Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@21:41:34 GMT

استان خراسان رضوی به 2800 تخت بیمارستانی نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۴۲۲۹

استان خراسان رضوی به 2800 تخت بیمارستانی نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وبدا، دکتر محمدعلی کیانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشکده علوم پزشکی تربت جام اظهار کرد: بر اساس شاخص های جمعیتی، استان خراسان رضوی نیازمند دو هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی است. برای رفع کمبود تخت بیمارستانی باید از پتانسیل و ظرفیت حوزه خیرین سلامت استفاده شود و برای کمک به توسعه کمی و کیفی مطابق با سند آمایش شرایط لازم ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همه گیری ویروس کرونا نشان داد که موضوع تامین سلامت جامعه، منحصر به وزارت بهداشت نیست و شاخص هایی همچون اقتصاد، فرهنگ، امنیت و بسیاری  از مولفه های اجتماعی  در حوزه سلامت تاثیرگذار است.

کیانی با تاکید بر تلاش در مسیر ارتقای دانشکده تربت جام خاطرنشان کرد: ارتقای دانشکده به دانشگاه مستلزم مراحل و شاخصه هایی از جمله افزایش اعضای هیات علمی، تخت بیمارستانی و غیره است که همه ما باید  تلاش کنیم این مشکلات  برطرف شود.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

منبع: فارس

کلیدواژه: تخت بیمارستانی خیران سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تخت بیمارستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۴۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مولدسازی؛ راهکاری مناسب برای تأمین بودجه خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام استان گفت: با توجه به اعتبارات محدود استان، راهبرد مولدسازی بسیار می‌تواند راهگشا باشد.

یعقوبعلی نظری ۹ فروردین در دیدار با منتخبان مردم خراسان رضوی در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در استانداری برگزار شد، ضمن بیان گزارشی اجمالی از اقدامات صورت‌گرفته در حوزه‌های مختلف استان، اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت و توان نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی می‌توانیم توسعه استان را سرعت ببخشیم. با تلاش‌های صورت گرفته بسیاری از زمینه‌ها در دو سال گذشته فراهم شده است تا بخش اعظمی از اهداف محقق شود.

وی در ادامه به جزئیاتی از حوزه‌های مختلف استان پرداخت و افزود: تعداد ۱۰ پروژه آبی به ارزش ۴ و نیم همت طراحی شده است تا در این حوزه مشکلی نداشته باشیم. همچنین بر اساس گزارش‌های رسیده، افزایش ضریب جاده‌های استان ۳ درصد بوده در حالی که ترافیک جاده‌های استان به دلایل مختلف از جمله افزایش ترانزیت و حجم زائر حدود ۱۲ درصد افزایش داشته که اگر بخواهیم جاده‌ها ترمیم و ظرفیت لازم جبران شود، به اعتباری بالغ بر ۲۰ تا ۲۵ همت نیاز است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: بنابراین با توجه به اعتبارات محدود استان، راهبرد مولدسازی بسیار می‌تواند راهگشا باشد که در این راستا ۵ بسته به ارزش۲۳ همت را با اهدافی مانند افزایش ۳۰۰۰ تخت بیمارستانی، احداث ۵۰۰۰ کلاس درس و اجرای پروژه‌های برق و آب مصوب کرده‌ایم.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، نظری تاکید کرد: مدیریت وضعیت موجود، جبران عقب‌ماندگی‌ها و پیگیری پروژه‌های جهشی به عنوان راهبردهایی است که در دستور کار مدیریت استان قرار دارد.

وی با اشاره به پروژه‌های جهشی استان، بیان کرد: پروژه‌هایی نظیر قطار سریع‌السیر، آزادراه حرم تا حرم و شهر فرودگاهی امام رضا(ع) از جمله پروژه‌های بزرگ‌مقیاس استان محسوب می‌شوند که برای اجرای آن‌ها تلاش‌هایی در سطح استانی و ملی صورت گرفته است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه اتمام پروژه قطار سریع‌السیر تهران-مشهد به حدود ۲۰ میلیارد دلار اعتبار نیاز دارد، گفت: ما اعتقاد داریم این یک پروژه ملی محسوب می‌شود و با اجرای آن یک جهش تکنولوژی در کشور اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • مولدسازی؛ راهکاری مناسب برای تأمین بودجه خراسان رضوی
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ گروه بازرسی بهداشتی در نوروز در خراسان رضوی
  • ۲۲ مرکز متخلف فرآورده های خام دامی در خراسان رضوی پلمب شد
  • پلمب ۲۲ مرکز متخلف در نظارت‌های دامپزشکی خراسان رضوی
  • ۱۳۰ تیم نظارتی در طرح سلامت نوروزی خراسان رضوی فعال هستند
  • مدیر کل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد
  • عقب ماندگی‌های حوزه سلامت و آموزش در دشتی جبران شود
  • ٢۰ هزار بازدید در حوزه بهداشت انجام شده است
  • مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد
  • اعتماد به مردم در اقتصاد و تولید ثمربخش خواهد بود