Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@13:02:38 GMT

آزادسازی ۲۹ هزار هکتار از اراضی ملی

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۴۰۹۳

آزادسازی ۲۹ هزار هکتار از اراضی ملی

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار مهدی معصوم بیگی با بیان اینکه جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و حراست از مراتع، منابع طبیعی و اراضی متعلق به عموم مردم از اهمیت بسیار بالایی در مقابله با سودجویان و حفظ سرمایه‌های ملی برخوردار است، اظهار داشت: این سرمایه‌ها حق نسل آینده برای ادامه حیات و زندگی است و تخریب و تصرف آن برای منافع شخصی می‌تواند منجر به بروز شرایط دشوار زیست محیطی برای همه شهروندان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی در تشریح عملکرد موفق یگان‌های حفاظت از سازمان‌های ملی زمین و مسکن، امور اراضی و مراتع و آبخیزداری پلیس پیشگیری انتظامی کشور در سال ۱۴۰۰ افزود: با تلاش و مجاهدت همکارانم در سال گذشته از ۴۳ هزار و ۶۰۱ فقره تعرض و تصرف غیر قانونی به اراضی ملی خلع ید شده است که این دستاورد ارزشمند قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه مساحت اراضی رفع تصرف شده نزدیک به ۲۹ هزار هکتار است، گفت: کارشناسان ارزش زمین‌های آزاد شده را بیش از ۵۱۱ هزار میلیارد ریال برآورد کرده اند.

سردار معصوم بیگی با تاکید بر اینکه جلوگیری از تصرف اراضی متعلق به مردم خط قرمز و قطعی مجموعه انتظامی کشور و پلیس پیشگیری است، ادامه داد: در این بازه زمانی یک ساله تعداد ۳۰۱ نفر از افراد سودجو و متعرض به سرمایه‌های ملی و مردمی دستگیر و در این خصوص بیش از ۱۹ هزار فقره پرونده تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی با قدردانی از همکاری مردم با پلیس در صیانت و حفاظت از مواهب طبیعی و اراضی متعلق به آحاد جامعه خاطرنشان کرد: ابلاغ بیش از هزاران فقره اوراق قضائی و اجرای بیش از ۹ هزار احکام قطعی قضائی در این خصوص از دیگر اقدامات ارزشمند یگان‌های حفاظت از سازمان‌های ملی زمین و مسکن، امور اراضی و مراتع و آبخیزداری پلیس پیشگیری انتظامی کشور در سال ۱۴۰۰ است.

کد خبر 5491446 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی معصوم بیگی خلع ید آزادسازی اراضی ملی شهرداری تهران علیرضا زاکانی شورای شهر تهران شهردار تهران قوه قضاییه سازمان حج و زیارت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یوسف نوری شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حج تمتع بنیاد شهید و امور ایثارگران ترافیک آلودگی هوا علی القاصی مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۴۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان

 

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: در راستای رفع تصرف اراضی ملی در تملک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کوهپایه بدست افراد سودجو و زمین خوار که مورد تفکیک، ایجاد مستحدثات، حصارکشی و فروش غیرقانونی قرار گرفته بود با حمایت دستگاه قضایی و هماهنگی و تعامل صورت گرفته با دستگاه‌های خدمات رسان رفع تصرف انجام  و این اراضی به بیت‌ المال داده شد.

  آقای بخشی مجموع مساحت رفع تصرفات کوهپایه کرمان را ٢٠ هکتار و ارزش آن را ١۶٠ میلیارد تومان  اعلام و خاطرنشان کرد: صیانت و حفاظت از منابع طبیعی، اراضی ملی و مبارزه با زمین خواری و کوه خواری از مقوله‌هایی است که در اهتمام نسبت به آن تلاش و کوششی که شایسته و درخور است صرف نشده است.

روستای کوهپایه در فاصله ۳۳ کیلومتری شمال شرق شهر کرمان قرار دارد و از مناطق گردشگرپذیر به شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی درشهرستان مرزی میرجاوه
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد در کرمان
  • (تصاویر) آزادسازی ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • آزادسازي اراضي دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • ۷۰ هکتار از اراضی ملی در استهبان رفع تصرف شد
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • آزادسازی ۳۰ هکتار از اراضی ملی در تهران در فروردین
  • ‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد