بیان این که با تغییرات اقلیمی و گرم شدن کره زمین سیمای سلامت جهان عوض خواهد شد گفت: هزاره سوم، دوران جدید و یا خطرناکی به لحاظ ایجاد بیماری‌های نوپدید و بازپدید خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از فعالیت هزار و ۴۵۵ عضوهیئت علمی که ۲۰ درصد در کسوت استاد تمام در دانشگاه فعالیت می‌کنند خبر داد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با ۱۳ هزار و 600 دانشجو در رشته مقاطع مختلف، ۲۴ رشته تخصصی بالینی در ۱۲ دانشکده دانشجو تربیت می‌کند.

وی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با در اختیار داشتن شش مرکز رشد، پارک علمی و فناوری، ۹۰ مرکز تحقیقات، شش مرکز همکار با Who، هشت مرکز علمی به عنوان قطب های علمی و ۱۳۵ شرکت دانش بنیان خدمات ویژه ای به مردم ارایه می‌دهد.

زالی در ادامه نسبت به برقراری ارتباط علمی با پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در حوزه‌های مختلف ژنتیک، غذا، کشاورزی و دام اعلام آمادگی کرد.

وی به خدمات دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در زمینه کنترل و درمان کرونا اشاره کرد و افزود: دانشگاه با تحت پوشش قرار دادن به بیش از 6 میلیون جمعیت تحت پوشش ، در بحران‌ کرونا با پوشش حداکثری واکسیناسیون، ۳۵ درصد پوشش کل واکسیناسیون، ۳۲ درصد در نوبت دوم و ۴۴ درصد در نوبت اول و درمان ۶۰ درصد مبتلایان‌ به کووید اقدامات بی‌نظیری ثبت کرد.

دکتر جواد محمدی رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری نیز در این مراسم اظهار امیدواری کرد که با هم افزایی بیشتر بتوانیم در آینده سلامت کشور بیشترین اثرگذاری را داشته باشیم.

وی به بحران کرونا اشاره کرد و افزود: باید بتوانیم با کمک پژوهش‌های کاربردی در برابر بحران های احتمالی آماده باشیم.

رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری به سابقه ۳۰ ساله این پژوهشکده اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این پژوهشکده با در اختیار داشتن اعضای هیئت علمی برجسته و ظرفیت‌های علمی بالا، دارای کرسی‌های بین المللی در منطقه است.

محمدی گفت: باید به سمت اولویت‌های ملی با تمرکز بر تامین نیازهای صنعت حرکت کنیم و پاسخ منطقی برای نیازهای جامعه داشته باشیم.

وی مشارکت بیشتر بخش های مختلف علمی کشور را راهکار اساسی برای رفع مشکلات حوزه سلامت دانست و با اشاره به ظرفیت‌های بالای علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی مشارکت برای اجرای طرح های کلان آموزش عالی را خواستار شد.

در ادامه این نشست دکتر افشین زرقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به این که دانشگاه در برخی حوزه های پژوهشی در کشور و منطقه مرجعیت علمی دارد اظهار داشت: دانشگاه در حوزه‌های بیماری های عدد درون ریز، بیماری‌های گوارش، پژوهشکده چشم، ارولوژی، علوم اعصاب بالینی و پایه و ریه دارای مرجعیت علمی پژوهشی است.

وی با بیان این که دانشگاه علوم پزشکی در حوزه های مختلف درمانی مجهز به زیرساخت های درمانی منحصربه فرد است، نسبت به همکاری در حوزه‌های سلامت محور با پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری اعلام آمادگی کرد.

زرقی از ماموریت‌های هفت گانه تعریف شده دانشگاه از سوی وزارت بهداشت خبر داد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ذیل این ماموریت ها متولی پژوهش در حوزه سرطان است ‌در این راستا ضمن بازتعریف پلت فرم‌های این‌حوزه به دنبال انجام همکاری های مشترک داخلی و فراملی هستیم.

وی گفت: باید اتصالات بالینی به درستی شکل بگیرد چرا که در غیر اینصورت پژوهش‌ها ابتر خواهند ماند. برای اجرای طرح های پژوهشی باید برنامه های عملیاتی داشته باشیم‌ ضمن این که ماموریت‌ها در حوزه‌های پژوهشی با تمرکز بر مالکیت معنوی تعریف شده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از فعالیت شش مرکز رشد در حوزه فناوری در دانشگاه خبر داد و تاکید کرد: ایجاد مرکز رشد بایوتکنولوژی در دستور کار است.

