Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@02:03:37 GMT

۲۸۰۰ جلسه تفسیر قرآن در بقاع امامزادگان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۳۶۵۸

۲۸۰۰ جلسه تفسیر قرآن در بقاع امامزادگان برگزار شد

به گزارش ایرنا از سازمان اوقاف و امور خیریه، معاونت فرهنگی و اجتماعی این سازمان با ارائه گزارش نهایی طرح ضیافت الهی ۱۴۰۱، اعلام کرد: این طرح از ۱۴ فروردین تا ۱۳ اردیبهشت ماه مصادف با ماه مبارک رمضان در ۲ هزار و ۱۷۵ بقعه متبرکه و امامزاده با هدف تقویت باورها، اعتقادات و ایجاد فضای معنوی در جامعه بویژه برای نسل جوان اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت فضای معنوی ماه مبارک رمضان، ترویج و تبلیغ مفاهیم قرآنی و ایجاد فضای انس با قرآن کریم در جامعه، ترویج موضوع تفسیر قرآن کریم با حضور اساتید تفسیر در بقاع متبرکه و همچنین اجرای دقیق نیات واقفین خیراندیش و استفاده از ظرفیت خیرین از دیگر اهداف طرح ضیافت الهی ۱۴۰۱ عنوان شده است.

بر اساس اعلام معاونت فرهنگی سازمان اوقاف ۲ هزار و ۸۶۹ جلسه تفسیر قرآن کریم با حضور ۵۶ مفسر از مجمع عالی تفسیر در بقاع متبرکه مجری طرح ضیافت الهی ۱۴۰۱ برگزار شده است؛ همچنین یک هزار و ۵۸۵ مبلغ به‌صورت اعزامی و بومی در این طرح به فعالیت‌های تبلیغی پرداخته‌اند.

بنا بر این گزارش یک هزار و ۱۶۸ بقعه متبرکه مجری مراسم ترتیل‌خوانی و جزءخوانی قرآن کریم، ۸۰۸ بقعه متبرکه مجری مراسم «خدیجه مادر امت»، یک هزار و ۸۲ بقعه متبرکه مجری جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع)، ۲ هزار و ۶ بقعه متبرکه مجری مراسم‌ شب‌های قدر و شهادت حضرت علی (ع) و یک هزار و ۱۶ بقعه متبرکه مجری نماز عید فطر بوده‌اند. همچنین ۴۱ وقف جدید در طول طرح ضیافت الهی ۱۴۰۱ به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه ماه رمضان قرآن کریم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه ماه رمضان قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه ماه رمضان قرآن کریم بقعه متبرکه مجری قرآن کریم یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۳۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نانوای حافظ قرآن کریم مورد تقدیر قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با فرا رسیدن روز گندم و نان و همگام با گرامیداشت و تجلیل از دست اندرکاران زنجیره مقدس گندم و نان احمد نامور، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی و فرماندار اسفراین با حضور در واحد خبازی حسین بیابانی قاری و حافظ قرآن کریم به رسم یادبود از زحمات وی تجلیل و قدردانی کردند.

کد خبر 6082124

دیگر خبرها

  • نانوای حافظ قرآن کریم مورد تقدیر قرار گرفت
  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) درنیشابور
  • اسکان ۳۵ هزار گردشگر در زائر سرا‌های بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد
  • بقاع متبرکه همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • نیشابور میزبان کنگره ملی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم(ع) می شود
  • ۳۵۰۰۰زائردربقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد میهمان طرح آرامش بهاری
  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم در نیشابور
  • بقاع متبرکه انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • بقاع متبرک انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • محفل انس قرآن کریم در پایگاه دریایی بوشهر برگزار شد