Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@15:53:19 GMT

روسیه تهدید به اعزام نیروهای بیشتر به مرز فنلاند کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۳۱۳۹

روسیه تهدید به اعزام نیروهای بیشتر به مرز فنلاند کرد

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ویکتور بونداروف» رئیس کمیته شورای دفاع و امنیت فدراسیون روسیه اعلام کرد که مسکو حضور نظامی خود را در مرز با فنلاند در صورت پیوستن هلسینکی به ناتو و استقرار تسلیحات تقویت خواهد کرد.

بونداروف در تلگرام خود نوشت: ما در صورت استقرار تسلیحات تهاجمی و ضربتی ائتلاف ناتو در فنلاند، مرزها را تقویت وحضور نیروهایمان را افزایش خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فنلاند دیروز یکشنبه از تصمیم رسمی خود برای پیوستن به ناتو خبر داد. تصمیم دولت فنلاند امروز دوشنبه در پارلمان این کشور مورد بحث قرار می گیرد و انتظار می رود رای گیری روز سه‌شنبه برگزار شود.

سوئد نیز به عنوان همسایه غربی فنلاند تصمیم دارد به زودی به ناتو بیپوندد و پیش بینی می شود به طور رسمی و همراه با فنلاند برای عضویت در این ائتلاف نظامی درخواست دهد.

در پی اعلام تصمیم دولت هلسینکی مبنی بر پیوستن به ناتو، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه این تصمیم را اشتباه خواند و سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز اعلام کرد که مسکو ناگزیر از اقدامات تلافی جویانه است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۳۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار خواهیم داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز دوشنبه در واکنش به استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان تأکید کرد در صورت درگیری با ناتو این تسلیحات در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت.

وی دراین‌باره گفت: چنین اظهارات تحریک‌آمیزی از طرف لهستان جدید نیست.

به گفته وزیر خارجه لهستان مقامات لهستانی مدتهاست که جاه‌طلبی‌های خود را درباره چگونگی «چسبیدن» به سلاح‌های هسته‌ای آمریکا مستقر در اروپا پنهان نمی‌کنند و فعالانه آنها را در سیاستِ عمیقاً خصمانه خود علیه روسیه وارد می‌کنند.

ساعاتی پیش آندژی دودا، رییس جمهور لهستان می‌گوید که این کشور با هدف قرار گرفتن زیر چتر بازدارندگی تسلیحات هسته‌ای ناتو، آماده است تا از این تسلیحات در خاک خود میزبانی کند.

دودا با اشاره به آنچه تحرکات روسیه خوانده شده است، گفت: روسیه بیش از پیش در حال نظامی‌سازی منطقه کالینینگراد است و به‌تازگی هم تسلیحات هسته‌ای خود را به بلاروس منتقل کرده است. وی تاکید کرد: اگر متحدان ما به عنوان بخشی از سیاست اشتراک‌گذاری تسلیحات هسته‌ای و با هدف تقویت امنیت جبهه شرقی ناتو، تصمیم به استقرار این ابزار بازدارنده در خاک اعضا(از جمله خاک ورشو) بگیرند، ما آمادگی آن را داریم.

رییس جمهور لهستان افزود: ما عضو پیمان آتلانتیک شمالی هستیم و علاوه بر این، از این نظر تعهداتی هم داریم و به زبان ساده، یک سیاست مشترک را دنبال و پیاده می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به روابط «صمیمانه» با دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق و نامزد کنونی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، گفت که هفته گذشته با او در یک «جلسه خصوصی» شرکت کرده است.

کد خبر 6085640

دیگر خبرها

  • ناتو چنگ و دندان نشان می‌دهد/ رزمایش در فنلاند تحریک‌آمیز است
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه
  • روسیه: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار خواهیم داد
  • ناتو هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین ندارد
  • ناتو: طرحی برای اعزام نیرو به اوکراین نداریم، اما مشاور نظامی در کی‌یف داریم
  • ناتو در اوکراین نیروی نظامی مستقر نخواهد کرد