Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@08:44:03 GMT

۷۲ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در زنجان صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۴۲۴۷

۷۲ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در زنجان صادر شد

داریوش اشکانی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای استانداردسازی محصولات تولیدی استان و حمایت از صنایع کوچک و بزرگ، طی سال گذشته، ۶۸ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و چهار فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی در حوزه صنایع غذایی، مصالح ساختمانی و شیمیایی صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد از جمله تکالیف قانونی برای حصول اطمینان از رعایت الزامات استاندارد، استمرار کنترل کیفیت محصولات در واحدهای تولیدی تحت پوشش استان و ترغیب این واحدها به ارتقای کیفیت محصولات تولید شده بر اساس معیارهای سازمان ملی استاندارد است.

این مسوول یادآورشد: طی این مدت ۳۴۹ مورد تمدید و تجدید پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی نیز در حوزه های مختلف صنایع استان انجام شده است.

مدیرکل استاندارد استان زنجان خاطرنشان کرد: شهروندان برای اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد درج شده بر روی محصول به هنگام خرید، کد ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد روی محصول را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند تا از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند.
وی اظهار داشت: تولید ملی در واقع به عنوان یک راه اصلی برای عبور از سختی‌ها و دشواری‌های اقتصادی کشور است که مهمترین مسائل مهم در اقتصاد کشور، بوسیله تولید و با رواج و رونق تولید ملی و داخلی، حل و فصل خواهد شد.

اشکانی پور، با ابراز اینکه، تولید، افزایش رشد اقتصادی را بدنبال دارد و منجر به اشتغال زایی شده و تورم را کاهش خواهد داد خاطرنشان کرد: این امر به افزایش درآمد سرانه و رفاه عمومی منجر خواهد شد.

برچسب‌ها سازمان ملی استاندارد ایران تولید داخلی اداره کل استاندارد استان زنجان زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملی استاندارد ایران تولید داخلی اداره کل استاندارد استان زنجان سازمان ملی استاندارد ایران تولید داخلی اداره کل استاندارد استان زنجان زنجان پروانه کاربرد علامت استاندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۴۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سارقان منزل در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سرهنگ کارآگاه آدینه لو گفت: در پی اعلام چندین فقره سرقت منزل در شهرستان زنجان و استان‌های همجوار، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های تخصصی و فنی مشخص شد که یک باند سارقان منزل که اهل یکی از استان‌های همجوار هستند، برای شناسایی و سرقت از منازل شهروندان زنجانی با شگرد سکونت موقت در محله‌های این شهرستان اقدام به سرقت می‌کنند که با هوشیاری و اقدامات اطلاعاتی پلیس، متهمان و سارقان شناسایی شدند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی زنجان با همکاری مأموران انتظامی شهرستان ابهر، ۶ متهم و سه مالخر را در یک اقدام ضربتی دستگیر کردند.

سرهنگ کارآگاه آدینه لو گفت: متهمان دستگیر شده در بازجویی و تحقیقات اولیه منکر جرم ارتکابی شدند که پس از مواجهه با ادله و مدارک کافی و مواجهه حضوری با تعدادی از مالباختگان لب به اعتراف گشوده و به ۳۵ فقره انواع سرقت از زنجان و استان‌های همجوار اعتراف کردند.

دیگر خبرها

  • صدور مجوزهای کاغذی ممنوع شد
  • صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • بیش از ۱۵ هزار شناسه‌یکتا برای پروانه‌کسب کاغذی در آذریجان‌غربی صادر شد
  • صدور کالا‌های صادر کنندگان گلستانی با مجوز داخلی به ۱۱۰ کشور جهان
  • صدور شناسه یکتا از ۴۰۰ هزار فقره عبور کرد
  • صدور و تمدید ۱۸۰ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • ۲۴۷ فقره استاندارد ملی در سال ۱۴۰۲ تدوین، تجدید نظر و بازنگری شد
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • پروانه فعالیت ۵ موسسه فرهنگی قرآن و عترت در سنندج صادر شد
  • انهدام باند سارقان منزل در زنجان