Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@03:49:59 GMT

ون کافه ها زیر چتر حمایتی شهرداری

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۲۷۱۷

ون کافه ها زیر چتر حمایتی شهرداری

به گزارش خبرنگار مهر، قدرت الله محمدی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در نشست خبری صبح امروز خود با اشاره به مدیریت شهر تهران گفت: مدیریت شهری به صورت اجتماعی است و در شرکت ساماندهی دو وجه صنایع و مشاغل وجود دارد و اولویت ما این است که تهران را از آلودگی‌های موجود پاک کنیم.

محمدی ادامه داد: بسیاری از آلودگی‌های شهر تهران به دلیل صنایع است و آنها باید از شهر فاصله بگیرند و در همین راستا اقداماتی انجام گرفته است من با مرکز پرندگان غرب جلسه‌ای داشتم تا برای آنها انگیزه ایجاد شود و دیگر به شهر بازنگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ورود کامیون‌های باربری به سطح شهر تهران گفت: شبانه بیش از ۹۰۰ کامیون فرسوده وارد تهران می‌شوند که علاوه بر ایجاد آلودگی منجر به خسارت نیز می‌شوند اما در سال ۱۴۰۱ بخشی از این مشاغل مزاحم جانمایی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران تصریح کرد: برای کلان شهر تهران این شلختگی‌ها زیبنده نیست و ما باید کمک کنیم تا صنایع جانمایی شوند و در این راستا تغییر کاربری را انجام می‌دهیم.

هیچ دست فروشی جمع آوری نمی‌شود

محمدی با اشاره به ساماندهی مشاغل گفت: در این میان بهم ریختگی در معابر و دست فروشان ایجاد شده و آنها باید ساماندهی شوند و باید توجه داشت که هیچ دست فروشی جمع نخواهد شد بلکه به روز بازارها منتقل می‌شوند و در حال حاضر بیش از ۵ هزار دست فروش در روز بازارها مشغول به کار هستند

وی ادامه داد: ۵ محور تجریش، هفت تیر، ولیعصر، شهرزاد، انقلاب و بازار تهران در دستور کار ساماندهی دست فروشان قرار دارند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به اقدامات انجام گرفته گفت: در منطقه ۱۸ گاراژی تحت عنوان گاراژ نوجوانی وجود داشت و در آنجا مشاغل بسیاری مشغول به فعالیت بودند اما خوشبختانه این مکان پس از ۲۵ سال با کمک دادستانی پاکسازی و تخلیه شد.

محمدی با اشاره به ساماندهی گل فروشان ستاری گفت: این املاک هیچ قراردادی نداشتند اما بر اساس مزایده‌ای که انجام می‌شود این مکان نیز ساماندهی شد.

وی درباره نقاط ناامن تهران گفت: نقاط ناامنی تحت عنوان تاریک خانه در تهران وجود داشت که محل تردد معتادان بود اما اکنون این مناطق تبدیل به مناطق تفریحی و تردد خانواده‌ها می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران ادامه داد: خیایان اجتماعی در منطقه ۹ تهران برای محل تفریح و نشاط خانواده‌ها در هفته آینده افتتاح می‌شود.

محمدی با اشاره خیابان اقوام گفت: در این مکان که در حاشیه شرق پارک ملت قرار دارد ۳۱ غرفه مخصوص به هر استان ایجاد می‌شود و هر استان در این غرفه‌ها می‌تواند محصول استان خود را به نمایش بگزارد.

وی با اشاره به دست فروشان خلازیر گفت: بزرگترین مرکز دست فروشی کشور با ظرفیت ۸۰۰ الی هزار غرفه در این بازار وجود دارد که تمامی دست فروشان می‌توانند در این بازار حاضر شوند و اقلام خود را به فروش برسانند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به محور هاشمی نژاد بیان کرد: ۲۰ سال است که در این محور غرفه‌هایی وجود دارند که اقدام به دست فروشی می‌کنند اما تا تیر ماه بساط این دست فروشان ساماندهی می‌شود.

