Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-28@12:58:06 GMT

3 شـرط برای بخشیدن مرد اعدامی

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۲۶۸۹

3 شـرط برای بخشیدن مرد اعدامی

مرد جوانی که به اتهام قتل هم محله‌ای خود به قصاص محکوم شده و چهاربار پای چوبه دار رفته بود در آخرین لحظات قبل از اجرای حکم با سه شرط از سوی اولیای دم برای بخشش رو به رو شد.

روزنامه ایران: این مرد زندانی از سال 95 و پس از یک درگیری مرگبار در پارک دستگیر شد. وی به اتهام قتل یکی از هم محله‌ای‌هایش با ضربه‌های چاقو مقابل بازپرس جنایی قرار گرفت و گفت: روز حادثه در حال صحبت با یکی از دوستانم بودم که تلفنی باهم دعوایمان شد و من از شدت عصبانیت شروع به داد و فریاد کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پارک، یکی از بچه محل‌هایمان به نام هوشنگ را که خانه‌اش با خانه ما یک کوچه فاصله داشت، دیدم او به من تذکر داد که در پارک زن و بچه هست و نباید الفاظ رکیک استفاده کنم اما من که عصبانی بودم سر همین موضوع با هوشنگ بحثم شد.


او ادامه داد: برادر هوشنگ و چند نفر از دوستانش که در همان حوالی بودند و یکی از دوستانم وارد درگیری شدند در این میان، امیر یکی دیگر از برادرهای هوشنگ که از محل کار به خانه برمی گشت و حتی غذای نذری هم در دست داشت از آنجا عبور کرد.


قتل میانجی
متهم گفت: امیر با دیدن برادرهایش و دعوا به سمت ما آمد. او پسر آرامی بود و به تازگی ازدواج کرده بود. دوستان هوشنگ چاقو داشتند و دوست من هم چاقویی را که همراه داشت به من داد تا از خودم دفاع کنم. واقعاً قصدم کشتن نبود، چاقو را بی‌هدف پرتاب کردم که از بخت بد، چاقو به قفسه سینه امیر اصابت کرد و کشته شد.
به دنبال اعترافات متهم، او به بازسازی صحنه قتل پرداخت و با تکمیل تحقیقات پرونده برای صدور حکم به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد. متهم وقتی در جایگاه قرار گرفت از اولیای دم طلب گذشت کرد. اما خانواده امیر درخواست قصاص کرد و قضات دادگاه باتوجه به درخواست اولیای دم، اعترافات متهم به قتل، بازسازی صحنه جرم و مدارک و شواهد موجود در پرونده حکم بر اشد مجازات دادند.


با تأیید حکم از سوی دیوانعالی کشور، پرونده برای اجرای حکم به دادسرا ارجاع شد. مرد جوان در مدت 6 سالی که به اتهام قتل در زندان به سر می‌برد سه بار پای چوبه دار رفت اما هر بار موفق شد از اولیای دم مهلت چندماهه بگیرد. اما وقتی زندانی برای چهارمین بار قرار بود پای چوبه دار برود این بار گروه چتر نجات وارد عمل شد و چندین جلسه صلح و سازش با خانواده اولیای دم برگزار کرد. اولیای دم که همچنان خواهان اجرای حکم قصاص بودند زمانی که محکوم جوان برای چهارمین بار پای چوبه دار رفت، در نهایت تلاش‌ها نتیجه داد و خانواده مقتول حاضر شدند با 3 شرط قاتل را ببخشند.


سه شرطی که اولیای دم برای بخشش قاتل در نظر گرفتند، این بود که خانواده محکوم که در همسایگی خانواده امیر سکونت داشتند، برای همیشه آن محل را ترک کنند که آنها این شرط را پذیرفته و به خانه‌ای در اطراف تهران نقل مکان کردند.
دومین شرط این بود که متهم ضمانت بدهد بعد از آزادی هرگز به سراغ خانواده مقتول نرود و سومین درخواست نیز دریافت دیه بود که خانواده مرد زندانی تلاش خود برای فراهم کردن مبلغ دیه و ضمانتی برای اینکه پسرشان دیگر به سراغ آنها نرود را آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام/

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پای چوبه دار اولیای دم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۲۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهزاده قلابی در کرج دستگیر شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، متهم سرین کرتیس، فرد هتاک به مقدسات که در ویدیو‌هایی که از خود منتشر می‌کرد، خود را شاهزاده سرین خطاب می‌کرد، پس از ورود به ایران با پیگیری ضابط قضایی در استان البرز شناسایی و دستگیر شد.

وی در طول سال‌های اخیر با انتشار مطالب و ویدئوهای مختلف به یکی از سلبریتی‌های پرحاشیه فضای مجازی تبدیل شده بود. این فرد در یکی از توئیت‌های خود خطاب به مخاطبانش اعلام کرد که تمامی قرآن‌های جهان را باید به آتش کشید و مسجدها خاکستر کرد.

متهم پس از تفهیم اتهام با صدور قرار بازداشت موقت پس از معرفی به زندان، جهت ادامه تحقیقات در اختیار ضابط قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وکیل خانواده مهران سماک: دادگاه نظامی یک قزوین هم حکم قتل عمد و مجازات قصاص را برای متهم پرونده صادر کرد
  • رهایی 44 پرونده قصاص درآذربایجان‌غربی در قالب پویش «به حرمت علی می بخشم»
  • دستگیری عامل ربایش دختر ۲۰ساله در تهران
  • سرنوشت تلخ فراری دادن دختر ٢٠ ساله از خانه پدری!
  • پسر جوان دختر عاشق را از خانه فراری داد
  • متهم شدن اسرائیل به نسل‌کشی در گزارش سازمان ملل
  • شاهزاده قلابی در کرج دستگیر شد
  • «شاهزاده سرین» در کرج بازداشت شد
  • شاهزاده سرین بازداشت شد
  • «شاهزاده سرین» بازداشت شد + جزییات