Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ندا شفیعی در آئین بزرگداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی که امروز با حضور وزیر علوم، رؤسای برخی دانشگاه‌ها و مدیران کل روابط عمومی مراکز آموزش عالی در دانشگاه الزهرا (س) در حال برگزاری است به مهم‌ترین مأموریت مراکز روابط عمومی دانشگاه‌ها در سال جاری اشاره کرد و گفت: جهاد تبیین یکی از مهم‌ترین این مأموریت‌ها است در واقع باید مسئولان روابط عمومی مراکز آموزش عالی برای تحقق منویات رهبری انقلاب پیشگام و در صف اول قرار گیرند و با تولیدات محتوایی فاخر بتوانند دستاوردهای علمی را تبیین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به پنج اولویت سال جاری وزارت علوم اشاره کرد و گفت: دست یافتن به مرجعیت علمی، آموزش و پژوهش هدفمند، نوآوری‌های فرهنگی، شاگرد – فناور و نوآور پروری و در نهایت تولید ثروت از دانش پنج اولویت سال جاری وزارت علوم است که انتظار می‌رود روابط عمومی مراکز آموزش عالی در دست یافتن به این اولویت‌ها نقش مؤثری ایفا کند.

سرپرست اداره کل روابط عمومی وزارت علوم همچنین خاطر نشان کرد: توسعه مراکز دانش‌بنیان در کشور از دیگر اهدافی است که ما در سال جاری باید در حوزه روابط عمومی دانشگاه‌ها آن را دنبال کنیم بنابراین دانشگاه‌هایی که در دست یافتن به این اهداف عملکرد موفقی داشته باشند در جشنواره روابط عمومی اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ از عملکرد روابط عمومی‌های برتر تقدیر و تجلیل خواهد شد.

شفیعی یادآور شد: اگر بخواهیم یک وضعیت مطلوب از روابط عمومی ترسیم کنیم باید مهارت‌گرایی سرلوحه آنها قرار بگیرد و در زمینه‌های تولید کلیپ، تیزر، نماهنگ، موشن‌گرافی، اینفوگرافی مهارت‌های ویژه‌ای داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۶۴ درصد مدیران روابط عمومی مراکز آموزش عالی در رشته علوم انسانی، هشت درصد در رشته روابط عمومی و ارتباطات، چهار درصد در رشته‌های علوم پایه، ۲۰ درصد در رشته‌های فنی و مهندسی و چهار درصد در سایر رشته‌ها تحصیل کرده‌اند.

سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت علوم با بیان این‌که ۳۳ درصد مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها در سمت مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی قرار دارند، اظهار کرد: ۴۱ درصد در جایگاه کارشناس مسئول، ۲۷ درصد مدیر روابط عمومی و ۱۶ درصد هم رئیس اداره هستند.

به گفته شفیعی ۱۶ درصد مدیران روابط عمومی‌ها در دوره لیسانس، ۳۵ درصد دکتری و ۴۹ درصد کارشناسی ارشد تحصیل کردند.

وی در خصوص چالش‌های حوزه روابط عمومی نیز اظهار کرد: روزمرگی، عدم تخصص‌گرایی، بی‌انگیزگی، نبود بودجه مستقل، کمبود ارتباطات سخت‌افزاری و عدم وجود قانون و مقررات هدفمند و جامع از جمله این چالش‌ها می‌باشد.

سرپرست اداره کل روابط عمومی وزارت علوم همچنین یادآور شد: روابط عمومی در آموزش عالی باید نگاه راهبردی و بلندمدت داشته باشد نباید صرفاً درگیر امور روزمره باشند و برنامه‌محوری روابط عمومی اصل اساسی در توسعه و پیشرفت آنها در نقش رسانه‌ای، ارتباطی و ترویجی است.

کد خبر 5491365 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت علوم دانشگاه الزهرا جهاد تبیین سازمان امور دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی سازمان سنجش آزمون کارشناسی ارشد آزمون دستیاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه تهران مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه های ایران وزارت علوم تحقیقات و فناوری علوم تحقیقات و فناوری روابط عمومی مراکز آموزش عالی روابط عمومی دانشگاه ها روابط عمومی وزارت علوم سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۳۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال

قباد محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت : در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در مراکز درمانی دولتی کرمانشاه رایگان شد.

وی افزود: در این طرح همه خدمات سرپایی و بستری شیرخواران و کودکان زیر هفت سال (به استثنای داروی سرپایی) و استفاده از مجموعه ابزار تولید داخل غربالگری نوزادان در مراجعه به مراکز دولتی دانشگاهی کرمانشاه رایگان خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: سازمان‌های بیمه گر مکلف شده‌اند که در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلم
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت هفته معلم اجرا می‌شود
  • قطعی موقت آب در برخی مناطق همدان
  • ارتقای سطح کیفی آموزش به دانشجویان با تبیین اهمیت یادگیری عمیق
  • جهاد تبیین و امید آفرینی یکی از رسالت های وزارت بهداشت است
  • اداره کل آموزش و پرورش گیلان برای تبیین افکار عمومی پاسخ داد