Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه خطوط مترو تهران که با 7 خط در حال سرویس دهی به شهروندان پایتخت است،‌ برای تکمیل ایستگاههای باقی مانده و همچنین ساخت و بهره برداری از ایستگاه ها و مسیرهای توسعه ای خطوط به 70 هزار میلیارد تومان پول نیاز دارد ؛ به عبارت دیگر برای رسیدن به سقف 175 ایستگاه و بهره برداری از 298 کیلومتر مسیر خطوط راه آهن ریلی زیرزمینی ،‌ به پول امروز باید تقریباً بودجه یک سال شهرداری تهران برای تکمیل خطوط هفتگانه تأمین و هزینه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مسعود درستی مدیرعامل شرکت مترو مدیرعامل شرکت با اعلام این مطلب گفت : در حال حاضر قطارهای مترو با تردد در 252 کیلومتر مسیر خطوط احداث شده شبکه مترو پایتخت و نیز مسافرگیری در 142 ایستگاه ،‌ مشغول خدمت رسانی به شهروندان هستند. تکمیل شبکه موجود مشتمل برخطوط یک تا هفت و طرح های توسعه ای ، نیازمند افتتاح 33 ایستگاه دیگر است تا طول مسیر   بهره برداری از تونل های ساخته شده به 298 کیلومتر برسد. مضاف بر این ، مبحث مهم احداث و تکمیل پایانه ها و پارکینگ های مترو و نیز ساخت پست های برق باقی مانده را پیش رو داریم که لازمه تحقق تمام آنچه گفته شد ، تأمین مبلغی در حدود 70 هزار میلیارد تومان است. در کنار توسعه سخت افزاری ساختار شبکه مترو تهران ، باید حدود 1500 واگن نیز به ناوگان حمل ونقل ریلی پایتخت افزوده شود تا بتوان سرفاصله حرکتی قطارها در تمام خطوط موجود را به میزان قابل قبول کاهش داد ‌؛ تأمین منابع مالی مرتبط با ناوگان البته حسب ضوابط و قوانین، عمدتا باید توسط دولت محترم صورت پذیرد.

مدیرعامل شرکت مترو در ادامه به طرحهای توسعه ای خطوط موجود و همچنین خطوط جدید مصوب در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت اشاره کرد و افزود : توسعه خطوط هفتگانه که در قالب افزایش طول خطوط  یک ، 2 ،  3 ، 4 ، 6 و 7 برنامه ریزی شده است ، حدود 30 هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد که می توان بخش عمده ای از آن را از طریق تهاتر املاک و نیز بارگذاری مجتمع های ایستگاهی تأمین کرد. اما برای ساخت 152 کیلومتر خطوط جدید شامل خط 8 تا خط 11 به 200 هزار میلیارد تومان بودجه احتیاج است. این اعداد البته با احتساب قیمت امروز کالا و خدمات محاسبه شده و با اعمال ضریب تورم ، قاعدتاً سال به سال بیشتر خواهد شد. به عبارت دیگر با احتساب ارزش امروز پول رایج کشور ، برای تکمیل خطوط هفتگانه ، تأمین ناوگان مورد نیاز و همچنین تحقق برنامه های توسعه ای طرح جامع حمل و نقل ریلی تهران در نگاه افق سال 1420 ، محاسبات نشان می دهد حداقل 300 هزار میلیارد تومان منابع مالی لازم است و درصورت تداوم روشهای متداول و جاری تأمین پول که هم اکنون شاهد هستیم ، قطعاً حمایت ها و کمک های بسیار پررنگ دولت از این به بعد ضروری است تا بتوان خط پایانی بر تحقق اهداف نشانه گذاری شده در مقیاس برنامه های میان مدت متصور بود. البته با توجه به این اعداد و ارقام سنگین ، امکان تحقق تمام موارد ذکر شده از طریق بودجه های دولتی و شهرداری میسر نمی باشد و لذا در قالب کارگروههای تخصصی ،‌ به دنبال شناسایی ظرفیت های جدید جهت تأمین منابع مالی هستیم که شخص شهردار تهران نیز به صورت جدی و مستمر پیگیر این موضوع هستند.