محمدی با اشاره به ون کافه‌ها گفت: این ون کافه‌ها چندین سال بدون هیچ مجوزی فعالیت داشتند اما بنده برای اولین بار به سراغ آنها رفتم و ۵۰ درصد آنها مجوز فعالیت دریافت کردند و در چتر کنترلی ما قرار دارند.

وی درباره موضوع کمبود پمپ بنزین گفت: مالکان زمین‌ها رغبتی برای ساخت جایگاه سوخت ندارند و بر همین اساس طرح ایجاد پمپ بنزین سیار را به صورت پایلوت در منطقه ۲ تهران اجرا کردیم و به دنبال تعمیم این اقدام به تمامی مناطق هستیم.

تهران محلی برای انبارداری نیست

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه تهران جایی برای انبار داری نیست گفت: تهران باید به زندگی بازگردند و مکانی برای انبارها ندارد.

محمدی درباره ساماندهی مشاغل مزاحم به خارج از شهر اظهار کرد: در حال حاضر به منطقه ۱۲ ابلاغ شده است تا اگر انباری از مواد شیمیایی مشاهده شد سریعاً اعلام شود زیرا در این رابطه هیچ مماشاتی نداریم.

وی ادامه داد: چوبستان ها از پل چوبی به خاوران منتقل شدند و تقریباً در تمامی مناطقی که در طرح ساماندهی داشتند ورود پیدا کردیم تا مشکل آنها برطرف شود در پروژه بعدی به سراغ بنکداران می‌رویم و برای آنها سرمایه گذار خصوصی وارد عمل شده است.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران درباره ساماندهی طرح کیوسک‌ها گفت: این طرح متعلق به ۲ سال قبل است اما مناسب نبود و بر همین اساس جلساتی برگزار شد تا طرح کیوسک‌ها وارد شود و نیازمندی‌های مخاطب را ببینند و به محض آنکه طرح نهایی شد ۲۰۰ کیوسک تعویض خواهند شد.

وی ادامه داد: به دنبال طرحی هستیم که بتواند سال‌های سال باقی بماند و بر همین اساس با چند شرکت هنری در حال کار هستیم.

هیچ کیوسکی به تهران اضافه نمی‌شود

محمدی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره دریافت عادلانه اجاره از کیوسک‌ها و ساماندهی آنها بیان کرد: کرایه کیوسک‌ها متعلق به سال‌های قبل بود اما امسال افزایش یافته است و بر اساس تصمیم گیری ها سالیانه ۲۵ درصد به کرایه کیوسک‌ها افزوده می‌شود و قرار است با آنها قرارداد اجاره بسته شود و برای اولین بار تابلوهای تبلیغاتی روی کیوسک‌ها نصب می‌شود و در ازای تبلیغات ۵ درصد اجاره کیوسک‌ها کمتر می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود ۱۲۰۰ کیوسک در تهران وجود دارد ادامه داد: از این به بعد هیچ کیوسکی در تهران افزوده نخواهد شد.

وی درباره مبارزه با موش‌های موزی بیان کرد: بحث ساماندهی موش و حیوانات دیگر در اختیار شرکت پسماند قرار گرفت و تمامی تجهیزات به این شرکت منتقل شد.

محمدی گفت: برای ساماندهی سگ‌های ولگرد قرار است ابتدا آنها عقیم سازی شوند و سپس واکسن هاری به آنها تزریق شود.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به ایجاد گذر گردشگری برای دست فروشان گفت: ما دست فروشان را تحت عنوان شغل نمی‌شناسیم بلکه به دنبال ساماندهی آنها هستیم و در هرکجا که بتوانیم روز بازارها را گسترش می‌دهیم و البته امیدواریم آنها به سمت اشتغال پایدار حرکت کنند.

وی با اشاره به ساماندهی دست فروشان خیابان شهرزاد گفت: از ۱۳۰ وانت بار خیابان شهرزاد به روز بازارها رفتند و با همکاری پلیس دیگر در هیچ ساعتی وانت‌ها نمی‌توانند در آنجا حضور داشته باشند.

