Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان می‌دهد که در صبح امروز (۲۶ اردیبهشت ماه) با توجه به عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته همچنین با افزایش ترافیک صبحگاهی، بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده می‌شود و کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد در محدوده‌ ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد علاوه بر این با فراهم بودن عوامل لازم برای تشکیل آلاینده‌ ازن در ساعات بعدازظهر، افزایش غلظت این آلاینده‌ سبب کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق خواهد شد.

با افزایش تندی باد تا اواخر وقت دوشنبه‌ از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت؛ هرچند با وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات احتمال گسیل و انتشار گردوخاک در مناطق مستعد و ورود گردوخاک از مناطق غربی کشور وجود دارد.

کاهش نسبی تندی باد تا صبح روز سه‌شنبه (۲۷ اردیبهشت ماه) پراکندگی آلاینده‌ها را محدود می‌کند و هم‌زمان با آغاز تردد خودروها سبب افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش نسبی کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد خواهد شد.

وزش باد مؤثر در طول روز از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری می‌کند. این شرایط جوی تا اواخر وقت سه‌شنبه ادامه دارد و کاهش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نیست.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۹۹ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۶ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آلودگی هوا هوای تهران هواشناسی کیفیت هوا کیفیت هوا آلاینده ها ذرات معلق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۲۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم هوای قابل قبول در پایتخت

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۷ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۷۰ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۲۳ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۲۱ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

کد خبر 6080491

دیگر خبرها

  • هوای تهران در وضعیت قابل قبول قرار دارد
  • کیفیت هوای تهران در وضعیت قابل قبول
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • تداوم کیفیت سالم هوا در تهران
  • ثبت بهترین شاخص هوا در مناطق ۴ و ۲۲ تهران
  • وضعیت هوای تهران در ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • امروز هوای تهران پاک است
  • تداوم هوای قابل قبول در پایتخت
  • هوای تهران در شرایط «قابل قبول»
  • هوای پایتخت قابل قبول شد