Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-20@01:26:47 GMT

کتاب «وطن‌دار» روانه بازار نشر شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۲۸۹۰

کتاب «وطن‌دار» روانه بازار نشر شد

به گزارش حوزه فرهنگ و  هنر خبرگزاری تقریب، کتاب وطن‌دار به‌تازگی توسط انتشارات جام جم به چاپ دوم رسیده و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شده است. این کتاب روایت‌های ۲۸ افغانستانی از مهاجرت‌شان به ایران است. وطن‌دار که به کوشش مرحوم محمدسرور رجایی در پاییز سال گذشته منتشر شده بود، مساله‌های مردم افغانستان در کوچ غالباً اجباری به ایران را از قلم خود ایشان روایت می‌کند و به شور و شیرین بود و باش در ایران می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هر چند این کتاب قبل از تسلط دوم طالبان بر افغانستان منتشر شد ولی تأثیر آنها بر اصل این مهاجرتها را واکاوی می‌کند.

این اثر جواب بسیاری از سوالات پرسیده شده و نشده ایرانیان و حتی نسل جدید افغانستانی‌های حاضر در ایران از مساله‌های مهاجرین را در دل خود دارد.

با اینکه افغانستانی‌های مهاجر در ایران جمعیت بسیار زیادی را شامل می‌شوند و با مردم ایران قرابت‌های فرهنگی، زبانی و دینی جدی دارند، فرصت گفتگوی زیادی بین ایشان فراهم نشده است. وطن‌دار پنجره‌ای برای این گفتگوست. در این کتاب از کسانی مثل محمدکاظم کاظمی، سیدابوطالب مظفری، سیدرضا محمدی، محمدشریف سعیدی، سیدمحمدضیا قاسمی، موسی اکبری، جواد شیخ‌الاسلامی، یعقوب یسنا، محمدصائق دهقان، زهرا حسین زاده و خود مرحوم محمدسرور رجایی روایت‌های خواندنی ای وجود دارد.

چاپ دوم این‌کتاب با ۳۰۴ صفحه و قیمت ۸۵ هزار تومان عرضه شده است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: مهاجران افغانستانی وطن دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۲۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناامنی غذایی در انتظار بیش از ۱۵ میلیون افغانستانی

سازمان ملل متحد اعلام کرد در سال جاری میلادی حدود ۱۵.۸ میلیون نفر در افغانستان با بحران و سطوح اضطراری ناامنی غذایی مواجه خواهند شد.

دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد با نشر گزارشی گفته است که اکنون شهروندان افغانستان دسترسی به غذا را به‌عنوان ضروری‌ترین نیاز خود می‌دانند.

در این گزارش آمده است که میلیون‌ها نفر در افغانستان قادر به پرداخت هزینه‌ی غذا و یا تولید آن نیستند و با گرسنگی و سوءتغذیه مواجه هستند.

براساس این گزارش، اکثریت مردم افغانستان قادر به تأمین نیازهای اولیه مانند مراقبت‌های صحی، معیشت و مسکن نیستند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مراسم پاسداشت عملیات تنبیهی وعده صادق + فیلم
  • دستگیری عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه ۳ هزاز نفری ارومیه
  • «رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند
  • ناامنی غذایی در انتظار بیش از ۱۵ میلیون افغانستانی
  • حمایت مهاجرین افغانستانی از عملیات تنبیهی وعده صادق + فیلم
  • توت فرنگی جویبار در سبد میوه مناطق مختلف کشور
  • «تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»
  • «سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد
  • بازگشت «مجله هنری بوم» به آنتن تلویزیون
  • ۹۰ درصد اتباع افغانستانی در خراسان رضوی خواهان مجوز اقامت هستند