Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با اشاره به جایگاه روحانیت شیعه گفت: روحانیت شیعه همواره در میدان ایثار و شهادت پیشتاز بوده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاصفهان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، در جمع اعضای کنگره شهدای طلبه و روحانی استان اصفهان اظهار داشت: برگزاری کنگره شهدای طلبه و روحانی، اقدام خوبی است و هرگز نباید ترک نشود بلکه لازم است هر ساله هر چه بهتر برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پیشگامی در ایثار و شهادت افتخاری است که مخصوص روحانیت شیعه بوده و هست زیرا امروز در جنگ‌هایی که در دنیا بوده و هست هیچ یک از پیشوایان مذهبی سایر ادیان برای حفظ مردم و دفاع از آن‌ها و دین نقشی ندارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با اشاره به پیشگامی روحانیت شیعه در دفاع از دین، ناموس و کیان اسلامی بیان کرد: روحانیت شیعه پا به رکاب تلاش می‌کند به مردم خدمتی کنند یا مشکلی از آن‌ها را برطرف کنند و حتی در جان دادن نیز پیش‌قدم می‌شوند.

وی تصریح کرد: افتخار روحانیت شیعه این است که در همه حرکت‌های انقلابی، حضوری مؤثر داشته و به عنوان مثال در تظاهرات قبل از انقلاب همه روحانیون به ندای امام خمینی(ره) لبیک گفتند و جلودار بودند و در پیروزی انقلاب نقش مؤثری ایفا کردند و در دفاع مقدس نیز بیشترین شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کردند.

امام‌ جمعه اصفهان  خاطرنشان کرد: روحانیت شیعه در حوادث، بلایا و اتفاقات گوناگون نیز به مردم خدمت کردند و در کنار مردم بوده و هستند.

آیت‌الله علم‌الهدی: فرهنگ جهاد و شهادت در حماسه فردوسی متجلی است نخستین همایش ملی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شیراز برگزار می‌شودترویج فرهنگ ایثار و شهادت در زمره عالی‌ترین مفاهیم الهی و ارزش‌های دینی است
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان نیز پیش از سخنان امام‌جمعه اصفهان با ارائه گزارشی از فعالیت‌های کنگره شهدای طلبه و روحانی استان اصفهان، ااظهار داشت: قریب 590 نفر از طلاب و روحانیون استان اصفهان به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند.

حجت‌الاسلام رحمت‌الله صادقی ادامه داد: البته این تعداد بیشتر است ولی به دلیل اینکه منازل این شهدا در استان‌های دیگر بوده است در سایر استان‌ها دفن شده‌اند.

وی بیان کرد: استان اصفهان دارای 80 طلبه و روحانی جانباز بالای 50 درصد، 15 روحانی و طلبه جانباز بالای 70 درصد، 35 طلبه و روحانی آزاده، 2 روحانی شهید مدافع حرم و ده‌ها روحانی دارای فرزند شهید است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با اشاره به حضور روحانیون در جایگاه‌های فرماندهی در سال‌های دفاع مقدس، گفت: شهدای بسیاری مانند شهید ردانی‌پور، میثمی در این جایگاه حضور داشتند ولی 8 نفر آن‌ها امروز در قید حیات هستند.

وی با اشاره به برگزاری کنگره شهدای طلبه و روحانی در قم در روز چهار خرداد، خاطرنشان کرد: 4 اجلاسیه در قزوین ویژه طلاب و روحانیون آزاده، در مشهد ویژه طلاب و روحانیون جانباز بالای 70 درصد، در کرمان ویژه شهدای طلبه و روحانی مدافع حرم و در خوزستان ویژه شهدای طلبه و روحانی فرمانده و همچنین روحانیونی که در سال‌های دفاع مقدس در جایگاه فرماندهی حضور داشتند، برگزار می‌شود.

صادقی اضافه کرد: همچنین در پنج استان ازجمله استان اصفهان  همایش شهدای طلبه و روحانی برگزار می‌شود که این مراسم در اصفهان روز 29 اردیبهشت در گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/163/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کنگره شهدای طلبه و روحانی ایثار و شهادت برگزار می شود روحانیت شیعه استان اصفهان جمعه اصفهان ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۳۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت حسن روحانی از گلایه سید احمد خمینی از رأی مخالف ۹۹ نماینده به میرحسین موسوی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در گفت‌وگو با عوامل مستند «احمد» خاطره‌ای را نقل کرده مربوط به گلایه سید احمد خمینی از نمایندگان مجلس دوم که به نخست‌وزیری مهندس میرحسین موسوی رأی منفی داده بودند: در مجلس دوم، موقعی که برای آقای مهندس موسوی رأی‌گیری شد برای نخست‌وزیری‌اش و ۹۹ نماینده رأی مخالف دادند، روز بعد از آن حاج احمدآقا به مجلس آمد و من اولین بار بود که می‌دیدم ایشان آمده به مجلس، در همان کریدور مجلس دیدم حاج احمدآقا آنجاست، دست من را گرفت، عده‌ای از دوستان را هم صدا زد و رفتیم یک گوشه‌ای نشستیم.

به گزارش سایت حسن روحانی، وی ادامه داده است؛ شاید ۱۵-۱۰ نفر بودیم. ایشان مقداری ناراحت بود از اینکه خوب مگر شماها نمی‌دانستید که نظر امام چیست؟ پس چطور ۹۹ نفر رأی منفی دادند؟! یک ناراحتی این‌جوری داشت. گله‌اش هم این بود که مثلا شماها چطور مثل سابق به میدان نمی‌آیید، حمایت نمی‌کنید؟ ما همه گفتیم به هر حال چیزی که نظر امام باشد، ما حتماً اطاعت و حمایت می‌کنیم. این جزو موارد نادر بود.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898263

دیگر خبرها

  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است
  • روایت تاریخ از کارنامه روحانیت
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است
  • تربیت شاگرد و روحانی مبارز
  • تغییر معماری تاریخی اصفهان برگرفته از روحیه انسان‌ها
  • روایت حسن روحانی از گلایه سید احمد خمینی از رأی مخالف ۹۹ نماینده به میرحسین موسوی
  • یادمان پدران و مادران آسمانی شهدای خضرآباد
  • سپاه از بدو تأسیس تاکنون در حال مجاهدت در راه حق است
  • سپاه تجلی ایثار و فداکاری است