این تفاهم نامه با هدف همکاری های مشترک در زمینه تبادل استاد و دانشجو و برگزاری کارگاه علمی و عملی مشترک امضا شد. همچنین بحث و تبادل نظر درباره مواردی همچون آخرین پیشرفت های حوزه دارو، داروهای نوترکیب، ژن درمانی، ناباروری، تشخیص زودرس سرطان ها و تشریح خدمات مرکز زیست فناوری انجام شد.

کد خبر 5491267

منبع: مهر

کلیدواژه: پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک جواد محمدی علیرضا زالی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تفاهم نامه همکاری حاکمیت سایبری همراه اول اینوتکس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت های دانش بنیان تحقیقات علمی فناوری فضایی فیس بوک شرکت دانش بنیان هوش مصنوعی نوآوری قانون معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ایالات متحده امریکا پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی پژوهشگاه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۲۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود

عسل عظیمیان، رئیس مرکز تحقیقات حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی بین این واحد دانشگاهی و دادگستری شهرستان شاهرود خبر داد‌، اظهار کرد: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه تقویت و توسعه همکاری این مرکز و دادگستری شاهرود در زمینه به‌کارگیری دانش فنی و فناوری روزآمد در اجرای طرح‌های پژوهشی مطالعاتی، توسعه‌ای، کاربردی، مشاوره‌ای و آموزشی در موضوعات مرتبط با نیاز‌های طرفین و استفاده از توانمندی‌های تخصصی و نیروی انسانی و اطلاع‌رسانی با استفاده از همه امکانات طرفین است.

وی افزود: همکاری در انجام پروژه‌های تحقیقاتی با رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های تحقیقاتی قوه قضائیه، تمرکز بر پیشگیری از وقوع جرم و کاهش تعداد پرونده‌های وارد شده به دادگاه‌ها، ایجاد زمینه‌های مناسب برای بهره‌گیری از توانمندی‌ها و خدمات پژوهشی طرفین، برگزاری جلسات، دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی با توجه به نیاز طرفین از دیگر مفاد همکاری‌های طرفین است.

رئیس مرکز تحقیقات حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود دیگر مفاد این تفاهم‌نامه را پیش‌بینی مرکز تحقیقات حقوقی به مصابه دفتر ارتباطی دادگستری شهرستان شاهرود در دانشگاه به‌منظور تسهیل ارتباط با استادان، دانشجویان و پژوهشگران دانشگاه با همکاری و مساعدت کارکنان واحد پژوهش و فناوری دانشگاه و یا کارکنان باشگاه پژوهشگران جوان مستقر در دانشگاه در راستای ارتقای کمی و کیفی پژوهش‌ها و همکاری‌های پژوهشی عنوان کرد.

عظیمیان بیان کرد: برگزاری نشست‌های علمی مشترک برای انتقال تجربیات و نیاز‌های دادگستری شهرستان به دانشگاه و برعکس و نیز ارائه برنامه توسعه فناوری و مشاوره علمی و پژوهشی برای طرح‌های مطالعاتی و تحقیقاتی دادگستری شهرستان شاهرود حسب مورد ازجمله مفادی است که مورد توافق طرفین قرار گرفت.

وی گفت: با توجه به رسالت و جایگاه دانشگاه و فراهم بودن امکان دسترسی به به‌روزترین فناوری و دانش‌های فنی، دانشگاه تلاش می‌کند فناوری‌های مورد نیاز دادگستری را از طریق هماهنگی و همکاری‌های دوجانبه در اختیار آن دستگاه قرار دهد.

رئیس مرکز تحقیقات حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود یکی از اهداف مهم را معرفی و ارائه طرح‌ها و اختراعات مرتبط با دانشجویان در مقاطع مختلف به‌منظور استفاده و برخورداری از حمایت‌ها و تشویق‌های مادی و معنوی دادگستری شهرستان شاهرود دانست و مطرح کرد: برنامه‌ریزی و برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های مشترک به‌منظور افزایش بهره‌وری، کارایی و اثربخشی کارکنان حوزه قضایی شهرستان شاهرود در مقاطع مختلف یکی از اقسام مهم تفاهم‌نامه مذکور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • با یک آپارتاید علمی از سوی کشور‌های غربی مواجه هستیم
  • متاسفانه با یک آپارتاید علمی از سوی کشورهای غربی مواجهیم
  • تاکید بر تعاملات بین المللی ایران در حوزه علمی فناوری با دانشگاه‌های جهان
  • سند هوش مصنوعی به زودی تصویب می شود
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود