Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی در آیین تقدیر از دانشجویان نخبه و استعداد درخشان ورودی ۱۴۰۰ دانشگاه، حضور این دانشجویان را گام مقدماتی برای استمرار و تعمیق ارتباط متقابل با دانشگاه در حوزه های پژوهش، آموزش، فرهنگ و ورزش دانست و برنامه ریزی در معاونت های دانشگاه را برای ثبات و پایداری این ارتباط ضروری خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دانشجویان نخبه و استعداد درخشان دانشگاه را لژیونرهای دانشگاه خواند و عنوان کرد: این دانشجویان قرار است در افتخارآفرینی دانشگاه بزرگ علوم پزشکی شهید بهشتی سهم ممتازی داشته باشند و البته این موضوع به معنای نفی نقش سایر دانشجویان در ارتقای جایگاه دانشگاه نیست و مسلم است فعالیت های تیمی در تمام عرصه ها نتیجه بخش خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خطاب به این دانشجویان اظهار داشت: شما در دورانی وارد دانشگاه علوم پزشکی شده اید که تحول چشمگیری در حوزه سلامت و پزشکی در حال وقوع است و این تحول می تواند منجر به تغییر در سرنوشت آکادمیک، شغلی و حرفه ای شما شود.

وی افزود: اولین تحول چشمگیری که جوامع معاصر با آن روبه رو هستند، انفجار اطلاعات است؛ این تبادل برق آسای اطلاعات و داده و فاصله اندیشمندان و کنشگران هر حوزه ای با آن نیاز به مراقبت دارد. سرعت تولید و انتشار اطلاعات به حدی بالاست که پیش بینی می شود، ۹۰ درصد از داده های موجود در حوزه ارتباطات طی دو سال اخیر تولید شده است.

زالی با اشاره به حرکت علم پزشکی به سمت پزشکی دقیق و ژرف اندیش، افزود: پزشکی دقیق، چهره آینده سلامت در دنیاست و پزشکی شخصی نیز از همین قبیل مفهوم هاست. در آینده تولید دارو و درمان به سمت شخصی سازی شدن پیش می رود و حتی می‌تواند ابتلا به بیماری در افراد را پیش بینی کرد که به دنبال آن جراحی های پیشگیرانه توسعه پیدا خواهد کرد.

وی در خصوص مباحث جدیدی که در علم پزشکی ظهور پیدا کرده اند، عنوان کرد: آزمایشگاه بر روی تراشه، هوش مصنوعی، یادگیری عمیق و ماشینی از جمله مفاهیمی است که برای حرکت بر لبه دانش، باید هرچه سریع تر به آن ورود کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: پیش بینی می شود تا پنج سال آینده بخش اعظمی از سرمایه گذاری های سلامت، اقتصاد، تجارت و ... در حوزه هوش مصنوعی صورت می گیرد که البته جایگاه کشور از بهره مندی از این دانش و ظرفیت، قابل دفاع است.

وی بهره گیری از ظرفیت های موجود در کشور در حوزه سلول درمانی، مهندسی بافت، طب بازساختی و سلول درمانی را تجربه ای موفق در سطح جهانی دانست و تاکید کرد: در حوزه آموزش و پژوهش نیز موضوع واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و تکنولوژی دوقلوی دیجیتالی مباحث نوینی است که مطالعات در خصوص آن می تواند ارزشمند باشد.

زالی با اشاره به تحولاتی که در علم سلامت در حال رخ دادن است، ادامه داد: تا پیش از شیوع پاندمی کرونا، سهم استفاده از تله مدیسین یا پزشکی از راه دور ۰,۱ درصد در نرخ جهانی بود و این رقم در حال حاضر به ۴۳.۵ درصد رسیده است.

وی با تاکید بر لزوم فرصت شناسی، استفاده از ظرفیت های مناسب، حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم و توسعه فعالیت های فناورانه، گفت: با بیانات مشوقانه مقام معظم رهبری در خصوص موضوعاتی از قبیل جنبش نرم افزاری، نهضت علمی آزاداندیشی، رشد و شکوفایی علمی، آرمان گرایی و هویت بخشی در دانشگاه ها، زمینه برای پیشرفت های علمی فراهم است و تردیدی نیست با نشاط و طراوت دانشجویان در تمامی این حوزه ها گام های موثری برداشته خواهد شد.

راه اندازی مدرسه تابستانه برای نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان

دکتر محمد رستمی نژاد دبیر و هماهنگ کننده کمیته پاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این مراسم ضمن تبریک به دانشجویان نخبه و استعداد درخشان ورودی ۱۴۰۰ دانشگاه، گزارش مختصری از فعالیت های این کمیته را که با هدف هماهنگی فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشجویان تشکیل شده است، ارایه داد.

وی گفت: راه اندازی مدرسه تابستانه برای دانشجویان نخبه و استعداد درخشان به منظور آشنایی بیشتر با فعالیت های فناورانه، ارتقا ظرفیت دانشکده ها در امور پژوهشی و ایجاد امکانات مناسب برای رشد و تعالی آموزشی و پژوهشی دانشجویان در دستور کار کمیته پاد است.

رستمی نژاد از قبولی ۱۳۸ نفر با رتبه زیر ۵۰۰ در کنکور ۱۴۰۰ در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، خبر داد و گفت: ۶۶ درصد دانشجویان نخبه و استعداد درخشان ورودی ۱۴۰۰ را پسران تشکیل می دهند.

حضور دانشجویان نخبه و استعداد درخشان در علوم پزشکی شهیدبهشتی ارج نهاده می شود

دکتر سوده غفوری فرد مدیر دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این آیین با اشاره به فعالیت های دفتر استعداد درخشان دانشگاه گفت: آمادگی دانشجویان برای شرکت در المپاید دانشجویی وزارت بهداشت در کلیه مراحل آزمون، کلاس های آمادگی و معرفی دانشجویان از جمله مسئولیت های دفتر استعداد درخشان دانشگاه است.

وی افزود: ارتباط با بنیاد ملی نخبگان به منظور بهره گیری دانشجویان از تسهیلات این بنیاد در ازای فعالیت های علمی، پژوهشی و فرهنگی و ارتباط با دفتر استعداد درخشان وزارت بهداشت به منظور بهره مندی از تسهیلات آن نظیر تحصیل همزمان در دوره های MPH و MBA از دیگر مسئولیت های دفتر استعداد درخشان دانشگاه است.

غفوری فرد خاطرنشان کرد: در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، حضور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان ارج نهاده می شود. همچنین جایگاه پژوهشی دانشگاه نیز در بسیاری از گروه ها نسبت به سایر دانشگاه های تیپ یک، ارزنده تر است.

وی از تعریف بسته های فرهنگی، ورزشی و رفاهی در جهت تشویق دانشجویانی که دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را به عنوان انتخاب اول خود در نظر گرفته اند، خبر داد.

مدیر دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یادآور شد: سهم بزرگی از رتبه ها زیر ۱۰۰ کنکور سال ۱۴۰۰، برای تحصیل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را انتخاب کرده اند که امیدواریم در این مسیر استوار و موفق باشند.

امکان تشکیل انجمن علمی توسط دانشجویان نمونه دانشگاه

مطهره عابدینی مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این مراسم دانشگاه را موظف به در اختیار گذاشتن فرصت های لازم برای دانشجویان نمونه دانست و افزود: دانشجویان با احصای شاخص ها در سه حوزه آموزشی، فرهنگی و پژوهشی با داشتن معدل حداقل ۱۶، فعالیت های فرهنگی در جشنواره های سیمرغ و هدهد و یک مقاله علمی یا یک اختراع می توانند دانشجوی نمونه باشند.

وی امکان ایجاد انجمن علمی را یکی از ظرفیت های مناسب برای دانشجویان نمونه دانست و گفت: دانشجویان می توانند با تشکیل انجمن علمی، داوطلبانه فعالیت کنند و در کنار درس، مهارت کار گروهی، تبدیل ایده به عمل، هم اندیشی و تفکر انتقادی را بیاموزند.

هدف کمیته تحقیقات دانشجویی، تربیت نسل دانشجوی محقق و پژوهشگر است

دکتر سارا سهراب وندی دبیر کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به تاریخچه راه اندازی این کمیته در وزارت بهداشت و به دنبال آن در دانشگاه، گفت: هدف کمیته تحقیقات دانشجویی، تربیت نسل دانشجوی محقق و پژوهشگر است. این کمیته ابتدا به صورت مرکزی در ستاد تشکیل و سپس در تمام دانشکده ها گسترش یافت. یکی از مهمترین وظایف این کمیته برگزاری کارگاه های آموزشی و پژوهشی است.

سهراب وندی ضمن بیان دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در جشنواره های پژوهشی از جمله کسب رتبه اول در جشنواره رازی طی ۹ سال متوالی، حمایت مالی برای اعضای معمولی، فعال و نخبه، اعطای گرنت پژوهشی و حضور در کنگره های دانشجویی را از جمله فعالیت های کمیته تحقیقات دانشجویی اعلام کرد.

راه اندازی مجتمع بین المللی فناوری و نوآوری؛ ظرفیت مناسبی برای توسعه فعالیت های پژوهشی

دکتر حمیدرضا مقیمی، مدیر امور فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به نقش دانشجویان در حرکت دانشگاه به سمت دانشگاه های نسل سوم، اظهار داشت: در دانشگاه های نسل اول، امور آموزشی اولویت داشت و محصول، نیروی متخصص بود، در دانشگاه های نسل ۲ پژوهش در کنار آموزش ارزشمند شد، اما در دانشگاه های نسل سوم هدف، تبدیل ایده به محصول و کارآفرینی است.

وی با اشاره به اقدامات دانشگاه در حوزه فناوری اضافه کرد: روند ایجاد واحدهای فناور در دانشگاه صعودی است به طوری که تا کنون ۱۵۰ واحد فناور، ایجاد و ۲۰۰ محصول دانش بنیان تولید شده است. همچنین ۲۵۰ ثبت اختراع نیز گزارش شده است.

مقیمی راه اندازی مجتمع بین المللی فناوری و نوآوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و به دنبال آن استقرار واحدهای تولیدی، مراکز رشد و نوآوری و مراکز رشد تجهیزات پزشکی را از جمله اقدامات بی نظیر دانشگاه در حوزه فناوری اعلام کرد.

وی با بیان دستاوردهای فناورانه دانشگاه میان سایر دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، تصریح کرد: معادلسازی فعالیت های فناورانه و پژوهشی، آموزش و ترویج فناوری با نگاهی بین بخشی و گسترش همکاری با سایر دانشگاه های صنعتی مطرح کشور از دیگر اقداماتی است که در معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه صورت می گیرد.

در این مراسم از ۱۰ نفر از نخبگان دانشگاه با رتبه های زیر ۱۰۰ کنکور تقدیر شد.

کد خبر 5491305

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی علیرضا زالی استعداد درخشان جوانان نخبه دانشگاه های علوم پزشکی سازمان امور دانشجویان آزمون کارشناسی ارشد سازمان سنجش آزمون دستیاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی المپیاد علمی مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه تهران دانشگاه های ایران وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی استعداد درخشان دانشگاه کمیته تحقیقات دانشجویی دفتر استعداد درخشان دانشگاه های نسل دانشگاه ها راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۳۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان

نماینده ولی فقیه در استان گفت: اسلام دوست دارد برنامه‌ای پیاده کند تا بشر هم ازسلامت جسم و هم سلامت روح برخوردار باشد و بکوشد تا همه جنبه‌های زندکی خود راتامین سازد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: دین اسلام برای بهتر زیستن بشر به سلامتی انسان‌ها توجه بسیاری قایل است، زیرا سلامتی انسان سبب می‌شود اززندکی خود لذت برده و به سعادت نزدیک شود.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید قدر جوانی را قبل از پیری، سلامتی را قبل از بیماری، غنای خود را راقبل ازفقیری و زندگی تان را قبل ازمرگ دانسته و غنیمت بشمارید افزود: در دین اسلام تاکید بیشتری به پیشگیری قبل از درمان شده است و حتی اهمیت داده شده است و سعی دارد برای انسان‌ها راه‌هایی که سلامت راحفظ می‌کندمعرفی کند.

وی ورزش کردن، پرهیز از فشار‌های روحی در مواقع مختلف، روزه داری، پرهیز از اسراف در همه بخش‌ها و در نهایت ازدواج را از تاکیدات دیگر اسلام برای سلامتی انسان برشمرد و گفت: ازدواج سبب سلامتی روح و جسم شده و از بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند، اسلام سعی دارد ورزش کردن رادر بین مردم نهادینه کند تا سلامتی مردم به خطر نیفتد و با ورزش سلامت روح و سلامت جان خود راتامین کند.

امام جمعه تبریز در بخش پایانی سخنان خود لظهار داشت: رسانه ملی نقش مهمی در سلامت جامعه دارد، چون مردم باید ببینند و بشنوند تا موضوع فرهنگ سازی در زمینه سلامت و ورزش کردن نهادینه شود.

 رییس دانشگاه علوم پرشکی تبریز نیزگفت: یکم تا هفتم اردیبهشت هفته سلامت نامگذاری شده است و امسال با شعار «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» در خصوص پیشگری از بیماری‌ها اقدام می‌شود.

نقی پور افزود: برای سلامت مردم و گسترش عدالت در بخش سلامت، برنامه سلامت خانواده که ازمنویات مقام معظم رهبری است به کارنامه تبدیل شده است و در شهر‌های بالای ۵۰ هزارنفر هم اجرایی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان
  • ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • نشست «درآمدی به اخلاق قرآنی» برگزار می شود
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تخصیص اعتبار از محل قرارگاه شهید آوینی برای تقویت انجمن های هنری
  • ضرورت توجه به مطالبات پرستاران در مازندران
  • لزوم افزایش ارتباط فعال دانشگاه با جوامع و نهادهای مردمی
  • لزوم تعریف بسته‌های عملیاتی برای ادارات ایلام در حوزه سلامت
  • لزوم تلاش دولت برای اشتغال‌زایی و فراهم کردن زیرساخت‌های آن