Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-03-29@12:52:26 GMT

سیگنال بورس کالا برای فلزات اساسی

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۴۱۶۲

سیگنال بورس کالا برای فلزات اساسی

بورس تهران امروز شاهد پیشرو شدن گروه فلزات اساسی به تبع افزایش تقاضای خریداران محصولات فولادی و فلزی در بورس کالا و همچنین نوسانی شدن گروه خودرو و بانک بود.

به گزارش ایران اکونومیست، امروز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش ۱۰ هزار و ۸۲۰ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۸۳ هزار واحد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۴.۲۵۲ واحدی عدد ۴۴۹ هزار و ۲۲۴ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما در حالی با ۱۱.۹۷۲ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۲۲۰۲۰۸ هزار واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با ۹.۲۷۲ افزایش، عدد ۳ میلیون و ۳ هزار واحد را تجربه کرد.

در بورس تهران امروز ۱۲ میلیارد و ۱۹۸ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۸۷۶ هزار و ۹۳ نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر ۶ هزار و ۶۲۴ میلیارد تومان را در برداشت.

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با ۱۳۰ واحد افزایش به رقم ۲۱ هزار و ۶۲۰و احد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری ۵ میلیارد و ۷۵۳ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از ۱۶۴ هزار و ۷۳۷ میلیارد تومان معامله شد که از این رقم مبلغ ۱۶۱ هزار و ۹۸۰ میلیارد تومان ناشی از عملیات بازار باز بانک مرکزی در اوراق بدهی بود.

اصلی ترین نمادهای تأثیر گذار بر رشد شاخص کل بورس تهران امروز "فولاد" با ۱.۶۹۴ واحد، "فملی" با ۱.۲۰۷ واحد و "وامید" با ۵۶۰ واحد افزایش بودند در مقابل اما نمادهای معاملاتی "شپنا" با ۳۳۴ واحد، "وبشهر" با ۲۱۱ واحد و "تیپیکو" با ۲۰۱و احد کاهش، بالاترین تأثیر منفی بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

به گزارش مهر، معامله گران بورس تهران امروز نیز اگر چه با سیاست ذخیره سود و اصلاح پرتفوی کار خود را در بازار سهام آغاز کردند اما گوش بزنگ اخبار پیرامونی بازار، از جذابیت سهام گروه‌های شاخص ساز غافل نبودند.

در معاملات امروز نیم نگاهی به حجم تقاضا و معاملات محصولات فولادی در بورس کالا نشان داد علی رغم رفتار ناگزیر برخی صندوق‌های بازنشستگی برای فروش دستوری سهام، اما اقبال برای جمع آوری سهام از سوی حقیقی‌ها و حقوقی‌ها همچنان وجود دارد.

محاسبه سود انتظاری سهم‌های گروه فلزات اساسی و معدنی‌ها و مقایسه با مارکت کَپ آنها نشان می‌دهد که بازدهی این گروه دستکم برای میان مدت تضمین شده است.

در گروه خودروئی ها و بانک‌ها نیز همزمان با انتشار دستورالعمل نحوه تشکیل و ساماندهی FATF از سوی بانک مرکزی، دوباره حرف و حدیث‌ها بر سر توافق با غرب و حذف تحریم‌ها شنیده می‌شود.

گروه سرمایه گذاری ها نیز به تبع رشد و بازدهی سهم‌های پرتفوی خود، این روزها مورد توجه معامله گرانی قرار گرفته اند که انتظار رشد NAV متناسب با فاصله آن با قیمت سهم در تابلو معاملات را دارند.

  منبع: خبرگزاری مهر برچسب ها: بورس ، بازار سهام ، قیمت دلار

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بورس بازار سهام قیمت دلار بورس تهران امروز شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۴۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس امروز ۸ فروردین/رشد ۱۱ هزار واحدی

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد ۱۱۹۷۱ واحدی به ۲,۲۶۱,۳۹۸ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز _چهارشنبه هشتم فروردین_ با رشد ۱۱۹۷۱ واحدی به ۲,۲۶۱,۳۹۸ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۲۷۹۹.۶۵ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۱۴.۱۸۱ میلیارد سهم بود که طی ۴۰۸,۴۱۶ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴۶,۷۹۴.۴۸۲ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۴۲۶,۱۹۱.۳۷۰ میلیارد ریال شد.

نمادهای «فارس»، «ذوب» و «بوعلی» بیشترین تأثیر منفی را در شاخص کل گذاشتند.

کد خبر 739469

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ / بورس تهران روی مدار تعادل قرار گرفت؟
  • ذخیره کافی کالا‌های اساسی در دزفول
  • تداوم توزیع برنج و شکر تنظیم بازاری در کرمانشاه
  • بورس مثبت بسته شد
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • شاخص بورس امروز ۸ فروردین/رشد ۱۱ هزار واحدی
  • شاخص کل بورس به سطح دو میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید
  • رشد ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • بورس امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن