Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- امام جمعه قزوین گفت: در جهاد تبیین باید از آبروی خود هزینه کنیم تا بتوانیم دین خود را به شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم ادا کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در اجلاسیه روحانیون آزاده سراسر کشور و شهدای روحانی استان قزوین که در دانشگاه بین‌المللی امام‌ خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: در جهاد تبیین باید از آبروی خود هزینه کنیم تا بتوانیم دین خود را به شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم ادا کنیم و کوتاهی در این حوزه به هیچ‌وجه جایز نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به یکی از خطبه‌های نهج‌البلاغه اضافه کرد: در این خطبه امام علی(ع) می‌فرماید که در کنار دشمن باید عقبه آن را هم زیر نظر گرفت. به همین خاطر امروز ما نیاز داریم که در کنار دشمنانی مثل اسرائیل عقبه آنها یعنی آمریکا و انگلیس مکار را ببینیم و تحرکات سازمان سیا و سایر سرویس‌های جاسوسی وابسته به استکبار جهانی را رصد کنیم.

عابدینی در ادامه با بیان اینکه بیشترین جمعیت رزمندگان دوران دفاع مقدس را در بین همه اقشار روحانیت تشکیل می‌دادند، گفت: آمارها گویای این است که بیشترین شهدای ما در طول 8 سال دفاع مقدس هم از روحانیون بودند. بنابراین این آمار به ما نشان می‌دهد که روحانیت فقط رفتن به جبهه را تبلیغ کردند، بلکه خود در این کار پیشتاز بودند و بعد به دیگران گفتند که پشت سر آنها حرکت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رزمندگان و اسرای روحانی ما در حوزه‌های مختلف علوم حوزوی از جمله فقر و تفسیر پیشرو هستند، گفت: بنابراین با قاطعیت می‌توان گفت که امروز بهترین مجتهدها، مدرسان و محققان ما در حوزه‌های علمیه سراسر کشور افرادی هستند که روزگاری در سنگر دفاع مقدس مشق ایثار و شهادت می‌کردند.

عابدینی واقعه فیضیه را نقطه عطفی در تاریخ روحانیت شیعه دانست و افزود: روحانیون رزمنده ما به رشادت‌های فیضیه بسنده نکردند و با نشان دادن روحیه شهادت‌طلبی در طول تاریخ انقلاب و دفاع مقدس کل جغرافیای جهان اسلام به ویژه فلسطین، لبنان و یمن را در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب قرار دادند.

حضور فعال در جهاد تبیین راه مقابله با جنگ ترکیبی دشمن استهمایش "جهاد تبیین" در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می‌شودنماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: جهاد تبیین فرصتی سرنوشت‌ساز است

وی ادامه داد: در کشور سوریه هم که به دست سرداران و رزمندگان سرافزار مدافع حرم آزاد شد، حضور پررنگ روحانیون آزاده و ایثارگر به چشم می‌خورد و در هر نقطه‌ای از محور مقاومت اسلامی روحانیون رزمنده و ایثارگر ما الهام‌بخش بودند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد نماز جمعه استانداری قزوین شهید ستاد نماز جمعه استانداری قزوین شهید جهاد تبیین دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۴۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار محمدحسن سلامی عصر دوشنبه در نشست کتابخانه‌های عمومی استان از هدف‌گذاری بازدید ۳۰ هزار دانش آموز از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران خبر داد و اظهار داشت: مجموعه اداره کل کتابخانه‌های عمومی یک دستگاه فرهنگی حاضر در صحنه است که در حوزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت فعال است.

وی بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه پیشکسوتان جهاد و مقاومت تأکید کرد و افزود: باید در این راستا به دنبال عوامل انگیزشی باشیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران یادمان‌های شهدای گمنام و مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران را یک ظرفیت برای فرهنگ کتاب و کتابخوانی برشمرد و بر ضرورت ایجاد کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در این دو مکان تأکید کرد.

این مسئول ایجاد بزرگترین کتابخانه تخصصی دفاع مقدس را در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران ضروری دانست و با اشاره به مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت، کتابخانه‌های عمومی را بهترین ظرفیت برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: ایجاد کارگروه مشترک بین دو اداره کل در تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی مؤثر خواهد بود.

سرهنگ سلامی بر لزوم توجه به حوزه کودک و مهدهای کودک تأکید کرد و ادامه داد: تدوین کتاب‌هایی با محوریت کودکان و دفاع مقدس باید از اولویت‌های دستگاه‌های فرهنگی باشد و در این راستا نیازمند همکاری و مشارکت نهادهای فرهنگی هستیم.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی استان باید در مناسبت‌های دفاع مقدس به فضای ارزشی و معنوی تبدیل شود، تصریح کرد: ایجاد غرفه‌های کتاب دفاع مقدس در کتابخانه‌های عمومی استان کار ارزشمندی است که باید هدف‌گذاری شود.

این مسئول بر همکاری و مشارکت در اجرای جشنواره‌های دفاع مقدس و مقاومت و تجلیل از نویسندگان حوزه جهاد و مقاومت تأکید و خاطرنشان کرد: همچنین تقویت تعامل دو مجموعه مورد تأکید است.

کد خبر 6085846

دیگر خبرها

  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه‌ معصومه(س) برگزار می‌شود
  • یادمان پدران و مادران آسمانی شهدای خضرآباد
  • تدوین کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس
  • برنامه‌های رحلت حضرت عبدالعظیم (ع) تشریح شد
  • بخش کوتاهی از کارنامه مجید قناد + فیلم