Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@21:43:35 GMT

منشور روحانیت یکی از اسناد ماندگار کشور در تاریخ است

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۴۲۱۷

منشور روحانیت یکی از اسناد ماندگار کشور در تاریخ است

به گزارش خبرنگار مهر محمدمهدی اعلایی در مراسم اجلاسیه روحانیون آزاده سراسر کشور و یادواره شهدای روحانیت استان قزوین که پیش از ظهر دوشنبه در سالن اجتماعات دانشگاه بین المل امام خمینی (ره) برگزار شد اظهار کرد: کلام معنوی امام خمینی (ره) در نامه‌ای به روحانیون و امامان جمعه که یکی از ماندگارترین اسناد تاریخ است و با عنوان منشور روحانیت در واپسین روزهای زندگی ایشان تدوین و منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قزوین اذعان کرد: این سند مفاهیم مهمی در شناخت جایگاه روحانیت و انتظارات جامعه از آن‌ها در بر دارد.

وی با بیان اینکه معارف و مفاهیم ارزشمندی در سند روحانیت وجود دارد گفت: در این سند به بیان مفاهیم ارزشمندی از شعارها، مفاهیم جنگ و انتظارات نیز پرداخته شده است.

این مسئول تاکید کرد: روحانیون جزو اقشاری بودند که بیشترین آمار شهدا را در دوران جنگ داشته و شهدای والامقامی را نیز در این عرصه تقدیم کردند.

استاندار قزوین افزود: پیام امام به روحانیت در اسفند ۶۷ منتشر شد که اگر مخاطبین به مفاهیم این پیام توجه می‌کردند شاید دیگر نیازی به تدوین و انتشار سند در واپسین روزهای عمر ایشان نبود.

اعلایی در خاتمه خاطرنشان کرد: استان قزوین دارای گنج‌ها و ظرفیت‌های بسیاری است که مغفول مانده و برگزاری مراسمات اینچنینی در راستای شناخت ظرفیت‌ها بسیار کمک کننده خواهد بود.

کد خبر 5491460

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد مهدی اعلایی شهدای روحانی قزوین بوشهر هدفمندی یارانه ها کرمانشاه ویروس کرونا کالاهای اساسی احتکار تنظیم بازار خطبه های نماز جمعه آمار کرونا مشهد خراسان رضوی نظارت و بازرسی شیراز نانوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۴۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مسدودی بیش از هزار و ۳۰۰ کارت ملی در استان قزوین

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، حسین رجبی افزود: در سال‌های اخیر در برخی از احکام، محرومیت‌های اجتماعی از قبیل مسدود کردن اسناد هویتی و کارت ملی باعث می‌شد تا زندگی فرد دچار مشکل شود و تا زمانی که با دستور قضایی این محدودیت رفع نشود افراد نمی‌توانند از خدمات بهره‌مند شوند.   وی ادامه داد: به همین منظور پس از دستور رییس قوه قضاییه و به منظور رعایت حال حقوق شهروندان،  برای آزادسازی اسناد هویتی و کد ملی این افراد اقدام شد.   دادستان قزوین افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، اسناد هویتی هزار و ۳۱۵ نفر در استان  توقیف است که دستورات لازم برای رفع مسدودی این اسناد به اداره ثبت احوال استان صادر شده است.   رجبی اضافه کرد:  همچنین به قضات ابلاغ شد تا از صدور دستور مسدودی کد ملی و اسناد هویتی محکومان خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • نام ماندگار معمارباشی‌ها بر آستان زرافشان جانان
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • ثبت و ضبط تاریخ شفاهی یزد قدیم در اولویت مرکز اسناد
  • ثبت تاریخ شفاهی یزد قدیم، از اولویت های مرکز اسناد و کتابخانه ملي استان يزد
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • بهره فرهنگی اجلاس پیرغلامان باید در استان کرمان ماندگار شود
  • در تاریخ ماندگار شد / آرسنال چلسی را با 5 گل به توپ بست +فیلم
  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند
  • روایت تاریخ از کارنامه روحانیت
  • رفع مسدودی بیش از هزار و ۳۰۰ کارت ملی در استان قزوین