Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-20@02:33:36 GMT

برنج از تیرماه درج قیمت‌‌ می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۴۰۷۹

برنج از تیرماه درج قیمت‌‌ می‌شود

یک مقام مسئول وزارت صمت ضمن تشریح برنامه‌های این وزارتخانه برای کنترل قیمت کالاهایی که به صورت فله‌‌ در بازار عرضه می‌شود، گفت: درج قیمت تولید‌ و مصرف‌کننده روی خرمای بسته‌بندی آغاز شد‌ه است.

به گزارش ایران اکونومیست، ‌به تازگی برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت سوژه «علت تفاوت قیمت یک کالا در مغازه‌های مختلف چیست» عنوان کرده‌اند که برخی از کالاها از جمله خرما (از یک نوع برند) در واحدهای صنفی مختلف با قیمت های متفاوت‌ عرضه می‌شود، یک بسته خرمای یک کیلویی در مغازه‌ای با قیمت هر کیلو 40 هزار تومان عرضه شود و در مغازه دیگر همان خرما با همان برند و وزن، به قیمت کیلویی 45 هزار تومان عرضه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

‌علاوه بر خرما، این موضوع درباره اقلامی مانند برنج ، حبوبات و غیره  که بصورت فله‌ای عرضه می‌شود نیز وجود دارد و مصرف‌کننده واقعا در بازار دچار سردرگمی می‌شود و در مواردی ممکن است پولی بیشتر از نرخ واقعی آن کالا بپردازد. 

* طرح «خر‌ید شفاف» برای کنترل قیمت کالاها/ قیمت‌گذاری کالای فله از تیرماه

به گزارش فارس، در راستای کنترل قیمت کالاها در بازار وزارت صمت از اواخر سال گذشته طرحی را با عنوان «خرید شفاف» آغاز کرد که براساس این طرح همه تولیدکنندگان مکلف شدند که قیمت تولید‌کننده و مصرف‌کننده را بر روی کالا‌هایی که به بازار عرضه می‌کنند درج کنند این طرح تاکنون 5 مرحله را طی کرده و قرار است از تیرماه سال جاری مرحله ششم و آخر این طرح یعنی قیمت‌گذاری بر روی برخی از کالاهای اساسی مانند برنج که به صورت فله‌ای آغاز می‌شود انجام شود. 

* درج قیمت تولید‌ و مصرف‌کننده روی خرمای بسته‌بندی آغاز شد‌

یک مقام مسئول در وزارت صمت در رابطه با قیمت‌گذاری کالاهایی مانند خرما به خبرنگار فارس‌، گفت: در حال حاضر درج قیمت تولید‌کننده و مصرف‌کننده بر روی خرمای بسته‌بندی آغاز شده است و همه تولید‌کنندگان مکلف به درج قیمت هستند. 

وی افزود: اگرچه موضوع درج قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده بر روی بسته‌های خرما از ماه رمضان آغاز شد ولی به علت اینکه برخی تولیدات پس از زمان ابلاغ این طرح روزانه بازار شده بود بنابراین مردم ممکن بود با بسته‌هایی مواجه شوند که قیمت بر روی آن درج نشده است. 

این مقام مسئول در وزارت صمت اظهار داشت: اما با اقدامات انجام شده به واحدهای تولیدی خرما ابلاغ شد که قیمت تولید کننده و مصرف‌کننده را بر روی بسته‌های خرما درج کنند و اکنون مردم می‌توانند خرید خود را براساس قیمت درج شده روی این کالا و با اطمینان خاطر انجام دهند. 

* برنج از تیرماه درج قیمت‌‌ می‌شود

وی همچنین در پاسخ به این سوال که برای کنترل قیمت کالاهایی که به صورت فله‌ای مانند برنج در بازار عرضه می‌شود اقدامی صورت خواهد گرفت؟ گفت: بله برای درج قیمت یا تعیین قیمت کالاهایی مانند برنج که به صورت فله‌ای در بازار عرضه می‌شوند و ممکن است تفاوت قیمت‌ آن در واحدهای صنفی مختلف باشد نیز برنامه داریم و اقداماتی را برای کنترل قیمت این قبیل کالاها از تیرماه سال جاری آغاز خواهیم کرد. 

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری فارس برچسب ها: خرید شفاف ، درج قیمت ، قیمت تولید کننده

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: خرید شفاف درج قیمت قیمت تولید کننده کننده و مصرف کننده کنترل قیمت کالاها قیمت تولید کننده درج قیمت تولید صورت فله بازار عرضه عرضه می شود صورت فله ای مانند برنج وزارت صمت آغاز شد بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۴۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه تخم‌مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب در بازار/ ضرورت حمایت از مرغداران برای مدیریت تقاضا

به گزارش قدس آنلاین، حمید کاشانی با بیان اینکه نیمه اول هر سال در کشور مصرف تخم مرغ کاهشی می‌شود، گفت: در سال‌های گذشته دولت برای تداوم و پایداری تولید با خرید تضمینی تخم مرغ از مرغداران از آنها حمایت می کرد که البته این خرید به صورت محدود صورت می‌گرفت.

وی افزود: امسال اما با وجود اینکه به جهادکشاورزی نامه‌ای ارسال و از آنها درخواست کردیم که تخم مرغ های مازاد را خریداری کنند، هنوز خبری نشده است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران تصریح کرد: تولیدتخم مرغ در کشور ۲۰ ماه طول می‌کشد و نمی‌توانیم هنگامی که مصرف تخم مرغ کاهشی می‌شود تولید را کم و گله‌ها را حذف کنیم. گله‌ها باید حفظ شوند تا تولید پایدار بماند.

وی در ادامه گفت: قیمت تخم مرغ درب مرغداری در حال حاضر به کیلویی ۳۲ هزار تومان رسیده این در حالیست که قیمت تمام شده تخم مرغ برای مرغداران حدودا کیلویی ۶۰ هزار تومان است. این یعنی تخم مرغ ۵۰ درصد قیمت واقعی فروخته می‌شود.

کاشانی با بیان اینکه قرار بود قیمت تخم مرغ تا پایان عید فطر ثابت بماند و بعد از آن اصلاح شود، گفت:سال گذشته ۳ بار مواد اولیه افزایش رسمی پیدا کرد ولی تخم مرغ گران نشد. منتظریم برای امسال قیمت جدید تخم مرغ متناسب با قیمت مواد اولیه اصلاح شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • حداکثر کشتار دام در طول سال ۸ میلیون راس است
  • مرغ ارزان شد/ قیمت جدید را ببینید
  • قیمت جدید مرغ در بازار
  • گوشت قرمز در وضعیت سفید | چرا قیمت گوشت قرمز کاهشی شد؟
  • عرضه تخم‌مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب در بازار/ ضرورت حمایت از مرغداران برای مدیریت تقاضا
  • به حدی خودرو وارد شده است که در بنادر جا نداریم
  • وزیر صمت: واردات خودرو به حدی بوده که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • آغاز عرضه نامحدود روغن موتور دیزلی در اصفهان
  • آغاز عرضه نامحدود روغن موتور دیزل در اصفهان