Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@09:51:26 GMT

جوینده لوازم خانگی ارزان قربانی کلاهبردار سایبری شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۳۳۹۶

جوینده لوازم خانگی ارزان قربانی کلاهبردار سایبری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سرهنگ قدرت‌الله الوانی رئیس پلیس فتا خراسان‌جنوبی صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: خانم جوانی به پلیس فتا مراجعه و با ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر اینکه در سایت دیوار قصد خرید لوازم خانگی را داشته که پس از واریز مبلغی به عنوان بیعانه به شماره حساب اعلام شده، فروشنده دیگر پاسخگو نبوده بلافاصله موضوع به طور ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مأموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی مشخص شد فردی ساکن  شهر زاهدان با انتشار آگهی فروش لوازم خانگی در سایت دیوار تعدادی از شهروندان را فریب داده و با اخذ مبالغ زیادی از آنان کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتا خراسان‌جنوبی تصریح کرد: مأموران متهمان را که ساکن شهر زاهدان  بودند، مورد شناسایی و ضمن هماهنگی با مراجع قضایی و همکاری با پلیس فتا استان  سیستان و بلوچستان طی یک عملیات غافلگیرانه آن‌ها را در منزلشان دستگیر کردند که در بازرسی از منزل متهمان، چندین دستگاه گوشی تلفن همراه، تعدادی لپ‌تاپ و سیم‌کارت‌های تلفن همراه و همچنین  تجهیزات رایانه‌ای کشف شد.

الوانی در ادامه عنوان کرد: اعتماد شهروندان به افراد در فضای مجازی به خصوص فروشگاه‌های آگهی محور، بستر کلاهبرداری را برای افراد سودجو فراهم می‌کند، کاربران فضای مجازی به جهت گرفتار نشدن در دام کلاهبرداران سایبری، قبل از رویت کالا به هیچ عنوان اقدام به واریز وجه نکنند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا پیام‌‌رسان‌های‌‌ موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس‌ فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: کلاهبرداری فضای مجازی پلیس فتا رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی الوانی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۳۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید‌ها و نباید‌های استفاده کودکان از فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛  این مصوبه از ابتدای سال آینده میلادی (۲۰۲۵) به قانون تبدیل خواهد شد.

این لایحه همچنین، کودکان ۱۴ و ۱۵ ساله را نیز برای فعالیت در سکوها، ملزم به دریافت رضایت والدین می‌کند؛ امری که به باور بسیاری از کارشناسان، موجب حفاظت سلامت روان آنها در برابر خطرات برخط می‌شود. 

احمد امین فرد گزارش می دهد:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فروشنده‌ی کلاهبردار در دام پلیس یزد 
  • رد و بدل رمز ارز برای تقلب در کنکور!
  • کلاهبردار سکه‌های تقلبی در الیگودرز دستگیر شد
  • عجیب اما واقعی؛ دریافت رمز ارز به خاطر تقلب در کنکور
  • دستگیری ۴۰۰ نفر مجرم فعال آزمون سراسری در فضای مجازی + فیلم
  • راهنمای خرید لوازم خانگی ارزان
  • کاریابی اینترنتی، ترفند کلاهبرداران سایبری
  • باید‌ها و نباید‌های استفاده کودکان از فضای مجازی
  • کشف انبار لوازم‌خانگی ۱۲ میلیاردی قاچاق در خرم‌آباد
  • کشف ۷ فقره جرایم سایبری در دورود