Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در این نمایشگاه ۲۱ تابلو از ۱۰ هنرمند عکاس که جلوه های ماه مبارک رمضان را از مناطق اورامانات و استان کردستان ثبت کرده اند به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه عکس جوانرود تا ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱  از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ عصر آماده بازدید عموم و مردم و علاقمندان به عکاسی است.

این نمایشگاه با مشارکت فرمانداری جوانرود، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و شورای اسلامی شهر، اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و پایگاه ثبت جهانی منظر فرهنگی اورامانات دایر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین از هنرمندان و عکاسان حاضر در این نمایشگاه با هدا لوح و هدایایی قدردانی شد.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

به گزارش ایرنا؛ اورامانات به منطقه‌ای در شمال غربی استان کرمانشاه با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت شامل شهرستان‌های روانسر، جوانرود، ثلاث باباجانی و پاوه اطلاق می‌شود.

۲۹۵ اثر ثبت شده ملی در منطقه اورامانات و در شهرستان های ثلاث باباجانی، روانسر، پاوه و جوانرود وجود دارد که بیشترین آثار ثبت شده گردشگری ملی با ۲۰۰ اثر در شهرستان ثلاث باباجانی واقع شده است.

منظر فرهنگی هورامان» در چهل‌ و چهارمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو (سه‌شنبه پنجم مرداد ۱۴۰۰ برابر با ۲۷ جولای ۲۰۲۱) در شهر فوجوی چین، با تصویب اعضای کمیته، به‌ عنوان بیست و ششمین میراث ملموس کشورمان در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

پرونده ثبت جهانی منظر فرهنگی اورامانات در استان‌های کرمانشاه و کردستان با حدود ۴۰۹ هزار هکتار عرصه و حریم قرار دارد که ۱۰۶ هزار هکتار آن مربوط به عرصه و ۳۰۳ هزار هکتار نیز جزو حریم است.

برچسب‌ها نمایشگاه عکس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی میراث فرهنگی جوانرود

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نمایشگاه عکس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی میراث فرهنگی نمایشگاه عکس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی میراث فرهنگی جوانرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۴۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده ثبت جهانی آسبادهای خراسان جنوبی در حال تکمیل است

به گزارش قدس آنلاین، هادی شاهوردی  افزود: خراسان جنوبی با داشتن ۳۰۷ آسباد (آسیاب بادی) پایتخت آسبادهای ایران محسوب می‌شود و پرونده آسبادها برای قرار گرفتن در فهرست آثار جهانی یونسکو ارسال شد.

وی گفت: تعداد آسبادهایی که برای ثبت جهانی در نظر گرفته شده پایین تر از آن چیزی است که در استان وجود دارد لذا در حال ارزیابی و تکمیل پرونده هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اضافه کرد: شهرستان‌های درمیان و نهبندان بیشترین تعداد آسبادهای استان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی گفت: استان ظرفیت‌های دیگری از جمله در حوزه قلعه‌ها، خانه‌ها و مساجد تاریخی دارد که قابلیت ثبت جهانی دارند لذا برخی آثار در حال پیگیری و ارزیابی است و تعداد آثار ثبت جهانی استان افزایش خواهد یافت.

شاهوردی افزود: سال گذشته ۲۰ اثر شامل ۶ محوطه باستانی، ۲ اثر طبیعی، ۶ اثر معنوی و ۶ اثر منقول تاریخی در فهرست میراث ‌ملی ثبت شد و آثار این استان در فهرست میراث ملی به هزار و ۵۴ اثر رسید.

وی اظهار کرد: خراسان جنوبی با ثبت ۹ اثر در ۶ گروه مختلف جزو استان‌های نخست کشور در ثبت آثار جهانی است و سال گذشته چهار کاروانسرای سرایان، ده‌محمد، خان و چهل پایه در پرونده کاروانسراهای ایرانی به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به ثبت جهانی ژئوپارک طبس در دولت سیزدهم گفت: این مجموعه به عنوان سومین ژئوپارک ایران سه بخش مرکزی، دیهوک و دستگردان را در بر می‌گیرد و از جاذبه‌های گردشگری کم نظیر است.

وی افزود: این ژئوپارک با مساحت ۲۲ هزار و ۷۷۱ کیلومتر مربع دارای ۳۹ ژئوسایت است که جذابیت‌های زمین‌شناختی فرهنگی و طبیعی قابل توجهی را در خود جای داده و یکی از مراکز مورد توجه خاص زمین‌شناسان ایران و جهان محسوب می‌شود.

تاکنون ۹ اثر از استان خراسان جنوبی شامل باغ و عمارت اکبریه بیرجند، بیابان لوت، قنات بلده فردوس، روستای خراشاد در حوزه صنایع دستی، ژئوپارک طبس و چهار کاروانسرا در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده و این استان دارای هزار و ۵۴ اثر ملی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سند مالکیت تخت جمشید رونمایی شد
  • رونمایی از سند مالکیت مجموعه جهانی تخت جمشید
  • گشایش نمایشگاه آستان بقیع در حرم مطهر رضوی
  • بازدید از اماکن و محوطه‌های تاریخی شاخص استان رایگان است
  • گشایش نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه  
  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، امروز رایگان است
  • ثبت ۲ هزار و ۱۰۰ اثر ملی و ۸ اثر جهانی در خراسان رضوی
  • سند مالکیت تخت‌جمشید در روز جهانی بناهای تاریخی رونمایی می‌شود
  • پرونده ثبت جهانی آسبادهای خراسان جنوبی در حال تکمیل است