Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@01:56:19 GMT

دستگیری کلاهبردار خرید اینترنتی احشام در اشتهارد 

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۴۰۰۷

دستگیری کلاهبردار خرید اینترنتی احشام در اشتهارد 

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار عباسعلی محمدیان اظهار داشت: در پی وصول یک فقره پرونده کلاهبرداری از طریق سایت‌های خرید و فروش لوازم دست دوم به پلیس فتا اشتهارد، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های مأموران مشخص شد، متهم از طریق سایت دیوار اقدام به خرید احشام و سپس اقدام به پرداخت مبلغ احشام با چک‌های جعلی و سرقتی می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی استان البرز اظهار داشت: شاکیان پس از تحویل احشام و دریافت چک‌های سرقتی دیگر دسترسی به متهم نداشته و با توجه به اینکه دسترسی به متهم غیر ممکن بوده، به ناچار پس از تماس‌های مکرر با خریدار و عدم پاسخگویی او، از طریق مراجع قضائی اقدام به طرح شکایت کرده بودند.

وی تصریح کرد: با اقدام سریع و به موقع کارشناسان پلیس فتا، متهم در استان قزوین شناسایی و با اخذ دستور نیابت قضائی دستگیر و در تحقیقات تکمیلی به کلاهبرداری از طریق سایت دیوار در استان‌های قزوین، البرز و تهران به مبلغ ۲۴ میلیارد ریال و به تعداد ۸۰۰ رأس گوسفند تا کنون اعتراف کرده است که تحقیقات کماکان در این زمینه ادامه دارد.

سردار محمدیان متذکر شد: با توجه به حضور کلاهبرداران در فضای مجازی، شهروندان دقت کافی را در انجام معاملات اینترنتی داشته باشند و سعی کنند حتی‌المقدور خریدهای با مبالغ بالا را به صورت حضوری انجام دهند و قبل از اطمینان از صحت معاملات، از واریز بیعانه و یا پرداخت کالا خودداری کنند.

کد خبر 5491437

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانده انتظامی البرز دستگیری بوشهر هدفمندی یارانه ها کرمانشاه ویروس کرونا کالاهای اساسی احتکار تنظیم بازار خطبه های نماز جمعه آمار کرونا مشهد خراسان رضوی نظارت و بازرسی شیراز نانوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۴۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبردار میلیاردی در آبادان دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: کلاهبردار خرید و فروش خودرو به ارزش ۶۵ میلیارد ریال در شهرستان آبادان دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سیدمحمود میرفیضی اظهار کرد: در پی ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری از طریق خرید و فروش خودرو و کشیدن چک بلامحل در شهرستان آبادان، تیمی ویژه‌ای از اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

وی افزود: متهم با استفاده از شگردهای مختلف و دادن چک، اعتماد آن‌ها را جلب و برای تحویل خودروی خارجی، مقدار قابل توجهی پول از آن‌ها دریافت کرده است.

فرمانده انتظامی استان خوزستان خاطرنشان کرد: مأموران پلیس با بهره برداری از بانک‌های اطلاعاتی و انجام اقدامات فنی و پلیسی هویت کلاهبردار در شهرستان آبادان شناسایی شدند و پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات کاملاً غافلگیرانه آن را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سردار میرفیضی با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری حدود ۶۵ میلیارد ریال برآورد می‌شود، اضافه کرد: با تشکیل پرونده متهم به همراه مالباختگان برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 747236

دیگر خبرها

  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در کرمانشاه
  • شناسایی و دستگیری سارقان قطعات خودرو در مشهد
  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان
  • کلاهبردار میلیاردی در آبادان دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار وام‌ازدواج در بوکان/شاکیان به پلیس مراجعه کنند
  • کلاهبردار وام ازدواج در بوکان دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار وام ازدواج در بوکان
  • کلاهبردار وام ازدواج دستگیر شد