Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@08:21:05 GMT

دمای هوای مازندران تا ۱۶ درجه کاهش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۳۰۲۰

دمای هوای مازندران تا ۱۶ درجه کاهش می‌یابد

به گزارش ایرنا، هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد این سامانه جدید که از عصر امروز دوشنبه وارد استان می‌شود و تا فردا نیز فعال خواهد بود، علاوه بر بارش باران، وزش باد نسبتا شدید و رعد و برق پراکنده، با کاهش محسوس دما نیز همراه است بگونه‌ای که فردا سه‌شنبه در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بین پنج تا ۱۲ و در مناطق کوهستانی نیز ۶ تا ۱۶ درجه از دمای هوا کاسته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مناطق ساحلی و جلگه‌ای، بیشترین میزان کاهش دما در روز سه‌شنبه در شیاده بندپی و سوادکوه شمالی اتفاق خواهد افتاد. دمای هوای این مناطق به ترتیب از ۳۲ و ۳۲درجه سانتی‌گراد بالای صفر فردا با ۱۲ درجه کاهش به ۱۸ و ۲۰ درجه بالای صفر می‌رسد و پس از آن بیشترین میزان کاهش دما را با ۱۱ درجه در ساری، قائمشهر، گلوگاه، میاندرود، آمل، بابل، جویبار شاهد خواهیم بود و دمای هوای این مناطق بین ۲۱ تا ۲۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

طبق پیش‌یبینی هواشناسی، در مناطق ییلاقی مازندران نیز بیشترین میزان کاهش دما مربوط به کیاسر است. دمای هوای این منطقه از ۳۰ درجه بالای صفر در روز جاری، فردا سه‌شنبه با ۱۶ درجه کاهش به ۱۴ درجه بالای صفر می‌رسد و دمای هوای کلاردشت، سیاه بیشه و آلاشت نیز از ۲۸ درجه بالای صفر با ۱۵ درجه کاهش به ۱۳ درجه بالای صفر می‌رسد.

کمترین میزان کاهش دما در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز مربوط به رینه است. دمای هوای این منطقه از ۲۴ درجه بالای صفر در روز جاری، فردا سه‌شنبه با ۶ درجه کاهش، به ۱۸ درجه بالای صفر می‌رسد.

هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که با خروج این سامانه بارشی از فرداشب، دمای هوا در روزهای منتهی به آخر هفته روند افزایشی را در پیش خواهد گرفت.

هواشناسی شرایط جوی مازندران براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی هواشناسـی در روز جاری را صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش محسوس دما و از اواخر روز از سمت غرب استان بتدریج با وزش باد نسبتا شدید، افزایش ابر، رگبار باران و رعد و برق پراکنده و در روز سه‌شنبه را نیز نیمه ابری تا ابری، در ارتفاعات مه آلود همراه با وزش باد، کاهش دما و بارش  پراکنده باران و از شب با کاهش ناپایداری پیش‌بینی کرده است.

آسمان مازندران در روزهای چهار‏شنبه و پنجشنبه هفته جاری نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما، گاهی با افزایش ابر و در روز جمعه نیز نیمه ابری بتدریج ابری با بارش پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی شده است.

داده‌های آماری از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که پل‌سفید با ۳۰.۴ و کلاردشت با ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۳۳ درجه بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته پنج درجه افزایش نشان می‌دهد.

هواشناسی مازندران روز گذشته نیز با انتشار دو اخطاریه جداگانه نسبت به افزایش دما و تنش گرمایی در روز دوشنبه که احتمال آتش سوزی در مراتع را به همراه خواهد داشت و همچنین نسبت به طوفانی شدن دریای خزر در روز سه‌شنبه هشدار داده بود.

دریای خزر نیز از ساعت هشت صبح روز دوشنبه تا ساعت ۲۰ امشب مواج و با باد شدید و در روز سه‌شنبه فردا نیز طوفانی با بیشینه ارتفاع ۲.۵ تا سه متر پیش‌بینی شده است.

برچسب‌ها رعد و برق ساری ایرنا مازندران بارش باران سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رعد و برق ساری ایرنا رعد و برق ساری ایرنا مازندران بارش باران سازمان هواشناسی درجه بالای صفر می رسد هواشناسی مازندران میزان کاهش دما روز سه شنبه دمای هوای درجه کاهش پیش بینی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۳۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی وضعیت آب و هوای تهران

اداره کل هواشناسی استان تهران برای پنج روز آینده برای بخش‌های شمالی و ارتفاعات استان رگبار باران و وزش باد شدید را پیش‌بینی کرد.

به گزارش مشرق، بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی وضعیت جوی استان تهران طی آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

طی این مدت به‌ویژه در بخش‌های شمالی و ارتفاعات استان در بعضی ساعات رگبار باران، وزش باد شدید، با احتمال رعد و برق، در ارتفاعات بالادست گاهی رگبار برف و در نیمه جنوبی غربی استان گاهی وزش باد شدید انتظلرمی‌رود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، شهریار با بیشینه دمای ۲۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا ( ۲۸ ‌فروردین‌ماه) کمی ابری تا نیمه ابری، وزش باد،‌ به‌تدریج افزایش ابر، با احتمال رگبار و رعد و برق با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و طی ‌چهارشنبه (۲۹ فروردین‌ماه) کمی ابری و وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی در هفته آینده
  • دمای هوا در خراسان رضوی افزایش می‌یابد
  • بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد / کاهش کمینه دما در اصفهان
  • بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد/ کاهش کمینه دما در اصفهان
  • خروج سامانه‌های ناپایدار از اصفهان همراه با باد و باران/ دمای هوای استان کاهش می‌یابد
  • افزایش تدریجی دمای هوا آذربایجان‌غربی
  • نگاهی به طبیعت بهاری شهر اردل+ تصاویر
  • وضعیت هوای مازندران در هفته جاری
  • پیش بینی وضعیت آب و هوای تهران
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی تا ۸ درجه افزایش می‌یابد