کد خبر 5491144 مهشید جعفری معظم

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران ساماندهی دستفروشان شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل تهران شهرداری تهران علیرضا زاکانی شورای شهر تهران شهردار تهران قوه قضاییه سازمان حج و زیارت حج تمتع یوسف نوری وزارت آموزش و پرورش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران بنیاد شهید و امور ایثارگران ترافیک آلودگی هوا علی القاصی مهر مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران محمدی با اشاره روز بازارها دست فروشان دست فروشی کیوسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۲۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نعل و میخ؛ ابزار یک شغل پردرآمد | روزی روزگاری ۲۱ مغازه پالان‌دوزی در بازار طهران

همشهری آنلاین-بهاره خسروی : مثل معروف «یکی به نعل می‌زند و یکی به میخ» را شاید زیاد شنیده باشید. این مثل با خودش حکایتی از حرفه نعل‌بندان تهران قدیم دارد که روزگاری برای کسب رزق و روزی به نعل و میخ می‌زدند. در روزگاری که خبری از اتومبیل و ماشین های بابری غول‌پیکر نبود همه خدمات حمل و نقل مسافر و بار بر دوش چهار پایان بود. به همین دلیل اکثر مردم در خانه یک یا دو حیوان چهارپا را نگهداری می کردند و حفظ سلامتی و تجهیز آن از اوجب واجبات محسوب می شد که نعل و پالان برای این زبان بسته‌ها از آن جمله بود.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

در واقع نعل و پالان حکم لوازم یدکی را برای حیوانات داشتند و همه سعی می کردند بهترین آن را برای حیوان خود تهیه کنند. بنا به تعریف ریش‌سفیدان تهران، با وجود اینکه نعل‌بندی از مشاغل پرمشتری و پردرآمد بود، اما بیشتر شغلی پیرمردی محسوب می‌شد و جوان‌ها علاقه چندانی به دنبال کردن این حرفه نداشتند. بازارچه «عباس هرندی»، انتهای بازار چهارسوق، که به یک سه‌راهی ختم می‌شد، تا حوالی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) از راسته‌های معروف نعل‌بندان تهران قدیم بود.

پالان‌دوزی هم از مشاغل هم‌خانواده نعل‌بندی محسوب می‌شد، چرا که در گذشته رفع و رجوع امور خانه و محل کسب و کار بدون چهارپا میسر نبود و قرار گرفتن اشیا و افراد روی چهارپا مستلزم داشتن پالان بود. بر این اساس، نوع و کیفیت پارچه و مواد اولیه ساخت یک پالان بسیار مهم بود. هر پالان‌دوزی که این اصل را در کنار مشتری‌مداری رعایت می‌کرد قطعاً آوازه و شهرتی میان مردم نصیبش می‌شد. این حرفه هم مانند نعل‌بندی پرمشتری بود.

جعفر شهری در کتاب «تاریخ اجتماعی تهران در قرن سیزدهم/ زندگی، کسب و کار» به تعداد ۲۱ مغازه پالان‌دوزی در بازار تهران اشاره می‌کند. در تهران پاتوق بیشتر پالان‌دوزان و نعل‌بندان بازار «عباس هرندی» حوالی سر قبر آقا در چهارراه مولوی بود.

کد خبر 844527 برچسب‌ها مشاغل هویت شهری تهران

دیگر خبرها

  • توزیع رایگان کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای کوثر ویژه هفته نکوداشت اصفهان
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • تأسیس شهرک ضایعاتی‌ها در شهرستان کرمانشاه
  • نعل و میخ؛ ابزار یک شغل پردرآمد | روزی روزگاری ۲۱ مغازه پالان‌دوزی در بازار طهران
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • مشاهده سرو یک نوع قلیان کشنده در کافه‌های لاکچری شهرهای تهران، تبریز و شیراز | بعد از کشیدن این قلیان افراد از خود بی‌خود شده و بعد بیهوش می‌شوند
  • پدیده عجیب قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران؛ قلیان اکسیژن چیست؟
  • توسعه بازارهای روز ، اولویت شهرداری شهرکرد
  • تکمیل عملیات ساماندهی خیابان ۲۲ بهمن کاوه در اردیبهشت ۱۴۰۳