درستی در پایان گفت : به منظور تکمیل خطوط هفتگانه موجود نیز ، یک فرآیند منظم و مطمئن برای تأمین منابع مالی مورد نیاز لازم است که درصورت تحقق این امر ، می توان تا  پایان سال 1402 شاهد 

بهره برداری از تمام ایستگاههای باقی مانده خطوط 6 و7 بود ؛ البته به موازات این دورنمای کوتاه مدت ، حتماً‌ باید نگاه بلند مدت به اهداف توسعه ای طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت داشت و تأمین ناوگان حمل و نقلی را نیز مؤکداً مدنظر قرار داد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خطوط مترو ایستگاه های مترو هزار میلیارد تومان بهره برداری توسعه ای برای تکمیل منابع مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۲۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز :

بدن انسان مدام در حال انجام واکنش‌های شیمیایی بسیاری است که تعدادی از آن‌ها در مراحل مختلف به ویتامین‌ها نیاز دارند. اگر ویتامین‌های مورد نیاز در این واکنش‌ها تأمین نشود، ممکن است فرآیند انجام آن‌ها دچار اختلال شود و عملکرد بدن را با مشکل مواجه سازد. در نتیجه، اگر بدن نتواند به درستی فعالیت کند، تلاش شما برای کاهش وزن بی ثمر خواهد ماند. با مصرف ویتامین‌های ضروری، به بدن این امکان را می‌دهید تا با حداکثر پتانسیل خود کار کند و بازدهی بهتری در حذف چربی‌های اضافه داشته باشد.

ویتامین‌هایی که می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند:

ویتامین دی

ویتامین دی، یکی ویتامین‌هایی‌ست که به راحتی در دسترس شماست. بدن شما با قرار گرفتن در معرض نور خورشید به راحتی می‌تواند ویتامین دی مورد نیاز را تأمین کند. ویتامین D در مواد غذایی مختلفی مانند تن ماهی، جگر گاو، پنیر، زرده تخم مرغ، غلات و شیر نیز موجود است. با مصرف مکمل ویتامین D نیز می‌توان کمبود آن را جبران کرد.

ویتامین ب۱۲

اگر دچار کمبود ویتامین ب۱۲ باشید، بدنتان تصمیم می‌گیرد تا به جای سوزاندن مواد مغذی، آن‌ها را به بافت چربی تبدیل کند! شما می‌توانید برای پیشگیری از این اتفاق، این ویتامین را از طریق مصرف مکمل‌ها و محصولات حیوانی دریافت کنید [ ویتامین ب۱۲ در مواد غذایی گیاهی یافت نمی‌شود].

ویتامین ث

این ویتامین برای کاهش وزن مفید است؛ طبق تحقیقات، افرادی که بدنشان دارای ویتامین ث بیشتری است، [نسبت به افرادی که دچار کمبود این ویتامین هستند]، با سرعت بیشتری لاغر می‌شوند. مصرف مکمل می‌تواند راهی مناسب برای بالا نگه داشتن سطح ویتامین C باشد، اما مصرف میوه و سبزیجاتی که سرشار از این ویتامین هستند، علاوه بر تأمین ویتامین ث، باعث افزایش سلامت رژیم غذایی شما می‌شود.

منبع: فرارو

دیگر خبرها

  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  • سوغاتی چینی کی به تهران میرسه؟
  • ۳ هزار کیلومتر از شبکه و خطوط انتقال آب لرستان نیازمند اصلاح و بهسازی است
  • ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خانه بلدیه نیاز است | تغییرات جدید در سبزه میدان بازار
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟
  • رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه! | ویدئو
  • ارومیه نیازمند ۲۵۰ کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب است
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند