Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، عباس پاپی‌زاده نماینده ویژه وزیر جهاد کشاورزی در استان گلستان و رئیس سازمان امور عشایر ایران در بازدید از مزارع کلزا در علی‌آباد کتول اظهار داشت: خوشبختانه امروز وزارت جهاد کشاورزی در سیاستگذاری و برنامه‌ریزی‌ها، سیاست حمایت از تولید کننده بخش کشاورزی را به عنوان محوری‌ترین سیاست در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به عنوان مثال امروز برای اولین بار وزارت جهاد کشاورزی برنامه کشت قراردادی با کشاورزان را عملیاتی کرده و در قالب این برنامه کشاورزان با قراردادهایی که با زیرمجموعه‌های وزارت جهاد کشاورزی می‌بندند، می‌توانند نهاده مورد نیاز خود مثل کود، سم و بذر و حتی کرایه حمل محصول را از طریق دولت و شرکت‌های زیرمجموعه دولتی تأمین کنند.

پاپی‌زاده با بیان اینکه این هزینه‌ها را در پایان فصل برداشت با کشاورزان بدون هیچ افزایش قیمت و یا دریافت سودی تسویه می‌کنند، گفت: کشاورزی قراردادی تقریباً یک تسهیلات صفر درصد است و بدون اینکه کشاورزان به بانک مراجعه کنند یا وثیقه‌ای را تأمین کنند و یا پرونده‌ای را تشکیل دهند، حجم زیادی از نقدینگی مورد نیاز آنان از این طریق قابل تأمین است.

نماینده ویژه وزیر جهاد کشاورزی در استان گلستان اظهار داشت: با توجه به این که در سال‌های گذشته آزادسازی قیمت نهاده‌های کشاورزی مثل کود، سم و بذر انجام شده است، امروز کشاورزان نهاده مورد نیاز خود را عملاً از بازار آزاد تأمین می‌کنند بنابراین لازم بود محصول کشاورزان هم با قیمتی که در بازار آزاد مشخص می‌شود به فروش برسد که با انجام طرح مردمی‌سازی یارانه‌های کالاهای اساسی ما امروز به این هدف رسیده‌ایم.

وی گفت: خوشحالیم اعلام کنیم که کشاورزان عزیز ما اگر در گذشته محصولات خود را با قیمت خیلی پایین‌تری به بازار عرضه می‌کردند امروز می‌توانند محصولات خود را با قیمت متناسب با بازار و شرایطی که نهاده را تأمین می‌کنند به فروش برسانند.

کد خبر 5491421

منبع: مهر

کلیدواژه: عباس پاپی زاده سازمان امور عشایر ایران وزارت جهاد کشاورزی اصلاح نظام یارانه هدفمندی یارانه ها وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت جهاد کشاورزی واردات خودرو بانک مرکزی سید رضا فاطمی امین قیمت کالاهای اساسی نمایشگاه نفت گاز و پتروشیمی کالاهای اساسی بورس قیمت مرغ ارز ترجیحی بانک مرکزی ایران وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۳۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند

به گزارش خبرنگار مهر، شاپور رضایی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تسهیلات کشاورزان و تولید کنندگان بخش کشاورزی که در اثر حوادث غیر مترقبه از ابتدای سال ۱۳۹۴ تا پایان سال ۱۴۰۲ دچار خسارت شده‌اند تا سقف ۲ میلیارد ریال معادل ۲۰۰ میلیون تومان مشمول امهال از محل بند (د) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور می‌شوند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: همه کشاورزان و تولید کنندگان بخش کشاورزی خسارت دیده می‌توانند با مراجعه به بانک‌های عامل و یا جهاد کشاورزی در خواست کتبی ارائه کنند.

وی تاکید کرد: پس از بررسی‌های لازم و تأیید نهایی، اصل تسهیلات دریافتی به مدت سه سال امهال و سود و جرایم دیر کرد آن توسط دولت تأمین و پرداخت می‌شود.

کد خبر 6087491

دیگر خبرها

  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • ضوابط تامین ارز از محل واردات در مقابل صادرات اعلام شد
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • آماده همکاری با دولت برای بازگشت آرامش به بازار برنج هستیم
  • تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در دستورکار امروز مجلس
  • پیش بینی تولید ۱.۵ میلیون تُن برنج در مازندران