Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار این خبر از مبدا بیت المقدس نوشت: تحقیقات مستقل، اشاره به کشته شدن خبرنگار الجزیره به دست نظامیان صهیونیست دارد.

آسوشیتدپرس درادامه گزارش داد: تاکنون چندین گروه مستقل تحقیقاتی درباره مسببین به شهادت رساندن شیرین ابوعاقله که به گفته شاهدان وی به دست نظامیان اسرائیلی کشته شد، به راه انداخته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 آسوشیتدپرس افزود: ابوعاقله خبرنگار پرسابقه  فلسطینی – آمریکایی  چهارشنبه گذشته ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ هنگامی که حمله نظامیان صهیونیستی به اردوگاه جنین در کرانه اشغالی باختری را  پوشش خبری می داد به ضرب گلوله  کشته شد.

آسوشیتدپرس  گزارش داد: مقامات فلسطینی و شاهدان ازجمله خبرنگارانی که همراه وی بودند می گویند که وی به ضرب گلوله نظامیان اسرئیلی کشته شد.

رژیم صهیونیستی بدسابقه در تحقیقات مشترک

این گزارش می افزاید: درحالی اسرائیل خواهان انجام تحقیقات مشترک با طرف فلسطینی در باره شهادت ابوعاقله شد که  مقامات فلسطینی این درخواست را رد کرده  و اعلام کردند به طرف اسرائیلی اعتماد ندارند؛ درهمین حال گروه های حقوق بشر نیز می گویند اسرائیل سابقه بدی در انجام تحقیقاتی که مرتبط به نیروهای امنیتی آنها است، دارد.

آسوشیتدپرس درادامه گزارش داد: «محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین دراین زمینه گفت؛ «ما نیز انجام تحقیقات بین المللی درخصوص شهادت ابوعاقله را رد می کنیم، ما هیچگونه شواهد و اسنادی را دراختیار هیچ کسی قرار نمی دهیم، چون می دانیم این افراد قادرند تا حقایق را جعل کنند. »

آسوشتیدپرس افزود: هم اکنون چندین گروه حقوق بشر تحقیقات مستقلی را درباره این قتل آغاز کرده و یافته های  «بلینگکت» (Bellingcat)  یک گروه تحقیقاتی هلندی حاکی از آن است که ابوعاقله با تیراندازی نظامیان اسرائیلی کشته  شده است.

"جیان کارلو فیورلا"  مسئول این تحقیقات به آسوشیتدپرس گفت: بنابر آنچه که ما قادر به بازبینی آن بوده ایم، سربازان اسرائیلی در نزدیکترین موضع و واضح ترین دید را به ابوعاقله داشته اند .

به گزارش ایرنا، «محمد الشلالده» وزیر دادگستری تشکیلات خودگردان فلسطین ۲۴ اردیبهشت ماه در گفت وگو با شبکه الجزیره گفت که قتل خبرنگار الجزیره، عمدی و در حد جنایت جنگی است.

وی به الجزیره گفته بود: گلوله‌ای که به «شیرین ابو عاقله» اصابت کرد از سوی سربازان رژیم اشغالگر شلیک شده بود.

وی با بیان اینکه جواب کالبد شکافی خبرنگار فقید الجزیره به زودی حاضر خواهد شد، گفت: باید مقام‌های صهیونیست بازخواست و مجازات شوند.

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه جاری با یورش به اردوگاه جنین در سرزمین‌های اشغالی "شیرین ابوعاقله" خبرنگار شبکه خبری الجزیره را به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

این خبرنگار هنگام پوشش خبری یورش صهیونیست‌ها به اردوگاه جنین در شمال کرانه غربی در حالیکه جلیقه خبرنگاری بر تن داشت، از ناحیه سر هدف اصابت گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت و به شهادت رسید و «علی السمودی» تهیه‌کننده این شبکه نیز زخمی شد.

ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه نیز حمله شدید و خشونت آمیزی را به کاروان تشییع پیکر ابوعاقله خبرنگار شبکه الجزیره در قدس اشغالی انجام داد.

شهادت این خبرنگار بازتاب گسترده‌ای در محافل سیاسی و خبری و رسانه‌ای جهان داشته است.

برچسب‌ها شبکه الجزیره خبرگزاری آسوشیتدپرس رژیم صهیونیستی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شبکه الجزیره خبرگزاری آسوشیتدپرس رژیم صهیونیستی شبکه الجزیره خبرگزاری آسوشیتدپرس رژیم صهیونیستی فلسطین رژیم صهیونیستی کشته شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۳۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تل‌آویو دلیلی برای مشارکت کارکنان ما درحمله ۷اکتبرارایه نکرده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی آنروا اعلام کرد که هدف از هجمه علیه آنروا موضوع عدم بی‌طرفی این آژانس نیست بلکه هدف از آن حذف مساله آوارگی و پناهندگی فلسطینیان است.

لازارینی گفت: ۱۸۰ ساختمان از ساختمان‌های آنروا در نوار غزه ویران شده که در این بین ۱۶۰ ساختمان به صورت کامل ویران شده‌اند.

وی افزود: من از توصیه‌های موجود در گزارش کمیته تحقیقات مستقل استقبال کردم. ما به پیاده‌نمودن توصیه‌های گزارش گروه تحقیقات مستقل درباره آژانس پایبند هستیم.

لازارینی ادامه داد: اجرای برخی از این توصیه‌ها را که در گزارش گروه مستقل آمده فوراً شروع می‌کنیم و به اجرای همه آن‌ها متعهد هستیم.

کمسیر کل آژانس آنروا افزود: بدون حمایت کشورهای عضو قادر نخواهیم بود برخی از این توصیه‌های ذکرشده در گزارش گروه تحقیقات مستقل را اجرا کنیم.

وی افزود: اسرائیل دلیلی برای مشارکت کارکنان آنروا در حمله هفتم اکتبر ارائه نکرده است. ممانعت از ورود کمیسر آژانس به نوار غزه موضوعی بی سابقه است.

کد خبر 6087022

دیگر خبرها

  • هدف قرار گرفتن نظامیان صهیونیست به دست تک تیراندازهای مقاومت
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح/ شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۰۵ تن رسید
  • شهادت یک خبرنگار دیگر در نوار غزه
  • شهادت یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه
  • تعرض بیش از ۴۳۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی
  • درخواست اتحادیه اروپا برای تحقیقات مستقل درباره گورهای جمعی خان‌یونس
  • شمار نظامیان کشته شده اسرائیل در جنگ غزه به 606 نفر رسید
  • تل‌آویو دلیلی برای مشارکت کارکنان ما درحمله ۷اکتبرارایه نکرده است
  • ۲ شهید و ۴ زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان+ فیلم
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان