Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-24@14:30:40 GMT

بررسی تاثیر شیردهی بر سلامت روان مادران

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۳۵۶۷

بررسی تاثیر شیردهی بر سلامت روان مادران

متخصصان آمریکایی در مطالعه ای جدید به بررسی تاثیر شیردهی بر سلامت روان مادران پرداختند.

به گزارش ایران اکونومیست، متخصصان در یک بررسی جدید به ارزیابی اثرات شیردهی بر بهداشت روانی مادران به منظور ارائه توصیه هایی برای شیردهی پرداختند.

این متخصصان اظهار داشتند: به طور کلی تغذیه با شیر مادر با بهبود سلامت و بهداشت روانی مادران همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ۳۶ مطالعه‌ای که در آنها، رابطه آماری معنی داری بین تغذیه با شیر مادر و سلامت روان پیدا شد در ۲۹ مطالعه آشکار شد که "شیردهیِ کمتر" با بروز علائم اختلال در سلامت روانِ مادر همراه است و تنها در یک مطالعه، رابطه بین شیردهی و افزایش مشکلات روانی در مادر مشاهده شد که آنهم به گفته کارشناسان به دلیل مشکلات غیرمنتظره و دشواری‌هایی بوده که مادر در دوران شیردهی تجربه کرده است.

همچنین از ۳۴ مطالعه ای که حاکی از رابطه آماری معنی دار بین تغذیه با شیر مادر و علائم افسردگی پس از زایمان بود، نتایج ۲۸ مطالعه نشان داد که تغذیه با شیر مادر با کاهش خطر علائم افسردگی پس از زایمان مرتبط است.

به گزارش هندوستان تایمز، همچنین متخصصان تاکید کردند: مهم است بدانیم در حالیکه شیردهی به طور کلی با بهبود سلامت روان مادر همراه است اما اگر مادر، مشکلاتی روحی را در دوران شیردهی تجربه کند یا این تجربه، برخلاف انتظارات او باشد، می تواند پیامدهای منفی بر سلامت روان داشته باشد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: شیرمادر ، سلامت روان ، تغذیه با شیر مادر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شیرمادر سلامت روان تغذیه با شیر مادر تغذیه با شیر مادر سلامت روان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۳۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست جهاد کشاورزی گلبهار باغچه‌های سلامت خانگی را راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم دانست.

محمد شجعی کلاتی در حاشیه ایجاد باغچه‌های سلامت خانگی در گفت‌وگو با ایسنا، از اجرای طرح ایجاد باغچه‌های سلامت خانگی در روستای اسجیل این شهرستان خبر داد.

وی بیان کرد: با اجرای این طرح تلاش می‌شود فرهنگ تغذیه سالم و بهبود وضعیت آن در بین زنان روستایی و گنجاندن سبزی و صیفی در برنامه غذایی را ترویج دهیم.

 سرپرست جهاد کشاورزی گلبهار تصریح کرد: در واقع باغچه‌های کوچک خانگی در منازل روستایی راهی برای دستیابی به غذای سالم است.

شجعی با بیان اینکه در برخی از سایت‌های آموزشی با اعطای بذر سالم از سوی جهاد کشاورزی شهرستان گلبهار، فراگیران مورد تشویق قرار می‌گیرند، افزود: توان‌افزایی زنان روستایی در توسعه پایدار منطقه یکی از دغدغه‌های جدی جهاد کشاورزی شهرستان گلبهار است.

سرپرست جهاد کشاورزی گلبهار در ادامه از هزینه‌بر بودن فرآیند دریافت گواهی استاندارد برای محصولات کشاورزی و غیراقتصادی بودن آن در سطوح کشت کوچک که امکان اجرا برای همه ذینفعان طرح میسر نیست، خبر داد.

وی در همین خصوص افزود: برای تحت پوشش قرار دادن تعداد بیشتری از دینفعان، فرهنگ‌سازی استفاده بهینه از نهاده‌های شیمیایی، آموزش و ترویج هر چه بیشتر فرایند مدیریت منابع پایه، بهبود تغذیه خانوار روستایی، حفاظت از محیط‌زیست و در نهایت دستیابی به محصولات سالم‌تر و بهبود کسب و کارهای سبز روستایی، طرح ایجاد باغچه‌های سلامت خانگی در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه به بازدید از مزارع گندم، جو، کلزا و گلخانه‌های سطح شهرستان گلبهار اشاره و اظهار کرد: با هدف بررسی روند فعالیت شبکه مراقبت و بررسی وضعیت گلخانه‌های شهرستان این بازدیدها انجام می‌شود.

وی گفت: سطح زیر کشت کلزا حدود ۱۵۰ هکتار، سطح زیر کشت غلات حدود ۱۰ هزار هکتار و سطح گلخانه‌های شهرستان حدود ۳۲ هکتار است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • تاثیر تحولات جامعه بر میزان توسعه کشور
  • تغییرات آب و هوایی چگونه زندگی متولدین ۲۰۲۴ را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟
  • مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان
  • اجرای برنامه پیشگیری از خودکشی در گچساران/ غربالگری سلامت روان
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • پیگیری علت فوت مادر باردار در اندیمشک
  • تغذیه سالم یادگیری دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد
  • انتقاد تند روزنامه جوان از القای دوقطبی «آقا و دفتر آقا»/تاثیر تجربه جنگ با عراق در مواجهه نظامی با اسراییل/نسل زد؛ خوش‌شانس یا بداقبال