Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، فرشاد مهدی پور روز دوشنبه در آیین بزرگداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی که در دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد، اظهار داشت: در دنیا شاهد تحولات مهمی هستیم که فقط ناشی از تحولات رسانه ای، ارتباطاتی و نسل های گذشته نبوده و امروز درباره کهکشانی صحبت می کنیم که حدود آن برای ما مشخص نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه رسانه ها امروز فقط به عنوان مرجع تولید محتوا نقش ندارند، افزود: رسانه ها در واقع پلتفرم ها، شبکه ها و ساختارهایی هستند که توان کنترل افکار عمومی دارند. اگر فردی توییتر را خریداری می کند، توییتر را به عنوان یک پلتفرم می خرد که آینده محتوا و افکار عمومی را در اختیار دارد.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با طرح این سوال که چرا (ایلان ماسک خریدار توییتر) ۱۵ باشگاه های ورزشی بزرگ را خریداری نکرد، خاطرنشان کرد: وی می داند آینده جهان از آن ارتباطات جدید است و این ارتباطات فقط رسانه هایی نیستند که ما از آنها تصور داریم و در آکادمی به آن می پردازیم.  

مهدی پور به یکی از اشکالات موجود در نظام حکمرانی ارتباطی اشاره کرد و گفت: دیدگاه های پارسونزی و نگاه های تفکیک گرا بر این حوزه غلبه کرده است، در حالی که ارتباطات شامل همه بخش های گوناگون جامعه است.  

وی با تاکید بر اینکه نمی توان ارتباطات را بخش بندی یا از همه حوزه ها حذف کرد، ادامه داد: در کشور دهها بلکه صدها واحد روابط عمومی در دیوان سالاری دولتی داریم؛ اما چرا با چالش اقناع افکار عمومی مواجه هستیم، باید به صورت بندی دقیق مسأله فکر کنیم. آینده کشور متکی به حوزه ارتباطات است، می توانید شکست بخورید اما پیروزی یا برعکس آن را نشان دهید.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هر ساله نزدیک به هزار و ۴۰۰ نفر در رشته علوم ارتباطات از دانشگاه ها فارغ التحصیل می شوند که بیشترین آنها به مقطع دکتری اختصاص دارد. آمار میانه این دانش آموختگان در مقطع کارشناسی ارشد و بخش کوچک آن به مقطع کارشناسی این رشته اختصاص دارد.

مهدی پور ادامه داد: علت این آمار هر چه که هست ما کنشگران کارشناس علوم ارتباطات کمتر داریم و تمایل به حوزه های ارشد مدیریتی بیشتر هستند.

وی درباره تفاوت مفهوم ارتباطات و روابط عمومی تاکید کرد: روابط عمومی نباید جایگزین نقش رسانه باشد و متکفل نیمه پر لیوان و موظف به پاسخگویی به افکار عمومی در برابر ابهامات است.  

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر روابط عمومی معادل کادر رسانه ای شده است، اظهار داشت: روابط عمومی و رسانه داری ۲ محتوای جدا از هم هستند. آینده جمهوری اسلامی ایران و فرهنگی کشور وابسته به آینده ارتباطات بوده و این آینده نیازمند فکر است.

مهدی پور ادامه داد: در ۲۰ سال گذشته تلفن همراه نداشتیم اما در حال حاضر متاورس پیش رو ما متولد شده است و مرزهای جغرافیایی را در می نوردد، ما باید حکمرانی و تنظیم گری رسانه ای کشور را تغییر دهیم.

برچسب‌ها دانش آموخته روز جهانی ارتباطات معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی دانشگاه الزهرا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانش آموخته روز جهانی ارتباطات معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی دانش آموخته روز جهانی ارتباطات معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی دانشگاه الزهرا روابط عمومی افکار عمومی مهدی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۳۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا را محکوم کرد

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، رأی غیرمسئولانه و غیرسازنده آمریکا در وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را به شدت محکوم کرد.

کنعانی افزود: این اقدام واشنگتن، ماهیت مزوّرانه سیاست خارجی آمریکا و انزوای موضع این کشور نزد جامعه جهانی را بیش از پیش نزد افکار عمومی جهان برملا ساخت.

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد حمایت یکجانبه و نامحدود رژیم آمریکا از رژیم صهیونیستی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی، حقوقی و بین‌المللی با هزینه مردم آمریکا و به بهای قربانی کردن صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در بیش از هفت دهه گذشته، نه تنها کارکرد خود را از دست داده است، بلکه هیئت حاکمه آمریکا را نیز بیش از همیشه نزد افکار عمومی دنیا بی آبرو ساخته و ثابت نموده که این کشور بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسئولی در جامعه جهانی نیست.

کنعانی بار دیگر بر حق مشروع و غیرقابل انکار ملت فلسطین در تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف در کل سرزمین تاریخی فلسطین از بحر تا نهر تاکید نمود و افزود، جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که اراده ملت مقاوم و قهرمان فلسطین در نهایت بر اراده دشمنان ملت فلسطین و در رأس آن رژیم جعلی، آپارتاید و جنایتکار اسرائیل فائق خواهد آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • کنعانی وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا را شدیدا محکوم کرد
  • ایران وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا را محکوم کرد
  • رأی آمریکا در وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل محکوم است
  • واکنش بانک مرکزی؛ چاپ ایران‌چک ۵۰۰ هزار تومانی واقعیت دارد؟
  • ایران‌چک ۵۰۰ هزار تومانی در بازار؟! + عکس
  • ایران‌چک 500 هزار تومانی در بازار؟! + عکس
  • تراول ۵۰۰ هزار تومانی چاپ شده است؟
  • محبوبیت ایران در افکار عمومی جهان و ضرورت بازدارندگی داخلی و خارجی
  • دبیر رسانه‌ای شانزدهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی منصوب شد
  • نماهنگ «ما می آییم» با زبان انگلیسی در فضای مجازی فارس اکران شد