Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-29@15:34:14 GMT

توصیه خودرویی قالیباف درباره تدوین«برنامه هفتم توسعه»

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۳۵۵۴

توصیه خودرویی قالیباف درباره تدوین«برنامه هفتم توسعه»

محمدباقر قالیباف، در جلسه  صبح  امروز-دوشنبه، ۲۶ اردیبهشت ماه- شورای هماهنگی مجلس که با حضور روسای کمیسیون‌ها و اعضای هیات رییسه مجلس برگزار شد، ضمن اشاره به تأیید نهایی مصوبه مجلس در خصوص واردات مدیریت شده خودرو در مجمع تشخص مصلحت نظام، گفت: با اصلاح ماده ۴ و ۱۱ این طرح، موضوع مورد اختلاف میان مجلس و مجمع تشخیص برطرف و این قانون تایید و نهایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در بحث خودرو نیازمند یک قانون مشخص و روشنی هستیم و باید در بررسی و تدوین برنامه پنج ساله هفتم توسعه به صورت اساسی به موضوع خودروسازی کشور توجه شود.

قالیباف تصریح کرد: تعیین تکلیف مصوبه مربوط به مدیریت واردات خودرو در مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام در حقیقت یک سیاستگذاری بود و این موضوع یک حلقه از زنجیره خودرو است، ولی بحث های اصلی مربوط به خودرو هنوز باقی مانده که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

منبع: ایرنا

منبع: فردا

کلیدواژه: خودرو قالیباف برنامه هفتم توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۳۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات وزیر علوم درباره طرح پژوهانه ورتبه بندی اساتید دانشگاه‌ها

به گزارش خبرنگار مهر محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در یک برنامه تلوزیونی درباره رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها و آخرین وضعیت طرح پژوهانه اساتید گفت: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند بایستی آیین‌نامه ارتقا اساتید مورد بازنگری قرار گیرد و به‌گونه‌ای باشد که سایر برون دادهای علمی هم در آن لحاظ شود، به بحث نیاز محور بودن و مسأله محور بودن پژوهش در آیین نامه توجه ویژه ای شده است همچنین به پژوهش‌های کارفرمایی که تقاضا محور و نیاز محور هستند نیز توجه شده است، شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال حاضر اصول حاکم بر آیین‌نامه ارتقا را مصوب کرده و به وزارتین علوم و بهداشت ابلاغ کرد ه است.

وی ادامه داد: ما اکنون درحال تدوین آیین‌نامه ارتقا براساس اصول حاکمی که مصوب شده هستیم، سپس آیین نامه را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال می کنیم و آن‌جا مصوب می‌شود، بعد از این‌که مصوب شد ملاک ارتقاء مرتبه اعضای هیات علمی قرار می‌گیرد تا قبل‌از آن آیین‌نامه ارتقای مرتبه اعضای هیات علمی که الان موجود است ملاک عمل است پس در این قسمت مشکلی وجود ندارد و آنجا ضرب‌الاجلی که مشخص شده، حدود دو ماه است و بعد از دو ماه باید تکمیل و ارسال شود و ما در حال تدوین آن هستیم.

وزیر علوم افزود: در آیین‌نامه ارتقای جدید بحث تحقیقات نیاز محور، مساله محور، کارفرمایی ، و تحقیقات توسعه‌ای و کاربردی، فناور محور مدنظر قرار داده و امتیازات ویژه‌ای به این برون‌داده داده ایم و بخش آموزش را جدی دیده‌ایم چون یکی از کارکردهای اساسی دانشگاه ها آموزش است اگر آموزش خوب نداشته باشیم پژوهش خوب نیز نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: اما در خصوص طرح پژوهانه، آیین‌نامه آن آماده است منتها می‌خواستیم ابلاغ هم بکنیم، اما به دلیل اینکه در برنامه هفتم توسعه در یک حکمی آمده‌است دستورالعمل پژوهانه جامع را وزارتین علوم و بهداشت بنویسند و به تصویب هیات وزیران برسانند منتظر هستیم تا برنامه هفتم توسعه ابلاغ شود، اگر الان ابلاغ کنیم چند ماه دیگه که برنامه توسعه هفتم ابلاغ شد مجبوریم این دستورالعمل پژوهانه را در کمیسیون علمی و هوشمندسازی و در هیات دولت ارائه دهیم و امکان دارد آن‌جا بندهایی تغییر کند بنابراین برای چند ماه ابلاغ دوتا آیین نامه یه‌کم ناهماهنگی به وجود می آورد، بنابراین منتظرهستیم تا برنامه هفتم توسعه ابلاغ شود و بلافاصله دستورالعمل پژوهانه جامع را در هیات دولت مصوب کرده و عملیاتی کنیم.

کد خبر 6063997

دیگر خبرها

  • ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم
  • پایه های مالیاتی جدید برای معافیت های مالیاتی بی منطق
  • دفتریان: توجه لایحه برنامه هفتم به توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر کافی نیست
  • توضیحات وزیر علوم درباره طرح پژوهانه ورتبه بندی اساتید دانشگاه‌ها
  • چرا سند استراتژی توسعه صنعتی تدوین نمی شود؟
  • استخدام رسمی برای مدت ۵ سال ممنوع شد؟
  • امسال نخستین سال اجرای برنامه هفتم است
  • امسال نخستین سال اجرای برنامه هفتم توسعه است
  • گزارش|ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم
  • همکاری در تدوین سند توسعه دریامحور دستور کار سال ۱۴۰۳