Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@12:06:59 GMT

کشور مالی از گروه پنج کشور ساحل آفریقا خارج شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۲۹۸۷

کشور مالی از گروه پنج کشور ساحل آفریقا خارج شد

ارتش کشور مالی روز یکشنبه از خروج این کشور از گروه پنج کشور غرب آفریقا که در سال ۲۰۱۷ برای مبارزه با شورشیان تشکیل شد، خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، خبرگزاری رویترز گزارش داد که نظامیان حاکم بر کشور مالی، پیشرفت غیرملموس در برابر شورشیان و ناکامی در برگزاری نشست اخیر این گروه در مالی را علت خروج از گروه پنج عنوان کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش مالی با انتشار بیانیه‌ای تصمیم خود را اعلام کرد، تصمیمی که به انزوای بیش از پیش این کشور منجر خواهد شد، زیرا کشور مالی در پی کودتای نظامی ۲۰۲۰ هدف تحریم‌های جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا قرار گرفته است.

منبع: صداوسیما

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: خروج مالی از گروه 5 خروج مالی از گروه 5 گروه 5 کشور ساحل آفریقا کشور مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۲۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان نارنجی آتن را بلعید + عکس

آتن توسط مه نارنجی ناشی از طوفان گرد و غبار صحرای بزرگ آفریقا بلعیده شد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، مقامات یونان هشدار می‌دهند که غلظت گرد و غبار ناشی از طوفان صحرای بزرگ آفریقا می‌تواند نور خورشید و دید را کاهش دهد، در حالی که افزایش سطح ذرات ریز آلودگی خطرات سلامتی را به همراه دارد. به گفته مسئولان شهری، ابرهای گرد و غباری که از صحرای بزرگ آفریقا به داخل یونان وارد شدند، یکی از بدترین حوادثی است که از سال ۲۰۱۸ این کشور شاهد بوده است.

مه زرد مایل به نارنجی پس از چند روز وزش بادهای شدید از سمت جنوب، دید کلی را محدود کرده است و مقامات مسئول در مورد خطرات تنفسی هشدار دادند.

کوستاس لاگوواردوس، مدیر تحقیقات آب و هوا در رصدخانه آتن، در این رابطه گفت: «این رویداد یکی از جدی‌ترین اپیزودهای غلظت گرد و غبار و شن از صحرای بزرگ آفریقا از ۲۲ مارس ۲۰۱۸ است؛ زمانی که ابرها به طور خاص به جزیره کرت را بلعیدند.»

یونان در اواخر ماه مارس و اوایل آوریل توسط ابرهای گرد و غبار صحرای بزرگ آفریقا تحت تأثیر قرار گرفته است و حتی این ریزگردها به بخش‌هایی از سوئیس و جنوب فرانسه نیز وارد شده است.

مقامات هشدار دادند که غلظت گرد و غبار می‌تواند نور خورشید و دید را کاهش دهد و در عین حال میزان ذرات ریز آلودگی را افزایش دهد و خطراتی را برای افراد مبتلا به مشکلات زمینه‌ای ایجاد کند.

صحرای بزرگ آفریقا سالانه مسئول انتشار ۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تن گرد و غبار معدنی است. در حالی که بزرگترین ذرات این صحرا به سرعت به زمین باز می‌گردند، کوچک‌ترین آنها می‌تواند هزاران کیلومتر را طی کند و به طور بالقوه تمام اروپا را تحت تأثیر قرار دهد. وزش بادهای شدید جنوبی در چند روز گذشته به وقوع آتش‌سوزی‌های زودهنگام غیر فصلی در جنوب این کشور دامن زده است.

سازمان آتش‌نشانی یونان شامگاه سه شنبه اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته در مجموع ۲۵ مورد آتش‌سوزی در سراسر کشور رخ داده است.

کد خبر 747390

دیگر خبرها

  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا
  • هشدار زرد؛ وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور تا هفته آینده
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
  • واردات گوشت از آفریقا به کشور
  • طوفان نارنجی آتن را بلعید + عکس
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • وزیر کشور: پلاژهای دولتی در سواحل باید مورد استفاده همه مردم قرار بگیرد
  • هوای خرمشهر در مرز رسیدن به وضعیت قرمز