Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@17:41:18 GMT

سمپاشی هشت هزار هکتار از مزارع غلات در مراغه

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۲۷۲۳

سمپاشی هشت هزار هکتار از مزارع غلات در مراغه

آقای کریمی اصل گفت:امسال مبارزه با علف‌های هرز مزارع در سطح ۴ هزار و ۹۰۰ و سن گندم در سطح ۳ هزار و ۱۰۰ هکتار در مراغه اجرا شده است.

 طرح مبارزه با جوندگان مضر در سطح یک هزار هکتار از مزارع شهرستان صورت گرفته است.

 هر ساله با فرا رسیدن زمان مبارزه علیه آفت پوره سن عملیات سمپاشی در مزارع این شهرستان توسط کشاورزان با راهنمایی کارشناسان کشاورزی در مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 امسال در مراغه ۵۲ هزار هکتار از اراضی زیر کشت گندم و جو رفته است.

سن مهمترین آفت گندم و جو در مزارع دیم است که اقدام به تغذیه از مواد درون گندم یا جو می‌کند و در نهایت محصولی که عاید کشاورز می‌شود خوشه خشک و سیاه شده گندم و جو است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی علف های هرز سمپاشی مزارع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۲۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با انواع بیماری و آفت در سطح دو میلیون و ۲۰۰هزار هکتار از مزارع کشور

کارشناس سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی گفت: در کل کشور در سطح ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی با علف‌های هرز سر سختِ پهن برگ و باریک برگ که ۸ تهدیدی مهم بر میزان تولید گندم است، مبارزه شده است.

سعیده نوربخش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در لرستان، اظهار کرد: سن گندم، سوسک سیاه و قهوه‌ای، شته‌ها و مینوز برگ غلات از عوامل خسارت‌زای گندم هستند که مهم‌ترین رقبای انسان در زمینه تهدید تولید محصول کافی و سالم است.

وی افزود: در سال جاری در سطحی بالغ بر ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور مبارزه با آفات صورت گرفته است.

کارشناس سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به بیماری‌های سفیدک و سپتوریایی و لکه برگی گندم به عنوان بیماری‌های گندمی بیان کرد: بیماری قارچی زنگ زرد گندم از مهم‌ترین آنهاست که مبارزه با این بیماری در سطحی بالغ بر یک میلیون هکتار صورت گرفته است.

خانم نوربخش تشریح کرد: در بازدید از سطح سبز زیر کشت گندم در زمین‌های آبی و دیم استان لرستان، شاهد اقدامات و توصیه‌های خوبی در زمینه مبارزه با علف‌های هرز بودیم.

وی در ادامه گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب جهت انتشار بیماری‌ها، انتظار می‌رود کشاورزان به توصیه‌های گیاه پزشکی سازمان حفظ نباتات توجه کنند.

کارشناس سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: با کانون کوبی صورت گرفته در مزارع گندم با شیوه صحیح و در زمان مناسب شاهد اقدامات رضایت بخش در زمینه مبارزه با عوامل خسارت زا در سطح استان هستیم.

به گزارش ایمنا؛ روز سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه، دکتر سعیده نوربخش، کارشناس حفظ نباتات و مهندس علیرضا طولابی، کارشناس دفتر گندم معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی به منظور بررسی و پایش اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در زمینه مبارزه با آفت‌ها از اراضی تحت کشت روستاهای سراب نیلوفر و مدبه خرم‌آباد بازدید به عمل آوردند و از اقدامات و توصیه‌های مؤثر سازمان جهاد کشاورزی لرستان در زمینه مبارزه با علف‌های هرز و بیماری‌ها ابراز رضایتمندی کردند.

کد خبر 745280

دیگر خبرها

  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از هزار هکتار از مزارع جهرم
  • مبارزه با «سِن گندم» در ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان
  • ۱۴ سیلو برای خریدگندم در آذربایجان‌غربی آماده شده است
  • مبارزه با بیماری‌های گندم در مزارع بهشهر
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • آغازعملیات مبارزه با آفات و علفهای هرز در گندمزارهای مهاباد 
  • مبارزه با انواع بیماری و آفت در سطح دو میلیون و ۲۰۰هزار هکتار از مزارع کشور
  • مبارزه با سن گندم در ۸۶ هزار هکتار از اراضی استان همدان
  • امسال بیش از یک میلیون تن گندم از مزارع گلستان برداشت می شود
  • مبارزه با علف‌های هرز سطح ۱۶۷ هزار هکتار از مزارع گندم و جو در لرستان